Reklama

Teamfight Tactics: Patch 11.13 – Opis zmian

League of Legends

Reklama

Szczegóły zmiany w patchu 11.13 Teamfight Tactics.

Reklama


Wesołych drugich urodzin!

To druga rocznica powstania TFT i obchodzimy ją, dając w prezencie wszystkim (bez wyjątków!) darmową Małą Legendę! Mamy jednak więcej powodów do świętowania. W tym patchu wprowadzamy kilka ulepszeń Zbrojowni oraz miniprzeróbki Kayle, Nidalee i Trundle’a. Wszystkie te zmiany razem z innymi większymi modyfikacjami zobrazowaliśmy na poniższej grafice. Ponadto podrasowaliśmy kilka rzeczy, by grało się gładko i przyjemnie. W razie wątpliwości ich opisy możecie znaleźć w nowej sekcji o nazwie „Niewielkie zmiany”.

Patch w skrócie

TFT ma dwa lata!

To nie żartort, pora świętować!

Reklama
  • Odbierzcie darmowego Urodzinowego Ciastoduszka, grając w Teamfight Tactics między 23 czerwca a 7 lipca. Bułka z masłem!

Zmiany systemowe

Zbrojownia

W poprzednim patchu dodaliśmy do Zbrojowni kilka mocniejszych wyborów i jesteśmy zadowoleni z tych zmian. Czasem jednak niektóre opcje mogą się wydawać o wiele mocniejsze od innych, dlatego postanowiliśmy nieco je wyważyć.


  • Magnetyczny Usuwacz i Przekuwacz nie będą już pojawiać się w Zbrojowni.
  • Zbrojownię z dwoma ukończonymi przedmiotami + dwoma specjalnymi przedmiotami zastąpiono Zbrojownią z czterema specjalnymi przedmiotami.
  • Zbrojownię z dwoma składnikami + dwoma specjalnymi przedmiotami (Pomoc Neeko, Sprzyjające Szczęście, Szpatułka, Cienista Szpatułka) zastąpiono Zbrojownią z dwoma składnikami + dwoma ukończonymi przedmiotami.
  • Zwiększono szanse na pojawienie się Zbrojowni 4-2.
  • Zdecydowanie zmniejszono szanse na pojawienie się przedmiotów specjalnych (Pomoc Neeko, Sprzyjające Szczęście, Szpatułka, Cienista Szpatułka) na etapie 4-2.
  • Nieco zmniejszono szanse na pojawienie się emblematów na etapie 4-2.
  • Odrobinę zwiększono szanse na pojawienie się składników i ukończonych przedmiotów na etapie 4-2.
  • Zmniejszono szanse na pojawienie się Zbrojowni 5-2.
  • Zdecydowanie zmniejszono szanse na pojawienie się przedmiotów specjalnych na etapie 5-2.
  • Nieco zmniejszono szanse na pojawienie się emblematów lub komponentów na etapie 5-2.
  • Odrobinę zwiększono szanse na pojawienie się ukończonych przedmiotów na etapie 5-2.
  • Zmniejszono szanse na pojawienie się przedmiotów specjalnych (Pomoc Neeko, Sprzyjające Szczęście, Szpatułka, Cienista Szpatułka) lub emblematów na etapach 6-2 i 7-2.

Duże zmiany

Poniższe zmiany z pewnością znacznie wpłyną na obecny stan gry.


Cechy

Zwadźcy w liczbie 6 i 9 wciąż nie stanęli na nogi po osłabieniu, które otrzymali w patchu 11.11. Postanowiliśmy więc dać tym bohaterom walczącym w zwarciu SPOREGO kopniaka.

  • Tarcza zwadźców: 25/40/60% ⇒ 25/45/75% maksymalnego zdrowia

Bohaterowie: 1. kategoria

Rola Kleda w kompozycjach opartych na czartach ograniczała się do wypełniania cech i przyjmowania obrażeń od kilku zaklęć, niezależnie od jego poziomu gwiazdek. On i jego wierny wierzchowiec otrzymują od nas nieco ikry, podobnie jak Poppy. Ograniczamy jednak korzyści płynące z trzymania tych czartów na jednej lub dwóch gwiazdkach we wczesnej fazie gry.

  • Kled zyskuje teraz obrażenia dodatkowe co każdy czwarty atak, nawet jeśli siedzi na Skaarlu.
  • Prędkość ataku Kleda: 0,7 jedn. ⇒ 0,75 jedn.
  • Wzmocnienie maksymalnej many Poppy: 40/80 pkt. ⇒ 30/70 pkt.
  • Obrażenia Rzutu Puklerzem Poppy: 150/250/350 pkt. ⇒ 150/250/400 pkt.
  • Wytrzymałość tarczy Rzutu Puklerzem Poppy: 250/350/450 pkt. ⇒ 250/375/525 pkt.

Bohaterowie: 2. kategoria

Trundle powinien spełniać się w roli wielkiego, ociężałego prowadzącego, ale jego zabijanie obrońców jednym ciosem było lekką przesadą. W patchu 11.11 zmieniliśmy sposób skalowania Trundle’a z mocą umiejętności, by kasowanie wrogów, niezależnie od ich statystyk, nie przychodziło mu z taką łatwością. Nie spodobała nam się jednak ta zmiana, ponieważ sposobowi jej wyważenia brakuje przejrzystości. Postanowiliśmy więc przerobić jego zaklęcie w taki sposób, by wciąż wysysało z wrogów stałą wartość procentową statystyk (niezmienianą przez moc umiejętności), ale następnie wzmacniało skradzione statystyki w zależności od posiadanej mocy umiejętności (co skaluje się bez zmian).

  • Wzmocnienie początkowej many Kennena: 50/125 pkt. ⇒ 60/125 pkt.
  • Obrażenia Ognistego Pędu Kennena: 150/200/250 pkt. ⇒ 150/225/350 pkt.
  • PRZEROBIONE Zniewolenie Trundle’a: Trundle wysysa siłę ze swojego celu, obniżając jego zdrowie, pancerz, odporność na magię oraz obrażenia od ataku o 35% i przyznaje sobie 100/130/200% (w zależności od mocy umiejętności) wyssanych statystyk na 8 sek.
  • Zmodyfikowana mana Trundle’a: 0/60 pkt. ⇒ 30/80 pkt.

Bohaterowie: 3. kategoria

Nidalee zdarzały się kryzysy kotsamości jako unikającego, trafiającego krytycznie, skaczącego kotka. Obsadziliśmy ją w nowej roli – skaczącego kotka bazującego na prędkości ataku. Dzięki temu będzie prowadzącą o wysokiej prędkości ataku w swoich kompozycjach, używając takich przedmiotów, jak Ostrze Gniewu czy Kosa Statikka. Yasuo spalał wszystko, pozostawiając na wrogach oparzenia 4. stopnia. Zapomniał jednak, że to o jeden stopień za dużo jak na bohatera 3. kategorii.

  • Obrażenia Zaczarowanej Strzały Ashe: 300/400/600 pkt. ⇒ 300/450/750 pkt.
  • PRZEROBIONA Postać Pumy Nidalee: Nidalee przemienia się w pumę i skacze za wroga, który ma najmniej zdrowia. W Postaci Pumy Nidalee zyskuje 45% szansy na unik i 40/50/75% prędkości ataku, a jej ataki zmieniają się w ataki w zwarciu, które co każde 4. uderzenie zadają 200/300/600 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych.
  • Obrażenia od ataku Nidalee: 65 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Obrażenia Płonącego Ostrza Yasuo: 300/400/750 pkt. ⇒ 250/350/700 pkt.
  • Obrażenia Płonącego Ostrza Yasuo kumulowane przy trafieniu: 30/40/75 pkt. ⇒ 25/35/70 pkt.

Bohaterowie: 4. kategoria

Pora na ucieczkę z Runicznego Więzienia. Ryze z Bardzo Mrocznym Niebieskim Wzmocnieniem gotował bardzo mroczny los swoim wrogom, nieprzerwanie ich ogłuszając i psując wszystkim zabawę. Pozostawiamy jego kontrolę pojedynczego celu bez zmian, ale utrudniamy mu nieco zniewalanie drugorzędnych celów.

  • Prędkość ataku Ryze’a: 0,75 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
  • Wzmocnione Runiczne Więzienie Ryze’a ogłusza teraz drugorzędne cele na połowę czasu działania ogłuszenia (0,75/1/2 sek.). Główny cel wciąż zostaje ogłuszony na pełny czas (1,5/2/4 sek.).

Bohaterowie: 5. kategoria

W ramach niewielkiej przeróbki Kayle, najpotężniejszej prowadzącej TFT w późnej fazie gry, wyrównujemy nieco wzrost jej mocy. Chcemy, by robiła trochę więcej we wczesnej fazie gry, ale zadawała mniejsze obrażenia obszarowe i była nieco bardziej wrażliwa na ataki w swojej ostatecznej formie.

  • Zdrowie Kayle: 500 pkt. ⇒ 650 pkt.
  • Obrażenia od ataku Kayle: 60 pkt. ⇒ 75 pkt.
  • Prędkość ataku Kayle: 1,0 jedn. ⇒ 1,1 jedn.
  • Liczba ataków zapewniających Kayle niewrażliwość: 10 ⇒ 15
  • Obrażenia obszarowe od zaklęć Kayle na 4. poziomie Wyniesienia: 200/300/10000 pkt. ⇒ 80/125/4000 pkt.

Przedmioty

Używanie Ofiarnego Ostrza Nieskończoności nie będzie już tak trudne w przypadku Pantheona i Vel’Koza. Brandbulans może teraz leczyć posiadaczy Peleryny Zaćmienia po pierwszych 8 sekundach walki.

  • PRZEROBIONE Ofiarne Ostrze Nieskończoności: obrażenia zadawane są teraz przy ataku lub rzuceniu umiejętności, a nie przy każdych obrażeniach krytycznych.
  • NOWY OPIS Ofiarnego Ostrza Nieskończoności: zapewnia 75% szansy na trafienie krytyczne (wliczając składniki tego przedmiotu). Każdy procent szansy na trafienie krytyczne powyżej 100% zamienia się w 1% obrażeń trafienia krytycznego. Dodatkowo obrażenia trafienia krytycznego posiadacza tego przedmiotu zostają zwiększone o 30%. Ilekroć posiadacz tego przedmiotu atakuje lub używa swojej umiejętności, otrzymuje obrażenia nieuchronne równe 3% swojego maksymalnego zdrowia.
  • Obrażenia Jonowej Iskry: 200% ⇒ 250% many rzucającego
  • Podpalenie posiadacza Peleryny Zaćmienia: przez całą walkę ⇒ przez pierwsze 8 sekund walki

Niewielkie zmiany

Życie jest jak gra w TFT. Możecie zmienić jego styl na zdrowszy za pomocą niewielkich zmian, takich jak wyważenie cech charakteru czy mniej piekielne traktowanie swoich wrogów.


Cechy

Zapomniani nie mogą zapominać o tworzeniu przedmiotów cienia, jeśli nadal chcą pozostać w kategorii „S”. Jakby co, „S” oznacza „straszna”.

  • Obrażenia od ataku Monstrum abominacji: 100/150/200 pkt. ⇒ 100/140/180 pkt.
  • Obrażenia od ataku Monstrum abominacji na każdy poziom gwiazdek: 10/15/20 pkt. ⇒ 10/14/18 pkt.
  • Dodatkowa moc umiejętności przyznawana sobie przez Pogromców Smoków: 30/80/140 pkt. ⇒ 30/70/140 pkt.
  • Podstawowe obrażenia od ataku i moc umiejętności zapomnianych: 30/70/140 pkt. ⇒ 25/60/125 pkt.
  • Premia za przedmiot cienia zapomnianych: 10% ⇒ 15%
  • Pancerz zakutych w stal: 40/90/180 pkt. ⇒ 35/85/170 pkt.
  • Ilość obrażeń blokowanych przez rycerzy: 15/40/80 pkt. ⇒ 20/40/70 pkt.
  • Prędkość ataku legionistów: 25/60/110/180% ⇒ 25/60/110/195%
  • Dodatkowa prędkość ataku zwiadowców: 70/180% ⇒ 75/180%
  • Moc umiejętności / pancerz / odporność na magię odkupionych: 30/60/90 pkt. ⇒ 30/60/100 pkt.
  • Zdrowie i regeneracja many odnawiaczy: 3/6/10% ⇒ 3/6/9%

Bohaterowie: 1. kategoria

Czyżby było to lokowanie zaklęcia w ramach nowego serialu, który ma się pojawić na Netfliksie w odleglejszej przyszłości?

  • Zdrowie Ziggsa: 500 pkt. ⇒ 450 pkt.
  • Obrażenia Magicznej Bomby Ziggsa: 250/350/450 pkt. ⇒ 250/375/525 pkt.

Bohaterowie: 2. kategoria

  • Zwiększone Łupienie Many Soraki: 35/35/50% ⇒ 35/35/35%
  • Współczynnik obrażeń od ataku Świętych Strzał Varusa: 150/160/180% ⇒ 150/155/165%

Bohaterowie: 3. kategoria

Zdarzało się, że Korzenny Uścisk wcale nie obejmował wrogów stojących w jego zasięgu. Zwiększamy więc jego obszar trafienia, by Zyra nie musiała się martwić, że jej korzenie znów zawiodą.

  • Główne obrażenia Złowieszczego Ostrza Katariny: 200/250/420 pkt. ⇒ 180/250/420 pkt.
  • Obrażenia wtórne Złowieszczego Ostrza Katariny: 100/125/210 pkt. ⇒ 90/125/210 pkt.
  • Obrażenia Okaleczenia Lee Sina: 250/350/750 pkt. ⇒ 250/350/700 pkt.
  • Tarcza Pryzmatycznej Iluminacji Lux: 150/225/400 pkt. ⇒ 125/200/400 pkt.
  • Zwiększono obszar trafienia Korzennego Uścisku Zyry.

Bohaterowie: 4. kategoria

  • Podstawowe obrażenia Mrocznej Warty Apheliosa: 100/150/300 pkt. ⇒ 125/150/300 pkt.
  • Prędkość ataku Jaxa: 0,85 jedn. ⇒ 0,9 jedn.
  • Obrażenia Rozbłysku Duszy Karmy: 240/300/700 pkt. ⇒ 225/280/700 pkt.
  • Wytrzymałość tarczy Przyciągnij i Odstrasz Rell: 350/500/3000 pkt. ⇒ 300/450/3000 pkt.
  • Wzmocnienie początkowej many Tarica: 100/200 pkt. ⇒ 120/200 pkt.

Bohaterowie: 5. kategoria

  • Obrażenia Piekielnych Dusz rzucanych z Okrucieństwa Teemo: 140/175/666 pkt. ⇒ 130/160/666 pkt.
  • Wzmocnienie początkowej many Volibeara: 100/200 pkt. ⇒ 110/200 pkt.

Przedmioty

  • Skalowanie many Kostura Arcydemonicznej Nieśmiertelności: 400% ⇒ 350%
  • Próg maksymalnego zdrowia Pogromcy Olbrzymów: 1750 pkt. ⇒ 1650 pkt.
  • Dodatkowe obrażenia Pogromcy Olbrzymów: 80% ⇒ 75%
  • Redukcja obrażeń obszarowych Odkupienia: 30% ⇒ 25%
  • Pancerz i odporność na magię Naszyjnika Żelaznych Lunari: 70 pkt. ⇒ 60 pkt.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd powodujący, że zdobycie ośmiu zabójców wyłączało premię zabójców. (Dzięki, PieHat!)
  • Podstawowe obrażenia trafienia krytycznego Wilka, Stokrotki, działka Heimerdingera oraz Pomiotu Pustki Portalu Zz’Rot teraz poprawnie wynoszą 130%. (Dzięki, Deisik!)
  • Przekuwacz nie będzie już przekuwał składników cienia w ten sam składnik.
  • Peleryna Zaćmienia teraz poprawnie nakłada podpalenie na posiadacza, jeśli zostanie wyposażona w trakcie walki.
  • Efekty wskrzeszenia (np. Anioł Stróż, upiory) nie będą się już aktywować, jeśli posiadacz przedmiotu będzie pod wpływem umiejętności Kindred.
  • Teemo będzie się teraz poprawnie wyświetlał w sklepie z kosztem w postaci zdrowia, jeśli zostanie wylosowany ze Sprzyjającego Szczęścia.
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama