Modyfikacja Minecrafta, która pozwala na używanie dużo bardziej rozbudowanych skinów
Jak jeden z graczy stworzył dużo bardziej rozbudowany kreator skórek do Minecrafta?
Możliwość zastąpienia podstawowego wyglądu Steve’a w Minecrafcie jest jednym z głównych atutów konta Premium. Gracze mogą stworzyć swój własny unikalny skin i zapewnić sobie to, że gdziekolwiek się nie pojawią, zawsze będą z nim kojarzeni. Społeczność ma do wyboru jednak dwie wersje gry, które różnią się między innymi tym, w jaki sposób można dostosować swój avatar.
Bardziej rozbudowany kreator skinów w Minecrafcie Java?
Mimo że wersja Java ogólnie cieszy się większą popularnością między innymi ze względu na znacznie większe wsparcie modów, gracze Minecrafta Bedrock mają do dyspozycji lepszy kreator unikalnego avataru.
Gracz o nicku
stworzył jednak modyfikację Figura, która pozwala wszystkim, którzy ją zainstalują na wprowadzanie znacznie większych zmian w swoim skinie. Jej zadaniem nie jest jedynie podmiana skórki gracza – potrafi ona o wiele więcej.Figura pozwala na używanie projektów stworzonych w aplikacji BlockBench (świetnie wykonanego i znanego programu pozwalającego na tworzenie modeli do Minecrafta) oraz plików lua jako swoje postacie w Minecraft.
Najlepszą częścią tej modyfikacji jest jednak to, że jest ona w pełni działająca po stronie klienta. Oznacza to, że gracze, którzy chcą, aby ich nowy avatar był widoczny zarówno dla nich, jak i dla innych, którzy używają moda, nie muszą instalować niczego na serwerze, aby widzieć avatar innych oraz swój. Twórca zaznacza, że aktualizują się one w czasie rzeczywistym i nie jest wymagany reset gry w celu zobaczenia poprawek.
ZOBACZ – Jak działa zatrzymywanie czasu w Minecraft? Idealny sposób na trollowanie mobów
Jak dokładnie użyć modyfikacji po jej zainstalowaniu i jakie są plany twórcy na jej rozwój?
- Projekty BlokBench mogą zostać zaimportowane do gry przy pomocy tej modyfikacji. Specjalne nazwy są używane do nazwania poszczególnych części ciała rozpoznawalnych przez vanilla Minecrafta. Nazwy są używane również do modyfikacji renderowania podczas animacji. Pozwala to na naprawdę ogromny zakres zmian z niewielką lub żadną wiedzą na temat pisania skryptów.
- Pliki z rozszerzeniem .obj utworzone np. przy pomocy Blendera pozwalają na użycie modeli, które nie są ograniczane kwadratowymi ścianami. Należy jednak pamiętać, że rozmiar avataru nie może przekroczyć 100kb.
- Możliwe jest utworzenie skryptu z rozszerzeniem .lua, który pozwoli na modyfikację tego, jak zachowuje się avatar lub jego poszczególne elementy.
- Wszystkie utworzone assety mogą być zaimportowane jednym kliknięciem.
ZOBACZ – Gracze Minecrafta przebili Mojang, zmieniając wszystkie moby w grze w zabawne…
System karmy
- System, który pozwoli nadzorować zachowanie graczy. Zostanie zreportowanym będzie odejmowało karmę, a bycie niereportowanym podbijało ją. Użytkownicy będą mogli zwiększać swoje limity dzięki wysokiej karmie. System ten ma sprawić, że to gracze będą moderatorami moda.
Działające na skórkę shadery
- Umożliwienie graczom na używanie shaderów na swoich skórkach lub na ich częściach. Zmiana ta wejdzie w życie wraz z aktualizacją 1.17, w której nastąpią zmiany w systemie renderowania.
Internetowy interfejs programowania aplikacji
- Skórki będą posiadały swoje statystyki, które będą przechowywane na serwerach modyfikacji Figura.
Światy graczy
- Umożliwienie graczom na udostępnianie plików generujących struktury za pomocą specjalnych bloków na serwerach Figura i umożliwienie na odwiedzanie tych struktur innym graczom w pustych światach.
Kreowanie avatarów poprzez łączenie poszczególnych elementów
- Ostatnim usprawnieniem, które ma sprawić, że Figura wyjdzie z fazy alpha czy beta, jest wprowadzenie do przeglądarki umieszczonej w grze umożliwiającej na wybieranie i przyłączanie do swojej skórki poszczególnych elementów umieszczanych publicznie przez użytkowników.