w

Zmiany w systemie walki w Minecraft. Wszystko, co trzeba o tym wiedzieć

Kolejny snapshot zmieniający system walki jest już możliwy do pobrania.


System walki jest czymś, nad czym twórcy starają się pracować odrębnie od wprowadzania kolejnych aktualizacji. Podzielili się oni kolejnym snapshotem, w którym zmienione zostały bronie takie jak łuk, miecz i siekiera. Poza broniami gracze zaobserwują również szereg innych zmian. Jak się prezentują?

Co zostanie zmienione w systemie walki?

Ogólne zmiany odnoszą się do zmian systemowych, które dotyczą ogólnego systemu walki. Na liście snapshota wymieniono:

  • Usunięcie systemu aim assist “Coyote Time”, który był testowany w poprzednich snapshotach (kiedy gracz celował w przeciwnika, ale poruszył kursorem, to przez krótki czas dalej mógł uderzyć cel).
  • Przeciwnicy z hitboxem mniejszym niż 90% bloku, w którym się znajdują, będą teraz posiadali hitbox wielkości 90% tego bloku.
  • Miecze zawsze będą atakowały zamachnięciem, zadając obrażenia celom znajdującym się przed graczem. Topory będą wymagały zaklęcia “Sweeping”.
  • Nietrafienie nakłada 4-tickowe opóźnienie przed kolejnym atakiem niezależnie od tego, jakiej broni używa gracz.
  • Zwiększono podstawowy zasięg do 3 (wcześniej wynosiło to 2,5) i usunięto dodatkowy zasięg dla opóźnionych ataków.

Kolejne zmiany dotyczą tarcz, które zaś blokują teraz maksymalnie 5 punktów obrażeń ataków w zwarciu (dalej 100% obrażeń od pocisków) oraz ładują się szybciej po zablokowaniu ataku.

ZOBACZ – Jak jedna modyfikacja sprawiła, że gracze uznali, że filmik nie jest Minecraftem, tylko animacją?

Topory:

  • Zmieniono nazwę enchantmentu, który zapowiadany był już w poprzednich wersjach testowych nowego systemu walki. Zamiast Chopping nazywa się Cleaving. Ma maksymalnie 3 poziomy i podnosi obrażenia. Na trzecim poziomie zwiększa je o 3 punkty – tyle samo co zaklęcie Sharpness na poziomie 5.
  • Usunięto inne zaklęcia traktujące topór jako broń i które można było nałożyć na topór za pośrednictwem enchanting table, jednak dalej będzie można nałożyć je za pośrednictwem książki.

Łuki i inne elementy miotane:

  • Łuk będzie celniejszy, jednak im dłużej gracz będzie mierzył, tym jego celność bardziej będzie spadała.
  • Ruch gracza będzie wpływał na prędkość i przebytą drogę przez elementy miotane, jednak tylko w przypadku, kiedy biegnie on przed siebie.

ZOBACZ – Jak mieć pewność, że zawsze wróci się do domu w Minecrafcie? Niezawodny i prosty trick

Zmiany dotyczące jedzenia i głodu:

  • Jedzenie będzie trwało 32 ticki.
  • Jedzenie jest teraz przerywane, jeśli coś uderzy gracza.
  • Naturalne leczenie jest jeszcze szybsze (zamiast 3 trwa teraz 2 sekundy).
  • Naturalne leczenie zużywa jedzenie 50% wolniej.
  • Sprint wymaga 6 punktów jedzenia.

Inne zmiany:

  • Poprawiono kalkulowanie odrzutu.
  • Wyeliminowano błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli wchodzić w interakcje lub atakować po respawnowaniu.
  • Osłabiono zaklęcie Sweeping Edge do 25/33/37,5% z 50/66/75%.
  • Poprawiono wartości obrażeń niektórych przedmiotów.

Wszystkie zmiany można przetestować, pobierając ten plik i rozpakowując go w folderze Versions, tam, gdzie znajdują się pliki Minecrafta. Następnie należy stworzyć nową konfigurację i wybrać wersję “pending 1.16_combat-0”. Twórcy sugerują również stworzenie nowego świata, gdyż snapshot nie jest kompatybilny z żadną z poprzednich wersji.