UPC zrobiło aktualizację. I się wyjaśniło
Od kilkunastu dni klienci mają problemy z połączeniem się do konkretnych stron czy usług. Chyba wyjaśniło się dlaczego.
Warto zaznaczyć, że nie jest to oficjalny komunikat od UPC czy też bardziej Play. To informacja od samych klientów, którzy zauważyli, że mają od jakiegoś czasu bardzo dziwne problemy. Tu się przestanie coś ładować, tam nie da się w ogóle podłączyć.
Wygląda na to, że namieszać mogła tutaj aktualizacja, która pojawiła się na urządzeniach. Kilka niezależnych od siebie osób o niej wspomina.
Jakoś 2 tygodnie temu
Mniej więcej 2 tygodnie temu miała mieć miejsce aktualizacja, a przynajmniej tak mają odpowiadać konsultanci na czacie.
Czyli poszła jakaś aktualizacja, która niektórym osobom zmieniła ustawienia, przestawiając na IPV6. Wiadomo, że część urządzeń czy ogólnie kwestii powiązanych z siecią potrzebuje IPV4. Efekt tego taki, że niektóre rzeczy szwankują.
Jak to zmienić? Będzie potrzebny kontakt do Play i prośba o przepięcie na IPV4. Jeżeli coś Wam się kojarzy, że mieliście to zmieniane, to warto sprawdzić. Może się okazać, że przez to w ogóle macie takie dziwne problemy od tych mniej więcej dwóch tygodni.
Nie jest to pewniak, ale jakiś trop owszem. Trochę osób na to narzeka, ale trudno określić, jaka jest tego skala.