Ważne zmiany w szybkich grach League of Legends

Wraz z rozpoczęciem sezonu 1 2025 – do gry wprowadzono znany z Valoranta swiftplay, czyli Szybką grę. Tryb dostał ważną zmianę.
Na początku tego roku dostaliśmy dostęp do nowego, stałego trybu gry, który zastąpił dotychczasowy Quick Play.
Szybka Gra ma przede wszystkim być nieco szybszą wersją zwykłego, domyślnego trybu gry, pozwalając doświadczyć rozgrywki w nieco mniej zobowiązujący czasowo sposób.
Najpierw w Valorant
Swiftplaye początkowo zawitały do Valoranta, oferując skróconą do kilku rund wersję rozgrywki. Gracze szybko pokochali ten tryb, nie tylko w formie małej rozgrzewki, ale przede wszystkim ze względu na krótki czas trwania gier. Z czasem spróbowano wprowadzić taki sam format do League of Legends. I tak oto od początku tego roku możemy spróbować swoich sił w skróconej wersji rozgrywki na Summoner’s Rift.
Samo zwiększenie dostępności złota czy znacznie szybsze pojawianie się Barona nie zawsze wystarczyło, by rozgrywka kończyła się w odpowiednim dla Szybkiej Gry czasie. Zdarzało się, że rozgrywki były równie długie, co zwyczajny tryb gry. Z tego powodu postanowiono dodać jedną ważną mechanikę, czyli Nagłą Śmierć.
Mechanika ta polega na wymuszeniu końca gry, przez wprowadzenie samodestrukcji wież.
Od 25 minuty wieże zaczną tracić odporność na magię oraz pancerz. Równo w 27 minucie otrzymamy powiadomienie, że niedługo rozpocznie się Nagła Śmierć.
Źródło: Vandiril, Youtube
W 30 minucie gry nasze (oraz przeciwników) wieże powoli zaczną tracić życie wraz z każdą upływającą sekundą. Gdy stracimy wszystkie wieże, nasz Nexus również zacznie tracić życie, nie pozostawiając dużo czasu na dobicie przeciwnika.