Wkrótce tempo gry w League of Legends ulegnie znacznym zmianom? Jakie poprawki zawitały na PBE?
Zmiany tempa rozgrywki w LoLu. Co chcieli osiągnąć projektanci z Riotu?
Kiedy aktualizacja 13.9 pojawiła się na serwerach live, na PBE trafiło naprawdę dużo zmian, które prawdopodobnie mają zostać wydane już w kolejnym patchu 13.10. Mimo że do wydania aktualizacji zostało jeszcze trochę czasu, już teraz można przyjrzeć się wstępnym poprawkom, jakie planują wydać twórcy League.
Zmian jest naprawdę dużo – w większości dotknęły one przedmiotów, ale nie zabrakło również wzmocnień niektórych bohaterów, którzy będą teraz radzili sobie lepiej z niekonwencjonalnymi buildami – przeliczniki AP otrzymali między innymi Vayne, Kalista czy Akshan. Część poprawek ma natomiast bezpośredni wpływ na przebieg rozgrywki niezależnie od tego, jacy bohaterowie czy jakie przedmioty się w niej znajdą.
Co jeszcze zmieniają twórcy?
Zarówno na PBE, jak i w wypowiedziach projektantów, które pojawiają się w sieci, można przyjrzeć się zmianom, które już niedługo zawitają na serwery live. TheTruexy podzielił się opisem poprawek, które mają na celu zmianę przebiegu rozgrywki.
Na PBE pojawiło się również kilka trudniejszych do wychwycenia poprawek, które również zostaną wydane w patchu 13.10. Głównie chodzi o wydłużenie fazy laningu poprzez uderzenie w moc roamingu/gankowania/dive’owania pod wieże.
Oznacza to mniej gier, w których roamowanie z innych linii natychmiast kończą twoją fazę laningu, bez problemu dive’ując i zgarniając liczne 175g za platingi z wież. Myślę, że większość poprawek jest na PBE, ale muszę zrobić QA sweep, aby się upewnić.
Zmiany, o których mowa, przedstawione są poniżej.
- Miniony
- Nie licząc pierwszej fali minionów, te ze środkowej alei będą trafiały na środek w tym samym momencie (miniony z bocznych linii przyspieszą)
- Miniony, które obrały za cel wieżę przeciwnika, zignorują „wołanie o pomoc” w ataku na wrogiego championa
- Unleashed Teleport
- Czas przemiany czaru zmieniony z 14 minuty na 10
- Wieże
- Odporności przeciw rushowaniu (20 sekund od zbicia plate’u) zwiększone z 0-180 do 45-225 (zależne od ilości championów)
- Homeguard
- Czas aktywowania Homeguardu zmniejszony z 20 minuty do 14
- Fontanna
- Regeneracja many na tick zwiększona z 2,1% maksymalnej many do 3,1%
- Planty z jungli
- Wybuchowy stożek w pobliżu rzek będzie pojawiał się teraz w 9:00 – 9:30 a nie 5:00-5:30
Zgodnie z tym, co pisze projektant, zmiany mają wydłużyć fazę liniową, uderzając w siłę roamowania, gankowania i dive’owania. Nie mają natomiast wpływać na to, jak rozgrywka przebiega w mid game’ie, dodając, że przyspieszenie minionów opadnie po 14 minucie.
Na ten moment trudno powiedzieć, jak dokładnie zmiany odbiją się na fazie liniowej. Gracze mogą przetestować zmiany już teraz na serwerach testowych, a do szerszego grona trafią w aktualizacji 13.10, która przewidziana jest na 17 maja.