w

W LoLu jest zbyt wiele postaci, które są irytujące do grania przeciwko? Co w tym temacie mówią gracze?

Świeży bohaterowie LoLa są według społeczności sporym problemem, którego Riot nie widzi.


Do League of Legends regularnie trafiają nowi bohaterowie, a każda kolejna postać z reguły wprowadza nowe mechaniki i jest złożona bardziej od tych, które już znajdowały się w puli championów. Oczywiście są od tej reguły odstępstwa, jednak generalnie można zauważyć, że świeże postacie są znacznie bardziej skomplikowane od tych starszych.

W sieci stosunkowo często można trafić na wpisy, które krytykują bądź nawet wyśmiewają złożoność nowszych championów (Może i opis “E” Akshana jest dłuższy, niż opis wszystkich skilli Nasusa, ale to też więcej, niż całe lore tego bohatera). Które postacie są zmorą graczy LoLa?

Najbardziej irytujący bohaterowie

Wielu z wydanych w ostatnim czasie championów posiada współczynnik banów na naprawdę wysokim poziomie. Na samej górze listy znajduje się aktualnie Vex, a niewiele niżej widnieje Akshan. Riot zdaje się jednak nie zauważać problemu skomplikowanych postaci i otwarcie mówi, że nie uważa, jakoby najświeżsi bohaterowie byli przeładowani.

Jessica “Safelocked” Nam, która w najnowszym filmie opisującym plany na zbliżający się wielkimi krokami przedsezon przemawiała do społeczności w imieniu zespołu League, powiedziała:

Jesteśmy generalnie zadowoleni ze stanu gry w tym sezonie. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, zajmijmy się gorącym ostatnio tematem, jakim jest wyważenie nowych bohaterów. Gdy przyglądamy się danym, okazuje się, że nowi bohaterowie od początku roku są całkiem dobrze wyważeni, z wyjątkiem Dr. Mundo.

Pamiętamy jednak, że zdrowa rywalizacja to nie wyłącznie kwestia współczynnika zwycięstw. Wciąż słyszymy, że gra przeciwko nowym bohaterom jest niesprawiedliwa, zwłaszcza gdy chodzi o złożone umiejętności czy zbyt mocne zestawy. Będziemy z wami zupełnie szczerzy – naszym zdaniem ich zestawy umiejętności nie są wcale zbyt silne.

Pod filmem, który został naprawdę negatywnie odebrany przez fanów (ilość łapek w górę wynosi 33 tysiące natomiast w dół aż 71 tysięcy), można było znaleźć wypowiedzi naprawdę wielu popularnych twórców kontentu, którzy odnieśli się do wypowiedzi Rioterki. Praktycznie każdy wyśmiał stwierdzenie, dotyczące “nieprzeładowanych” zestawów umiejętności, a Vandiril świetnie podsumował sekcję komentarzy swoim krótkim filmikiem.

W społeczności wyjątkowo często poruszany jest temat banów. Konkretniej mówiąc, chodzi o ich ilość. Do LoLa ciągle napływają nowi bohaterowie, którzy zdaniem graczy są naprawdę irytujący do grania przeciwko, a ilość banów pozostaje bez zmian. Często trudno jest zdecydować się, kogo ostatecznie powinno się zablokować w danej rozgrywce. Jak pisze gracz o nicku ulielol, w LoLu jest tak dużo bohaterów, których nienawidzi, że nie ma pojęcia, kogo powinien banować.

Aktualnie jestem szczęśliwy, kiedy ktoś w przeciwnym teamie wybiera Yasuo. Przynajmniej rozumiem jego zestaw umiejętności i nie czuję się nim przytłoczony.

W komentarzach przytoczonych zostało kilku bohaterów, jednak w większości wypowiedzi wyśmiewają frazę “200 lat doświadczenia” Riotu, które od jakiegoś czasu jest memem.

Poprzez wydawanie wystarczającej ilości niezbalansowanych bohaterów z użyciem 200 lat doświadczenia projektanci zaadresowali problem wysokiego współczynnika banów części championów. Nie możesz już permabanować pojedynczej postaci.

Koniec końców League to gra komputerowa, która ma sprawiać frajdę. Liczba postaci, przeciwko którym większość ludzi nie lubi grać, drastycznie wzrosła.

Skoro już jesteśmy przy tym temacie – taki Shaco jest źle zaprojektowanym bohaterem. Jak nim grasz to nienawidzi cie zarówno przeciwna, jak i twoja drużyna. Shaco jest zabawny tylko dla osób, które nim grają. To kiepski design.

Inny gracz napisał:

Zgadzam się, że w LoLu jest za dużo irytujących postaci. Czuję, że desperacko potrzebujemy większej liczby banów. Do tego Riot powinien ograniczyć projektowanie nowych championów i skupić się na poprawianiu tych, którzy już są w grze. Aktualny power creep jest czymś szalonym.

Jak widać, problem irytujących bohaterów jest naprawdę spory. Temat ten powraca regularnie, a gracze mają wrażenie, że z czasem jest tylko gorzej. Wielu nowych championów wydanych w latach 2020-2021 jest szczerze znienawidzonych przez społeczność. Fani LoLa narzekają także na to, że Riot nie skupia się wystarczająco na reworkach, co przy takiej ilości postaci jest kluczowe.

O bohaterach irytujących, przestarzałych albo kiepsko zaprojektowanych można rozmawiać godzinami. Niektórzy mają nadzieje, że Riot w końcu zauważy niezadowolenie społeczności.