Ogromna zmiana w rankedach w LoLu i w MMR. Znaczenie będą miały też „normale”
Riot zdradził swoje plany dotyczące naprawienia kolejki rankingowej.
Problemy dotyczące smurfów w ostatnim czasie stają się naprawdę poważne. Próg wejścia do kolejki rankingowej dla nowych graczy często jest na tyle wysoki, że ich pierwsze 10 gier może naprawdę zniechęcić do rozgrywek rankingowych.
Riot postanowił przyjrzeć się problemowi i zadeklarował, że wprowadzi zmianę, która pomoże zarówno świeżym graczom, jak i smurfom, którzy aktualnie zaczynają rozgrywki blisko wysokiego Silvera.
Jakie są plany Riotu?
Twórcy planują wprowadzić system, który będzie bazował początkowe mmr gracza, na jego rozegranych dotychczas rozgrywkach.
Mamy zamiar poprawić system rankingowy tak, aby oszacował umiejętności gracza dużo szybciej. Naniesione poprawki sprawią, że każdy nowy gracz, który przechodzi przez etap wstępnej kalibracji rankingowej, kiedy system jeszcze nie wie, w jakiej dywizji powinny odbywać się jego gry, będzie trwał znacznie krócej. Zredukuje to również czas, który smurf musi spędzić w grach poniżej jego aktualnego poziomu.
ZOBACZ – Czy LoL: Wild Rift jest już do pobrania? Pojawiła się nowa opcja “Zainstaluj”
Ranked Seeding dodatkowo poprawi czas wymagany na określenie poziomu gracza poprzez używanie danych z normalnych gier. Przed tą zmianą, w przypadku każdego nowego gracza, używaliśmy świeżego mmr (okolice wysokiego Silvera), co prowadziło do problemów zarówno ze smurfami, jak i naprawdę nowymi graczami.
Planujemy wprowadzać powyższą zmianę powoli, aby być pewnym, że nie ma ona żadnych negatywnych skutków, ale naszym celem jest wprowadzenie jej około tego lata.
System ma swoje „wady”. Gracze, którzy dotychczas kupowali konta, aby użyć go jako swojego smurfa, prawdopodobnie dalej będą zaczynali swoją wspinaczkę dość nisko. Mimo to należy przypomnieć, że podobne zachowanie nie jest zgodne z regulaminem League of Legends i może zakończyć się stałą blokadą konta.