Reklama

Klienci UPC i Play mają problemy. Wiadomo, co trzeba zrobić

Różne

Reklama

Nie, nie wydawało Wam się, że internet działa jakoś wolniej. Play już o tym wie i działa w tej sprawie. Tylko nie wiadomo, jak długo im to zajmie.


Jeżeli narzekacie ostatnio na spadki prędkości w UPC czy Play, zrywanie połączenia bądź brak możliwości otworzenia konkretnej strony, to nie wydawało Wam się. Ludzie zgłaszali to do Play/UPC, by otrzymywać bardzo różne odpowiedzi.

Koniec końców potwierdzono, że problem występuje, a Play jest w trakcie wprowadzania potrzebnej aktualizacji. Jest to pokłosie aktualizacji z początku września. Wielu osobom zmieniono wówczas DNS-y na „utopia[kropka]net”.

Reklama

Play już wie

Reklama

Play o tym wie i wiadomo też, co trzeba w takiej sytuacji zrobić. Po prostu czekać. Operator informuje w komunikatach, że nie trzeba podejmować żadnych działań. Dobrze, że Play w ogóle o tym wie.

Odpowiedź wspomina także o problemach, w których „Utopia” było wykrywane przez antywirusy jako potencjalne zagrożenie.

Problemy z suffixem utopia.net wynikały z firmware’u instalowanego podczas aktualizacji sprzętu. Router CPE Sagemcom wykorzystał domyślny mechanizm z systemu RDK-B o nazwie Utopia. W efekcie użyty został suffix DNS utopia.net, który przez niektóre systemy antywirusowe mógł być identyfikowany jako malware.

 

Po otrzymaniu zgłoszenia natychmiast przygotowaliśmy poprawkę, którą wdrażamy we wszystkich urządzeniach.

 

Jeśli chodzi o zaniżoną prędkość – dostaliśmy kilka zgłoszeń w tej sprawie. Również w tym wypadku przygotowaliśmy zmianę, która rozwiązuje problem.

 

Chcę podkreślić, że zdecydowana większość urządzeń działała i działa poprawnie. W obu wypadkach nasi klienci nie muszą podejmować żadnych działań.

Jak czytamy, większość sprzętów działa poprawnie, ale po skali zgłoszeń widać, że sporo osób zaczęło mieć ostatnio problemy. Od komunikatu minęło kilka dni i niewiele się zmieniło. Ludzie dalej uskarżają się na spadki prędkości. Jeżeli tak jest, to spróbujcie zresetować swoje urządzenia.

Klienci sami się informują, że nowe oprogramowanie otrzymują posiadacze dwóch urządzeń, Compal CH7465LG oraz Sagemcom Fast3896LG.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej