Kolejny snapshot zmieniający system walki jest już możliwy do pobrania.
System walki jest czymś, nad czym twórcy starają się pracować odrębnie od wprowadzania kolejnych aktualizacji. Podzielili się oni kolejnym snapshotem, w którym zmienione zostały bronie takie jak łuk, miecz i siekiera. Poza broniami gracze zaobserwują również szereg innych zmian. Jak się prezentują?
Co zostanie zmienione w systemie walki?
Ogólne zmiany odnoszą się do zmian systemowych, które dotyczą ogólnego systemu walki. Na liście snapshota wymieniono:
- Usunięcie systemu aim assist „Coyote Time”, który był testowany w poprzednich snapshotach (kiedy gracz celował w przeciwnika, ale poruszył kursorem, to przez krótki czas dalej mógł uderzyć cel).
- Przeciwnicy z hitboxem mniejszym niż 90% bloku, w którym się znajdują, będą teraz posiadali hitbox wielkości 90% tego bloku.
- Miecze zawsze będą atakowały zamachnięciem, zadając obrażenia celom znajdującym się przed graczem. Topory będą wymagały zaklęcia „Sweeping”.
- Nietrafienie nakłada 4-tickowe opóźnienie przed kolejnym atakiem niezależnie od tego, jakiej broni używa gracz.
- Zwiększono podstawowy zasięg do 3 (wcześniej wynosiło to 2,5) i usunięto dodatkowy zasięg dla opóźnionych ataków.
Kolejne zmiany dotyczą tarcz, które zaś blokują teraz maksymalnie 5 punktów obrażeń ataków w zwarciu (dalej 100% obrażeń od pocisków) oraz ładują się szybciej po zablokowaniu ataku.
ZOBACZ – Jak jedna modyfikacja sprawiła, że gracze uznali, że filmik nie jest Minecraftem, tylko animacją?
Topory:
- Zmieniono nazwę enchantmentu, który zapowiadany był już w poprzednich wersjach testowych nowego systemu walki. Zamiast Chopping nazywa się Cleaving. Ma maksymalnie 3 poziomy i podnosi obrażenia. Na trzecim poziomie zwiększa je o 3 punkty – tyle samo co zaklęcie Sharpness na poziomie 5.
- Usunięto inne zaklęcia traktujące topór jako broń i które można było nałożyć na topór za pośrednictwem enchanting table, jednak dalej będzie można nałożyć je za pośrednictwem książki.
Łuki i inne elementy miotane:
- Łuk będzie celniejszy, jednak im dłużej gracz będzie mierzył, tym jego celność bardziej będzie spadała.
- Ruch gracza będzie wpływał na prędkość i przebytą drogę przez elementy miotane, jednak tylko w przypadku, kiedy biegnie on przed siebie.
ZOBACZ – Jak mieć pewność, że zawsze wróci się do domu w Minecrafcie? Niezawodny i prosty trick
Zmiany dotyczące jedzenia i głodu:
- Jedzenie będzie trwało 32 ticki.
- Jedzenie jest teraz przerywane, jeśli coś uderzy gracza.
- Naturalne leczenie jest jeszcze szybsze (zamiast 3 trwa teraz 2 sekundy).
- Naturalne leczenie zużywa jedzenie 50% wolniej.
- Sprint wymaga 6 punktów jedzenia.
Inne zmiany:
- Poprawiono kalkulowanie odrzutu.
- Wyeliminowano błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli wchodzić w interakcje lub atakować po respawnowaniu.
- Osłabiono zaklęcie Sweeping Edge do 25/33/37,5% z 50/66/75%.
- Poprawiono wartości obrażeń niektórych przedmiotów.
Wszystkie zmiany można przetestować, pobierając ten plik i rozpakowując go w folderze Versions, tam, gdzie znajdują się pliki Minecrafta. Następnie należy stworzyć nową konfigurację i wybrać wersję „pending 1.16_combat-0”. Twórcy sugerują również stworzenie nowego świata, gdyż snapshot nie jest kompatybilny z żadną z poprzednich wersji.