Reklama

Zhonya’s Hourglass jest zbyt silnym przedmiotem w League? Co uważają gracze i co mówią statystyki?

League of Legends

Reklama

Efekt niewrażliwości, który zapewnia Klepsydra Zhonyi, coraz częściej jest wykorzystywany przez tanków.


Klepsydra Zhonyi jest jednym z najbardziej charakterystycznych i unikatowych przedmiotów w League. Poza Stopwatchem dodanym jako komponent wspomnianego itemu gracz nie ma możliwości kupienia czegoś, co zapewni mu nietykalność.

Niektórzy uważają, że efekt ten jest znacznie cenniejszy od statystyk innych przedmiotów, które można nabyć w sklepie. Jakich argumentów używają gracze i w jaki sposób odnosi się do nich jeden z pracowników Riotu?

Efekt Klepsydry Zhonyi jest zbyt silny?

Reklama

Klepsydra Zhonyi jest jedynym w League of Legends pełnym przedmiotem, który zawiera efekt, pozwalający graczowi na 2,5 sekundy zyskać nieśmiertelność kosztem unieruchomienia i braku możliwości rzucania umiejętności czy atakowania. Item zapewnia moc umiejętności oraz pancerz, co sugeruje, że jest pozycją przeznaczoną dla magów, którzy chcą zyskać nieco odporności na obrażenia fizyczne.

Reklama

W ostatnim czasie na profesjonalnej scenie LoLa można jednak zaobserwować pewien trend, który polega na kupowaniu omawianego przedmiotu przez tanków, którzy wybierają się do jungli.

Obecnie dwoma najpopularniejszymi junglerami na profesjonalnej scenie są Jarvan i Volibear. Bohaterowie z klasy bruisera/fightera, którzy muszą budować się w obecnej mecie pod full tanka. Ich mityczny przedmiot to Turbo Chemtank, a pierwszy legendarny to Zhonya’s Hourglass.

To wskazuje na to, że profesjonalni gracze doszli do wniosku, że nie mogą kupić wystarczająco defensywnych statystyk, aby zrównać ich wartość z 2,5 sekundową niewrażliwością.

Gracz pisze, że jego zdaniem najlepszą opcją na bycie tankiem powinno być kupowanie przedmiotów, które są dla tanków przeznaczone. Postacie takie jak Ornn czy Sejuani, które mają wbudowane odporność na magię oraz pancerz, poradzą sobie z ilością obrażeń, ale w innych przypadkach efekt Klepsydry jest naprawdę cenny.

W wątku wypowiedział się Riot Phreak. Dane, które projektanci posiadają z kolejki solo/duo, nie wskazują na to, aby omawiany w dyskusji przedmiot był tak silny.

Z danych dotyczących kolejki solo/duo wynika, że Zhonya wypada dość słabo u wszystkich junglerów, których sprawdziłem. Bardzo trudno jest to sprawdzić wyłącznie w high-MMR, ponieważ próbka jest mała (np. 880 gier z Zhonyią jako drugą na J4 w D2+ w ciągu ostatniego miesiąca).

Intuicyjnie silniejsi gracze lepiej używają aktywnych przedmiotów, ale jako bezpośrednie porównanie, Frozen Heart jest tańszy i wygrywa o 4,5% więcej gier od Klepsydry. Trudno jednak mówić o wiarygodności tych danych, ponieważ próbka jest mała.

Jako analityk nie jestem przekonany co do skuteczności Zhonyi. Jestem pewien, że item działa dobrze, jednak równie dobrym wyborem byłoby wydanie 2600 golda na coś, co nie jest Chain Vestem. Nie wydaje mi się, żeby wydawanie 1500 złota na zdolność Klepsydry było dobrym pomysłem, jeśli w grze znajduje się wiele lepszych opcji.

Mimo że zdaniem Riotera Zhonyia nie jest tak silnym przedmiotem, a efekt niewrażliwości nie jest warty 1500 złota, pracownik przyznaje, że ogólne obrażenia w grze są zbyt wysokie. W LoLu znajduje się zbyt dużo ofensywnych przedmiotów, a magowie mają dostęp do za dużej ilości redukcji czasów odnowienia.

Gracze w jungli mają do dyspozycji znacznie mniej złota, a ponadto kiedy champion pokroju Viego ma w swoim ekwipunku około 20 minuty Divine Sunderera i Guardian Angela, Volibear może pozwolić sobie wyłącznie na przedmiot Mityczny oraz jeden legendarny. W tym przypadku trudno kupić wystarczająco odporności, aby przebić efekt Klepsydry.

Riot prawdopodobnie ciągle przygląda się obrażeniom i w pewnym momencie przedstawi społeczności rozwiązanie, które ostatecznie będzie miało na celu je zredukować. To bezpośrednio wpłynęłoby na popularność omawianego w grze przedmiotu i prawdopodobnie skłoniło tanków do budowania itemów, które są dla nich przeznaczone.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama