Zmiany w piątym sezonie Apex Legends. Buffy i nerfy broni oraz legend
W najnowszej aktualizacji pojawił się długo wyczekiwany buff Mirage’a. Poza tym zmiany w broniach i wiele więcej.
Piąty sezon przyniósł graczom naprawdę sporo nowości. Zmiany balansu występujące z początkiem sezonu mają w zwyczaju kompletnie mylić graczy, a ci, którzy nie grają poszczególnymi osłabionymi Legendami, mogą zastanawiać się dlaczego napotykają na nie rzadziej. Czego więc można spodziewać się, wybierając swoją ulubioną legendę czy broń w kolejnym sezonie rozgrywek Apex?
Zmiany na mapie Kings Canyon
Wielu starszych graczy może ubolewać nad zmianą mapy, do której była przyzwyczajona od pierwszego sezonu gry. Usunięcie jednego z najczęściej odwiedzanych przez graczy miejsc z pewnością wpłynie na rozgrywkę i pozwoli na rywalizację w początkowych etapach gry w zupełnie innych miejscach.
Dodatkowo dodane zostały wieże, które mogą posłużyć każdej legendzie do natychmiastowego naładowania swojej umiejętności specjalnej.
ZOBACZ – Prezentacja Loby w Apex Legends – dokładny opis umiejętności
Zmiany balansu legend w sezonie 5
Wiele legend doczekało się zmian, jednak najbardziej zauważalnymi z nich będą nerfy Pathfindera i buffy Mirage’a.
Mirage
- Umiejętność taktyczna Psyche Out
- Mirage może kontrolować ruchy swojej przynęty, wciskając przycisk.
- Podczas kontrolowania go będzie on kopiował wszystkie ruchy legendy.
- Klon utrzymuje się teraz przez 60 sekund.
- Wypuszczenie kolejnego klona usunie poprzedniego.
- Umiejętność specjalna Life of the Party
- Mirage wypuści zespół klonów, które będą naśladowały wszystkie jego ruchy.
- Czas odnowienia umiejętności wynosi 60 sekund.
- Umiejętność pasywna Now You See Me…
- Dodatkowo do ukrycia podczas powalenia Mirage będzie niewidoczny również podczas odradzania sojusznika (odradzany sojusznik również będzie niewidoczny).
- Kwestia „You got Bamboozled” będzie odegrana, kiedy przeciwnik nabierze się na klona, a nie podczas użycia umiejętności.
Bloodhound
- Umiejętność taktyczna Eye of the Allfather
- Podświetlenie utrzymuje się teraz 4 sekundy zamiast 3.
- Zmniejszony czas odnowienia z 35 sekund na 25.
Crypto
- Umiejętność taktyczna Drone
- Crypto może oznaczać bannery, kiedy kontroluje swojego drona, aby ostrzec sojuszników o pobliskich składach.
Lifeline
- Szansa na pojawienie się skrzynki Lifeline zwiększona do 20%.
- Tarcze powaleniowe zostały usunięte z dodatkowego schowka w skrzynce Lifeline.
Caustic
- Gaz sojuszniczego Caustica nie będzie już spowalniał sojuszników.
- Pułapki Caustica nie będą aktywowały się, jeśli gracz znajduje się po drugiej stronie drzwi.
Octane
- Czas odnowienia umiejętności specjalnej zmniejszony z 90 sekund do 60.
Gibraltar
- Czas trwania tarczy zmniejszony z 18 sekund do 12.
Pathfinder
- Czas odnowienia umiejętności taktycznej wydłużony z 15 sekund do 35.
ZOBACZ – Zwiastun kolejnego sezonu w Apex Legends z Lobą i mapą King’s Canyon w rolach głównych
Zmiany balansu w broniach w sezonie 5
Twórcy doszli do wniosków, że dodawanie nowych broni do gry zaczęłoby wprowadzać zamęt, więc postanowili oni zająć się balansem tych aktualnie znajdujących się w grze.
W pełni wyposażone złote bronie w nowym sezonie:
- Longbow DMR
- Hemlok
- Spitfire
- EVA-8
- RE-45
Złota osłona osobista
- Małe strzykawki i ogniwa odnawiające tarcze odnawiają teraz dwukrotną ilość tarczy i zdrowia.
- Usunięto zwiększenie prędkości leczenia się za pomocą strzykawek, apteczek, ogniw i baterii.
Mastiff
- Mastiff jest usunięty z zrzutów zaopatrzenia i dodany do puli regularnie pojawiających się broni, a jego moc została odpowiednio dostosowana.
- Obrażenia na pocisk zmniejszone z 18 do 13.
- Mnożnik obrażeń strzału w głowę zmniejszony z 2.0 do 1.25.
- Zwiększono rozbryzg pocisków wystrzeliwanych z każdym strzałem z 0.5 do 0.55.
- Zmniejszono prędkość oddawania strzałów z 1.3 do 1.0.
- Dostosowano rozmiar pocisku, tak, aby dorównał on innym strzelbom.
- Prędkość pocisku dostosowana, tak, aby dorównała ona innym strzelbom.
- Zwiększono pojemność magazynka z 4 do 6 naboi.
Peacekeeper
- Peacekeeper został usunięty z puli regularnie pojawiających się broni i dodany do zrzutów zaopatrzenia, a jego moc została odpowiednio dostosowana.
- Zawężono rozbryzg pocisków podczas oddawania strzału.
- Zredukowano czas potrzebny na przeładowanie po każdym strzale.
- Czas przeładowania broni zmniejszony z 2.65 to 2.45 podstawowo i 3.6 do 3.35 przy pustym.
- Rozmiar pocisków zwiększony, aby dostosować broń na bliskiej odległości.
Alternator
- Zwiększono pojemność magazynka z 16 do 19.
- Poziom 1 magazynka – 22 naboje.
- Poziom 2 magazynka – 25 naboi.
- Poziom 3 magazynka – 27 naboi.
RE-45
- Zwiększono obrażenia z 11 do 12.
- Czas przeładowania broni zmniejszony z 1.74 do 1.5 podstawowo and 2.12 do 1.95 przy pustym.
Havoc
- Zwiększony rozrzut pionowy.
- Znacząco zwiększony rozrzut poziomy.
- Rozrzut przy pierwszych dwóch pociskach zwiększony.
Longbow DMR
- Mnożnik przy strzale w głowę zmniejszony z 2.15 do 2.1.
Wingman
- Mnożnik przy strzale w głowę zmniejszony z 2.1 do 2.0.
Ulepszenia do broni
- Dla Longbow DMR i Wingmana dodany został Skullpiercer.
- DMR z Skullpiercerem – mnożnik przy strzale w głowę 2.1 -> 2.5
- Wingman z Skullpiercerem – mnożnik przy strzale w głowę 2.0 -> 2.25
- Usunięto Podajnik Kowadełkowy.