w

Ile warte jest Squid Game, ile osób obejrzało ten serial? Netflix podzielił się ciekawostkami

Jedno z największych źródeł sieci telewizyjnych opublikowało statystyki dotyczące Squid Game.


Mimo że Squid Game kilka dni temu obchodziło swój pierwszy miesiąc od premiery, to już na ten moment okazuje się, że serial pobił wiele różnych rekordów streamingowych. Południowokoreańską produkcję już teraz śmiało można nazwać megahitem telewizyjnym, a potwierdzają to wszelkie statystyki na ten temat.

Jedno z największych sieci telewizyjnych podzieliło się ze światem ciekawymi informacjami na temat tego, ile studio zarobiło dzięki najnowszemu serialowi, ile szacuje się, że jeszcze zarobi oraz jak wiele osób zdążyło zobaczyć Squid Game.

Squid Game warte 900 milionów?

Bloomberg jest znaną na całym świecie amerykańską siecią telewizyjną, która skupia się głównie na rynku kapitałowych oraz programach biznesowych. To właśnie ta firma postanowiła skierować się do Netflixa oraz producenta Squid Game – Siren Pictures Inc. – by odpowiedziano na kilka interesujących wszystkich pytań.

Jak wskazano w odpowiedzi, Netflix bardzo dba o to, by wszelkie informacje były mocno zastrzeżone i by większość z nich nie była jawna, natomiast producenci zgodzili się na podzielenie się kilkoma interesującymi statystykami, które następnie opublikował Bloomberg.

Netflix szacuje, że jego aktualny megahit przyniesie firmie aż 900 milionów dolarów zysku, patrząc na to, jak spory zastrzyk gotówki produkcja przyniosła przez pierwsze tygodnie od wypuszczenia serialu. Studio posiada dane dotyczące tego, co oglądają jego widzowie i na tej podstawie potrafi wygenerować szacowaną wartość danej produkcji.

Co ciekawe, mimo że Squid Game wydaje się być bogatą produkcją, to okazuje się, że serial na teraźniejsze standardy był dość tani. Cała produkcja Squid Game wyniosła 21,4 miliona dolarów, czyli około 2,4 miliona za odcinek. Te liczby dotyczą oczywiście pierwszego sezonu i wynikają z dokumentu zawierającego szczegółowe dane wydajności Netflixa.

Netflix potwierdza, że około 132 miliony ludzi obejrzało co najmniej dwie minuty Squid Game w ciągu pierwszych 23 dni serialu, bijąc rekord ustanowiony przez Bridgertona. Dodatkowo firma podkreśla, że 111 milionów osób rozpoczęło oglądanie serialu na początku tego miesiąca.

Mimo że Netflix ujawnia, jak dużo osób rozpoczęło oglądanie południowokoreańskiego hitu, to nie zdradził, jak wiele oglądających ukończyło serial, bądź go przerwało, by później wrócić ponownie. Co ciekawe, wiele sieci telewizyjnych podaje liczby mówiące, ile osób oglądało serial podczas jego trwania, co sprawia, że 2-minutowa liczba podana w dokumencie od Netflixa może wyglądać na zawyżoną, choć nie jest.

W przypadku Squid Game Netflix szacuje, że 89% osób, które rozpoczęły program, obejrzało co najmniej 75 minut (więcej, niż jeden odcinek), natomiast 66% widzów, czyli 87 milionów osób, ukończyło serial w pierwszych 23. dniach od premiery. Podsumowując to, ludzie spędzili ponad 1,4 miliarda godzin, oglądając południowokoreański serial.

Siren Pictures potwierdziło, że akcje firmy wzrosły o 7% od czasu wydania Squid Game 17 września 2021 roku, wyceniając tym samym swoją firmę na 278,1 miliarda dolarów. Nawet inwestorzy spodziewają się, że wyniki poszybują jeszcze w górę w trzecim albo czwartym kwartale tego roku.

To, czym wyróżnia się Squid Game na tle innych seriali od Netflixa, to jego popularność w porównaniu z jego niskim kosztem produkcji. Cały serial bowiem kosztował mniej, niż kilka odcinków The Crown.

Squid Game uzyskało aż 353 punkty w skali AVS, która odzwierciedla nie tylko liczbę osób, które obejrzały serial, ale także to, jak wartościowi są ci widzowie (AVS powyżej 9 lub 10 jest już uważany za bardzo wysoki). Widzowie, którzy są nowymi klientami Netflixa lub też bardzo rzadko z niego korzystają, są uznawani za bardziej wartościowych od stałych klientów, bowiem to pokazuje, jak bardzo produkcja jest w stanie ściągnąć nowych widzów na platformę.

Bloomberg przyznaje, że opublikował jedynie najciekawsze informacje dotyczącego najnowszego megahitu z Korei Południowej, tłumacząc, że wiele z nich było niejasnych ze względu na inny sposób prowadzenia szacunków przez Netflix. Oprócz tego wiele informacji było zastrzeżonych, których nie można upubliczniać, co w raporcie podkreślił jeden z adwokatów Netflixa.

Tak czy inaczej, wszystkie powyższe ciekawostki jasno wskazują na to, że Squid Game jest fenomenem tegorocznych produkcji filmowych, co powinno jeszcze bardziej zachęcić do obejrzenia serialu tych, którzy wciąż się zastanawiają.