Reklama

Wielkie zmiany w systemie rankingowym w LoLu. Czym jest nowy system TrueSkill 2?

League of Legends

Reklama

Rioterzy opowiedzieli o przebudowie systemu MMR i zmianach, które mają polepszyć doświadczenia rankingowe.


Szykują się spore modyfikacje kolejki rankingowej. Według twórców system, nad którym pracuje Riot, ma rozwiązywać wiele problemów, z którymi obecnie zmagają się gracze.

Czym właściwie jest TrueSkill 2 i jak ma dokładnie działać? Co ma się poprawić? Kiedy zmiany wejdą w życie?

TrueSkill 2 i więcej zmian w League of Legends

Reklama

Zmiany MMR na 2024 rok w skrócie:

Reklama
  • Będziemy przenosić się do nowego systemu stworzonego przez Riot.
  • Łatwiej będzie określić poziom rankingowy nowego konta.
  • Znacznie trudniej będzie trafić do stanu negatywnego LP.
  • Później w roku będziemy przenosić się na TrueSkill 2.

Rioter BarackProbama wyjaśnił też najważniejsze zagadnienia związane z systemem rankingowym w League of Legends:

  • Elo – szachowy system oceniania nazwany po Arpadzie Elo.
  • MMR – Match Making Rating – numer używany do określenia umiejętności w League, który pozwala dopasować cię przeciwko innym graczom.
  • LoLMMR – aktualna ocena umiejętności używana przez League. System stara się przewidzieć, jak dobrzy są gracze, bazując na tym, jak dobrze sobie radzą, co pozwala na tworzenie matchmakerowi dobrych meczy.
  • TrueSkill 2 – system oceny umiejętności zawierający usprawnienia względem TrueSkill 1.
  • Nic co do TrueSkill2 nie wskazuje na to, że musimy używać lub brać pod uwagę dodatkowe czynniki do zwycięstwa czy porażki. Mając to na uwadze zawsze staramy się poprawić naszą celność i jeśli któryś czynnik miałby na coś znacząco wpłynąć, eksperymentowalibyśmy z nim.

Czym dokładnie jest TrueSkill 2?

Jeszcze bardziej trafny system oceniania umiejętności do gier video. TrueSkill 2 przewiduje wynik meczu z 68% trafnością, wyprzedzając swojego poprzednika TrueSkill 1, który robił to z trafnością w wysokości 52%.

W dużym uproszczeniu TrueSkill 2:

  • Bierze pod uwagę nieobecność w grze.
  • Bierze pod uwagę to, czy gra się w pre-made, czy nie.
  • Używa wnioskowania wsadowego do zwiększenia trafności rankingowej.
    • Wnioskowanie wsadowe bierze pod uwagę poprzednie mecze graczy, którzy grają przeciwko sobie, aby system rankingowy mógł lepiej ocenić prawdopodobny wynik meczu oraz sprawić, że pod jego koniec ranking będzie lepiej dopasowany.
  • Z czasem bierze pod uwagę statystyki gracza.
  • Bierze pod uwagę doświadczenie gracza (czas spędzony w grze).

Wszystkie te zmienne są starannie wyważone i to wynik meczu dalej ma największy wpływ na ilość przyznanych lub odebranych punktów. Mimo to generalnie system biorący pod uwagę nowe parametry będzie trafniejszy i pewniejszy w ocenianiu graczy.

Tak o planowanych zmianach wypowiedział się innych z Rioterów:

Mniej więcej na początku nowego roku przenosimy się na inny zastrzeżony (stworzony przez Riot) system, a następnie wstępnie planujemy przejście na nowy o nazwie TrueSkill 2. Na razie wciąż go oceniamy, ale brzmi to obiecująco.

Udostępnimy więcej informacji, gdy będziemy je mieć – są już pewne zmiany na początku nowego splitu, które powinny pomóc nowym kontom w uzyskaniu odpowiedniej pozycji w rankingu, a także będzie kilka innych zmian, które powinny znacznie utrudnić osiągnięcie ujemnego stanu LP (na przykład tracisz po 30, a zyskujesz po 20). Musimy jednak zobaczyć, co faktycznie wydarzy się w praktyce.

Podejrzewam, że w ciągu roku będzie wiele modyfikacji/poprawek błędów. Jestem przekonany, że niezależnie od dostosowań będziemy w lepszej sytuacji.

Riot Iksar zapytany o to, dlaczego Riot chce wpierw wprowadzić inny system, zamiast od razu zająć się nowym, napisał:

Integracja TrueSkill 2 zajmie dużo czasu, jeśli w końcu się na to zdecydujemy. Nie chcemy czekać tak długo na wprowadzanie ulepszeń rankingu. 

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej