Ile zarabiają pracownicy Riotu zajmujący się LoLem? Ile za postać, a ile za splash art?
Jak zarabiają pracownicy Riotu i co myślą o swoich zarobkach?
Problemy, z którymi muszą zmagać się pracownicy branży gier, są bardziej skomplikowane niż wydają się być na pierwszy rzut oka. Prace po godzinach, aby dostarczyć finalny produkt na czas, ciągła presja oraz płace nieadekwatne do wykonywanej pracy. Temu ostatniemu ma zaradzić akcja, która zyskała na jednym z portali społecznościowych naprawdę spory rozgłos.
Płace w Riot Games
Pracownicy branży gier postanowili podzielić się wysokościami swoich wypłat, aby pokazać ile tak naprawdę warta może być ich praca porównując się z innymi. Nie czują się oni najlepiej z dzieleniem się swoimi zarobkami, ale jak mówi jedna pracowniczka, jest to konieczne, aby inni zauważyli, że są słabiej opłacani.
Uśredniając roczny zarobek pracowników można uzyskać wynik około 100 tysięcy dolarów. Składają się na niego pensje wynoszące od 80 do 175 tysięcy dolarów wraz z bonusami i trzeba przyznać, że różnica jest spora. Zdaniem jednej z pracowniczek różnica ta może wynikać nie tylko ze stanowiska, ale wpływ na to mogą mieć również sfery prywatne.
Statystycznie biali mężczyźni zarabiają więcej niż równie doświadczeni ludzie, którzy nimi nie są. Tożsamość płciowa, orientacja seksualna i rasa grają naprawdę sporą rolę w tym, jak opłacany jest dany pracownik.
Kiedy przyglądając się zarobkom pracowników ciężko jest znaleźć potwierdzenie powyższych słów, tak w przeszłości miejsce miały sytuacje, w których kobiety faktycznie były opłacane niżej z powodu swojej płci. Więcej na temat całego zajścia można przeczytać w tym artykule.
ZOBACZ – Kim może być nowy zamaskowany asasyn w League of Legends?
Poza stałymi płacami, które oferują twórcy League of Legends, można wyróżnić również pojedyncze zlecenia. Za każdą konceptową pracę graficzną jedna z pracowniczek opłacana była kwotą 150 dolarów. W przypadku Katie De Sousa było to 200 dolarów za jeden splash art, ale należy wziąć pod uwagę, że był to rok 2011, a standardy zupełnie różniły się od tych z dzisiaj.
Z tę konkretną grafikę Riot zapłacił 150 dolarów. Wiele osób uznało to za dość zaskakujące, że freelancerzy są opłacani w miarę słabo.
Inaczej to wygląda przy tworzeniu fabuły. Kontrakty jednej z osób odpowiedzialnych za podłoże fabularne gry płacono 500 dolarów za każde napisane 3 tysiące słów.