Wzmocnienia smoków z League of Legends stają się zbyt dużo warte? Co na ten temat piszą gracze?
Czy smoki w LoLu są teraz zbyt silne? Gracze dyskutują na temat wzmocnień z patcha 12.14.
W rozgrywce League of Legends w bardzo dużym uproszczeniu chodzi o to, aby zyskać przewagę nad wrogim zespołem, a następnie zniszczyć jego bazę. Przewagę można wypracować na wiele sposobów, jednak niektóre z nich będą prostsze w realizacji lub po prostu bardziej opłacalne.
To, w jaki sposób najlepiej zyskać tę przewagę, regularnie się zmienia, a najlepszym dowodem na to są aktualizacje, w których Riot pracuje nad balansem rozgrywki.
Poza tym, że twórcy starają się korygować przewagę niektórych bohaterów nad innymi, pracują nad poszczególnymi runami, przedmiotami czy systemami, jak na przykład epickie stwory – smoki, Baron, czy Herald.
W spisie ostatniego patcha można było znaleźć wzmocnienia buffów zapewnianych przez smoki. Wielu fanów uważa, że powalenie moba jest teraz za bardzo nagradzane.
Smoki w LoLu
Użytkownik o nicku tuki999 postanowił przyjrzeć się nowym wartościom buffów i przeliczył ich wartość na złoto. Okazuje się, że powalenie każdego ze smoków może być warte nawet ponad 3 tysiące złota.
Buff Cloud Drake’a
- Prędkość poruszania się: 7/14/21/28
- Odporność na spowolnienia: 7/14/21/28
- Wartość jednego stacka (na gracza): 560G
Buff Hextech Drake’a
- Wzmocnienie ability haste: 9/18/27/36
- Wzmocnienie prędkości ataku: 9/18/27/36
- Wartość jednego stacka (na gracza): 465,03
Buff Mountain Drake’a
- Zwiększenie pancerza i odporności na magię: 9/18/27/36
- Wartość jednego stacka (na gracza): 342 (przy 100 pancerza/odporności na magię), 684 (przy 200 pancerza/odporności na magię)
Buff Inferno Drake’a
- Wzmocnienie AD i AP 6/12/18/24%
- Wartość jednego stacka (na gracza): 340,5 (przy 100 AD/AP), 681 (przy 200 AD/AP)
Buffy smoków są naprawdę istotne, a zmiany sprawiają, że drużyny zaczną skupiać się na ich zdobyciu, ponieważ wzmocnienie jest warte około 2500 złota.
Nie ma sensu skupiać się już na Heraldzie. Obecna meta kładzie nacisk na skalowanie się w drugiej połowie gry, ale można wybrać bohaterów silnych we wczesnych fazach gry w jungli, jak i na bocie.
Interesującym byłoby zobaczyć metę Mountain Drake’a z 2019 roku, w której desperacko walczono o buffy smoka. Naprawdę jestem ciekaw, jakie efekty przyniosą zmiany Riotu.
Buffy smoków z pewnością wpłyną na to, jak będzie grało się na profesjonalnej scenie oraz w wyższych dywizjach w kolejce rankingowej. Na ten moment trudno jednak ocenić, jak bardzo gracze będą cenili smoka w zestawieniu z Heraldem, który pozwala na szybkie zniszczenie wież, czy Baronem, który znacząco zwiększa siłę zespołu na określony czas.