Jak mieć pewność, że zawsze wróci się do domu w Minecrafcie? Niezawodny i prosty trick
Zgubienie domu w Minecrafcie już nigdy nie powinno być problemem po poznaniu tego prostego triku.
Wielu graczy ma problem z tym, aby po opuszczeniu dobrze znanego im obszaru na mapie i wybranie się w miejsce odległe o nawet kilka tysięcy bloków zawsze powrócić do swojego miejsca zamieszkania. Jeden z użytkowników podzielił się jednak prostym trikiem, który sprawi, że nigdy więcej nikomu, kto będzie się do niego stosował, nie zdarzy się zgubić na mapie gry.
Co należy zrobić, aby zawsze trafić do domu?
Rozwiązanie jednego z graczy jest proste. Nazywa on swój kilof lub miecz (narzędzie, które zawsze trzyma przy sobie) koordynatami, które pozwolą mu potem odnaleźć swoje miejsce zamieszkania.
ZOBACZ – Modyfikacja Minecrafta, która pozwala osiągnąć nawet ponad 10 razy więcej FPSów
Nazywanie przedmiotu jest naprawdę proste i nie wymaga wielu surowców. Najpierw należy zaopatrzyć się w kowadło, na które przepis można znaleźć w tym linku.
Dodatkowe podpisanie koordynatów może pozwolić rozróżnić kilka miejsc, które dany gracz chciałby zapisać. Nazwanie przedmiotu kosztuje wyłącznie jeden poziom i nie wymaga niczego więcej.
Alternatywną opcją może być blok Magnetytu, który do gry dodany został w aktualizacji 1.16. Może on służyć za cel kompasu.
ZOBACZ – Dlaczego gracze Minecrafta dalej grają na wersji 1.12.2 i jak sprawić, żeby wyglądała ona jak 1.16?
Aby użyć drugiego z opisanych sposobów, należy stworzyć przede wszystkim blok Magnetytu, który służy za cel kompasu (jego przepis można znaleźć tutaj). Sposób ten z pewnością bardziej wpasowuje się w klimat gry, jednak ma on swoje inne wady. Każda lokalizacja wymaga trzymania odrębnego kompasu w ekwipunku, gdzie każdy z nich zajmuje jedno miejsce, a sam Magnetyt ma w swoim przepisie niezmiernie rzadką sztabkę Netheritu.
Rozwiązania więc są dwa. Jedno z nich trafi do graczy, którzy wolą wczuć się w grę i nie chcą korzystać z koordynatów. Drugie zaś trafi do grona, które preferuje proste rozwiązania, a immersja nie jest dla nich tak istotną kwestią.