w

Wukong będzie zupełnie innym bohaterem po reworku. Poznaliśmy szczegóły zmian

Jeden z Rioterów szczegółowo wypowiedział się na temat reworka Wukonga. Jak będzie wyglądał po zmianach?


Co twórcy przygotowali dla Wukonga? W jakim kierunku poszedł jego rework i co najważniejsze – jak będą wyglądały jego skille? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.

Rework Wukonga

Na forum League of Legends pojawił się obszerny post na temat reworka Wukonga. Jeden z Rioterów szczegółowo opisał sytuację bohatera.

Cześć wszystkim,
poczyniliśmy z zespołem znaczne postępy nad Wukongiem w ciągu kilku ostatnich tygodni i bardzo się z tego cieszymy, że możemy pokazać Wam go na PBE! Jednak w związku z tym, jak działa nasz sposób wdrażania na PBE postać wyląduje tam wraz z kolejnym patchem dopiero w pierwszym tygodniu stycznia.

ZOBACZ – Bohaterowie, którzy najczęściej idą AFK w League of Legends zaskakują

Rioter kontynuuował:

Więc co zmieniliśmy? Zanim przejdziemy do tego, chcę przypomnieć wszystkim o głównych celach jego aktualizacji:

  1. przenieść część mocy Wukonga na wczesną fazę gry i odsunąć ją trochę od późniejszej fazy, robiąc z niego ogólnie w tym kontekście postać neutralną,
  2. dać graczom Wukonga narzędzia, których potrzebują, aby poczuć, że Wukong jest grywalny we wczesnych etapach gry w jungli czy podczas lane phase,
  3. stworzyć nowe możliwości rozgrywki, które pogłębią jego tożsamość, jako unikalnego skirmisher’a z swoim „hit-and-run” wzorcem walki.

ZOBACZ – Wskaźniki zasięgu umiejętności są niepoprawne. Riot tłumaczy, że to celowy zabieg

Zwróćcie uwagę na brak odniesienia, co do roli czy klasyfikacji Wukonga. Postanowiliśmy nie przydzielać mu jednej, wyraźnej roli Bruisera. Wprowadzając te zmiany, staramy się zapewnić mu możliwość budowania się pod Assassina z Lethality oraz Bruisera. Chcemy, aby gracze Wukonga mogli dowolnie budować postać wraz ze swoim preferowanym stylem gry oraz możliwość dostosowania się do drużyny i match-up’u.

Ponadto zmiany te powinny pomóc załagodzić niektóre z najczęstszych powodów frustracji zauważonych przez społeczność.

W szczególności celujemy w:

  • zmniejszenie kosztów many,
  • nadanie pasywnej umiejętności, która daje uczucie mocnej i interaktywnej,
  • potężniejsza umiejętność R wraz z większą satysfakcją przy użyciu umiejętności.

ZOBACZ – Poznaliśmy składy meczu pokazowego polskich gwiazd w LoLu. Skład Jankosa i Veggiego

Pasyw – Stone Skin:

  • NOWOŚĆ – Po wyjściu z krzaka lub ukrycia Wukong dostaje na 3 sekundy tarczę równą 12% jego maksymalnego zdrowia blokującą obrażenia fizyczne. Efekt ma cooldown 10 sekund.
  • USUNIĘTO starą umiejętność pasywną Wukonga dającą dodatkową odporność zależną od przeciwnych bohaterów.

Stara umiejętność pasywna Wukonga dawała mu bardzo dużo ukrytej mocy w late game’owych team fightach, która była ciężka do zauważenia oraz docenienia. Dawała uczucie bezużytecznej we wczesnych fazach gry. Nowa umiejętność zapewnia Wukongowi krótkie okienka na podejmownaie agresywnych zagrań, których normalnie nie powinien się podejmować. Wartości dobieraliśmy tak, aby zachęcić graczy Wukonga do pozostawania w walce dłużej i grać dookoła krzaków i swojego W, tak, aby użyć umiejętności pasywnej w walce dwa razy. Wukong będzie radził sobie również lepiej w jungli, gdzie campy mają niedaleko krzaki. Ogólnie wierzymy, że nowa umiejętność pasywna Wukonga nada mu nowych sposobów na wykazanie się umiejętnościami i podkreśli jego specyficzny styl gry.

ZOBACZ – Senna pierwszą prestiżową skórką za PP i Garen pierwszą prestiżową skórką za 2000 tokenów roku 2020

Q – Wuju Strike:

  • koszt zmniejszony z 40 many do 25
  • cooldown zmniejszony o sekundę na każdym poziomie
  • obrażenia zmienione do 1 AD +20/40/60/80/100 obrażeń (+0.5 bonusowego AD) z 10/40/70/100/130 (+1/1.1/1.2/1.3/1.4 całkowitego AD)

Obniżamy koszt jego Q, jako podstawowego narzędzia Wukonga zarówno przy wymianie z przeciwnym bohaterem, jak i przy dobijaniu minionów, aby mógł efektowniej poke’ować i farmić w gorszych matchup’ach. Poprawimy również model obrażeń, ponieważ poprzedni był trochę niejasny. Umiejętność teraz nakłada bonusowe obrażenia na podstawowy atak Wukonga.
Bonus równy jest wartościom wypisanym na górze. Zwróćcie uwagę na to, że podwoiliśmy obrażenia na pierwszym poziomie umiejętności z 10 do 20.

W – Warrior Trickster:

  • Teraz natychmiastowo dashuje w kierunku kursora gracza
  • Dash ma 350 jednostek zasięgu z prędkością 1200. Wukong nie może dashować przez ściany.
  • Klon jest traktowany jak champion. Będzie atakował pobliskich przeciwników, priorytetyzując ostatniego przeciwnika zranionego przez Wukonga.
  • Ataki klona zadają 60 do 100% AD Wukonga bazując na poziomie umiejętności i nakładają on-hit efekty. Klon nie może uderzyć krytycznie.
  • Klon wygląda identycznie jak Wukong. Posiada animację jakby gracz po prostu wcisnął „S”
  • Cooldown zwiększony do 24/21/18/15/12 sekund (liczone od momentu użycia umiejętności) z 18/16/14/12/10 (liczone od momentu zniknięcia klona)
  • Długość niewidzialności obniżona do 1 sekundy z 1.5 sekundy.

Możecie napotkać błędy przy wybieraniu celu przez klona. Pracujemy nad tym!

Zwinny i dowolny dash otwiera przed Wukongiem mnóstwo nowych sposobów na ogranie przeciwnika. Od unikania kluczowych umiejętności jak E Illaoi lub Q Cho’gatha, po agresywne pozycjonowanie na tyłach wroga podczas team fightów. Klon Wukonga również świetnie nadaje się do tankowania minionów w jungli!

ZOBACZ – Gracze LoLa dostają darmowe 100 tokenów za problemy z serwerami EUW

E – Nimbus Strike:

  • Teraz zadaje obrażenia magiczne zamiast fizycznych (ciągle skaluje się z AD)

Zmiana ta zwiększy obrażenia Wukonga we wczesnych etapach gry i sprawi, że przeciwnikom ciężej będzie zbudować się przeciwko Wukongowi kupując po prostu armor, jednocześnie troszkę osłabiając jego late game w przypadku budowania przez Wukonga lethality.

R – Cyclone:

  • Teraz zadaje obrażenia co 0.25 sekundy zamiast 0.5 sekundy (zadaje połowę obrażeń, aby finalnie zadawać tyle samo)
  • Każde obrażenia zadane za pomocą umiejętności nakładają stack Conquerora.
  • Przelicznik obrażeń zwiększony z 1.1 do 1.25 AD/sekundę
  • Bonusowy Movement Speed jest teraz stałą wartością kolejno 30/40/50% zamiast zmieniającej się wartości podczas trwania
  • Buff Attack speedu z E odnawia się kiedy umiejętność R jest aktywna
  • Wukong może teraz przerwać swojego ulta używając innej umiejętności lub klikając ponownie R
Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends