Ile zarabiają pracownicy Blizzarda? Już wiadomo, dlaczego odchodzili do Riotu
W ramach akcji GameDevPaidMe poznaliśmy zarobki pracowników największych studiów gier.
Na Twitterze powstała akcja pod hashtagiem „GameDevPaidMe”, w ramach której pracownicy wstawiają swoje zarobki w różnych miejscach. Pisaliśmy o zarobkach w Riocie, teraz pora na Blizzarda.
Okazuje się, że niebieskim płacono naprawdę dobrze, natomiast niektóre przykłady wprost pokazują, dlaczego tak wiele osób przechodziło z Blizzarda do chociażby Riotu.
Ile zarabia się w Blizzardzie?
Pamiętajcie, że w USA podaje się zarobki roczne, a nie miesięczne. Stąd kwoty rzędu 100 tysięcy dolarów dotyczą roku, a nie miesiąca.
https://twitter.com/itsmarksopp/status/1269853308551786496
https://twitter.com/so_good_lin/status/1269738110381768704
Let’s go!! #GameDevPaidMe
$36-45/hr – ‘16-‘17 freelance concept artist (blizzard, wavedash games)
$55k/yr – ‘18 associate artist (disney interactive)
$66k-$73k/yr – ‘19-‘20 associate artist (jam city)
$96k/yr- concept artist (unbroken studios)— M. A. Zavala 💖💜💙 (@MegZavala) June 7, 2020
Eh, fuck it. I hope this helps other folks in the industry. #GameDevPaidMe 💰
🙋🏻♀️ About me: Persian/cis f/26
> Blizzard Internship – $16.75/hr
> Blizzard Associate PM – $59K
> Blizzard PM – $74K
> Riot PM – $134K
> Riot PM II – $163K— 🌱 Sara Dadafshar (@npcSara) June 8, 2020
Czyli nie jest źle, natomiast widać doskonale, dlaczego ludzie przechodzili z Blizzarda do Riotu. Twórcy LoLa i teraz Valoranta po prostu lepiej płacili. Blizzard jest konkurencyjny dla przykładowo EA, natomiast Riot płaci nawet dwukrotnie więcej.
2014 – Blizzard Engine Intern: $30/hr.
2015 – Blizzard Assoc. Gameplay Programmer: $75k a year + bonus.
2017 – Blizzard Gameplay Programmer: 90-100k (yearly raises) with bonus.
2020 – Riot Gameplay Programmer: 175k + Bonuses.— Oph (@Ophainim) June 8, 2020
Są to spore różnice, które uwidoczniły się szczególnie w 2019 roku. Przez chwilę był moment, w którym pojawiało się wiele wpisów na Twitterze odnośnie zmiany Blizzarda na Riot.