Nowa Tesla 3 w Polsce poniżej 150 tysięcy złotych. Tesla Y poniżej 165 tysięcy
Jeżeli polski rząd spełni swoje obietnice, to nowa Tesla 3 wyjdzie poniżej 150 tysięcy złotych.
Największy problem? Ta wybitnie duża naklejka, którą pewnie dalej trzeba będzie naklejać na auto. Jest to jednak mały koszt, jeżeli ma nam to zaoszczędzić dobre 40 tysięcy złotych. Dodatkowo wiadomo, że niektórzy kombinują z magnetycznymi tablicami, które zawsze można zdjąć.
Obecnie Tesla model 3 kosztuje w Polsce bez rabatów 189 990 zł. Polski rząd chce, by program Elektryk 2.0 dawał dopłaty w wysokości 40 tysięcy złotych. Jeżeli więc to przejdzie, to Tesla wyjdzie poniżej 150 tysięcy.
A co z Teslą Y?
Samo ogłoszenie programu ma nastąpić do końca 2024 roku. Do II kwartału 2025 roku ma nastąpić wypłata 25 procent puli wsparcia, więc w czystej teorii druga wersja programu powinna ruszyć na początku 2025 roku. Jak to się w ogóle liczy?
Osoby fizyczne kupujące za gotówkę otrzymają maksymalnie 18 750 zł + 10 tysięcy złotych w przypadku zezłomowania swojego auta spalinowego, którego są właścicielami od przynajmniej 3 lat. Jeśli roczny dochód danej osoby nie przekracza 120 tysięcy złotych rocznie, to może ona liczyć na dodatkowe 11 250 zł. Daje to 40 tysięcy zniżki.
Leasing lub wynajem przez osobę fizyczną to wsparcie 30 tysięcy złotych + 5 tysięcy za zezłomowanie auta + kolejne 5 tysięcy przy zarobkach poniżej 120 tysięcy złotych rocznie.
Przy leasingu lub wynajmie przez osobę prowadzącą JDG wyjdzie 30 tysięcy złotych + 10 tysięcy złotych za zezłomowanie auta.
Przy maksymalnym wsparciu Tesla Y kosztuje 164 990 zł.
Jest to więc bardziej skomplikowane, niżeli odjęcie 40 tysięcy od bazowej ceny Tesli. Już niektórzy się tam mocno napalili, ale spełnienie wszystkich warunków nie będzie wcale takie łatwe. Najgorzej chyba z tym przychodem.