Leaker: „PvE Overwatch 2 i mapy są gotowe”. Co w takim razie ma być powodem opóźnień?
Metro rozwinął wątek „powolnych prac nad Overwatch 2”.
Metro co prawda nie jest najlepszym źródłem informacji, często bowiem podawał takie, które finalnie się nie sprawdzały, jednak warto mieć na uwadze fakt, że wielokrotnie mimo wszystko miał rację.
I mimo że nie jest on w pełni wiarygodny, to tak naprawdę na ten moment on jako jedyny podaje informacje dotyczące drugiej odsłony Overwatcha. To dlatego praktycznie cały świat od dwóch dni pisze, że Overwatch 2 może wyjść w 2023 roku, choć nigdzie tego nie potwierdzono.
Co tym razem ujawnił Metro?
Metro oprócz tego, że prowadzi konto na Twitterze, to streamuje także na Twitchu. To tam opowiedział, jak według jego niepotwierdzonych informacji przebiegają prace nad Overwatch 2.
Informacje przedstawione poniżej nie są potwierdzone, bazują na jednym źródle i niekoniecznie muszą być prawdziwe.
Z jego wypowiedzi wynika, że tryb PvE został już ukończony. Deweloperzy mieliby także mieć już gotową pulę map do trybu multiplayer. Problemem podobno są postacie, a konkretnie ich reworki. Ponoć Blizzard nie był gotowy na to, jak duże zmiany trzeba wprowadzić u niektórych z nich, by dostosować je do 5vs5. Jednak czy na pewno tak jest pozostaje jedną wielką niewiadomą.
https://www.twitch.tv/metro
Z innych gier pokroju League of Legends wiemy, że reworki niekiedy są bardziej problematyczne od tworzenia nowych postaci. Riot od miesięcy ma problemy z przerabianiem postaci (choć z wydawaniem nowych także). Trudno tutaj jednoznacznie stwierdzić, czy to, co mówi Metro, może być prawdą.
- ZOBACZ – Blizzard poinformował, że Overwatch 2 w ostatnich tygodniach osiągnęło “ważny kamień milowy”
Jedni powiedzą, że skoro Blizzard przygotował tak dużo umiejętności do trybu PvE, to ich wykorzystanie w PvP nie powinno być wielkim problemem. Drudzy będą się spierać, że stworzenie tych skilli to jedno, a ich odpowiednie zbalansowanie to drugie.
Metro oprócz czystych informacji nieco naśmiewał się z deweloperów, którzy jego zdaniem nie korzystają z pomocy profesjonalnych graczy w kwestii balansowania postaci. Opieranie się jednak tylko i wyłącznie na scenie PRO niekoniecznie jest dobre.
Ponownie sięgając do LoLa – Aurelion Sol ma obecnie najmniejszy Win Rate w całej grze, a mimo tego na najwyższej randze jest w TOP postaci, które wygrywają najwięcej gier. To właśnie z takimi postaciami może mieć problem Blizzard, choć są to tylko teorie, które nie mają żadnego potwierdzenia.