Twórcy LoLa i Valoranta wprowadzają patchowanie klienta Riot w tle. Co warto o tym wiedzieć?
Rioterzy poinformowali, że od teraz klient będzie miał możliwość patchowania gry w tle.
Twórcy League of Legends, Wild Rift czy Valorant regularnie wydają łatki do swoich gier. Czasem aktualizacje są niewielkie, a czasem potrzebują trochę czasu, by się pobrać. Niezależnie od tego, czy dany patch ma krótką listę zmian, czy jest wypakowany ogromem sezonowych nowości – nikt nie lubi, gdy pobieranie i ładowanie zabiera czas, który można byłoby poświęcić na granie.
Często bywa tak, że ktoś zapomina o patchu, loguje się np. do League of Legends i gdy już ma dołączyć do lobby ze znajomymi zauważa, że nie ma pobranej aktualizacji. Riot wpadł na pomysł, jak sprawić, by takie nieprzyjemne sytuacje nie były problemem.
Aktualizowanie klienta w tle
Na oficjalnej stronie Riot Games pojawiła się informacja, że twórcy wprowadzili możliwość patchowania gier w tle.
Wszyscy przez to przechodziliśmy. Za wami ciężki dzień i chcecie zrelaksować się spokojnie przy swojej ulubionej grze. Siadacie do komputera z zamiarem wypracowania kilku zwycięstw, a tu okazuje się, że grę trzeba spatchować!
Dlaczego gra nie może być po prostu gotowa, gdy chcecie zagrać? Teraz już może, ponieważ oferujemy wam możliwość patchowania gry w tle, gdy nie siedzicie przed komputerem, co oznacza, że obserwowanie paska postępu instalacji przechodzi do historii.
Patchowane w tle umożliwia klientowi Riot pobieranie i instalowanie patchów do wszystkich gier przez cały czas, gdy klient Riot jest otwarty. Jeśli postanowicie korzystać z tej opcji, będzie ona aktualizować wasze gry, dzięki czemu zawsze będą gotowe do użytku, gdy sobie tego zażyczycie. W przyszłości pojawi się też możliwość, aby klient Riot był uruchamiany podczas rozruchu systemu.
Ta pierwsza wersja funkcji patchowania w tle będzie w pełni aktualizować tylko VALORANT. Całkowite aktualizowanie League of Legends, Legends of Runeterra i Teamfight Tactics poprzez patchowanie w tle nie jest na razie obsługiwane, ponieważ te gry są aktualizowane w kliencie gry jedynie częściowo. Niemniej jednak część procesu patchowania tych gier dzieje się w kliencie Riot i ta część będzie obsługiwana przez patchowanie w tle, co oznacza, że gracze mogą spodziewać się skrócenia procesu patchowania we wszystkich grach.
Jednocześnie dokładamy wszelkich wysiłków, aby wprowadzić pełne patchowanie w tle w League of Legends, Legends of Runeterra i Teamfight Tactics tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. Gracze posiadający wersję beta klienta Riot będą mieli dostęp do tej funkcji już dziś, a premiera jej pełnej wersji zaplanowana jest na przyszły miesiąc.