w

Zmiany w piątym sezonie Apex Legends. Buffy i nerfy broni oraz legend

W najnowszej aktualizacji pojawił się długo wyczekiwany buff Mirage’a. Poza tym zmiany w broniach i wiele więcej.


Piąty sezon przyniósł graczom naprawdę sporo nowości. Zmiany balansu występujące z początkiem sezonu mają w zwyczaju kompletnie mylić graczy, a ci, którzy nie grają poszczególnymi osłabionymi Legendami, mogą zastanawiać się dlaczego napotykają na nie rzadziej. Czego więc można spodziewać się, wybierając swoją ulubioną legendę czy broń w kolejnym sezonie rozgrywek Apex?

Zmiany na mapie Kings Canyon

Wielu starszych graczy może ubolewać nad zmianą mapy, do której była przyzwyczajona od pierwszego sezonu gry. Usunięcie jednego z najczęściej odwiedzanych przez graczy miejsc z pewnością wpłynie na rozgrywkę i pozwoli na rywalizację w początkowych etapach gry w zupełnie innych miejscach.

Dodatkowo dodane zostały wieże, które mogą posłużyć każdej legendzie do natychmiastowego naładowania swojej umiejętności specjalnej.

ZOBACZ – Prezentacja Loby w Apex Legends – dokładny opis umiejętności

Zmiany balansu legend w sezonie 5

Wiele legend doczekało się zmian, jednak najbardziej zauważalnymi z nich będą nerfy Pathfindera i buffy Mirage’a.

Mirage

  • Umiejętność taktyczna Psyche Out
    • Mirage może kontrolować ruchy swojej przynęty, wciskając przycisk.
    • Podczas kontrolowania go będzie on kopiował wszystkie ruchy legendy.
    • Klon utrzymuje się teraz przez 60 sekund.
    • Wypuszczenie kolejnego klona usunie poprzedniego.
  • Umiejętność specjalna Life of the Party
    • Mirage wypuści zespół klonów, które będą naśladowały wszystkie jego ruchy.
    • Czas odnowienia umiejętności wynosi 60 sekund.
  • Umiejętność pasywna Now You See Me…
    • Dodatkowo do ukrycia podczas powalenia Mirage będzie niewidoczny również podczas odradzania sojusznika (odradzany sojusznik również będzie niewidoczny).
  • Kwestia “You got Bamboozled” będzie odegrana, kiedy przeciwnik nabierze się na klona, a nie podczas użycia umiejętności.

Bloodhound

  • Umiejętność taktyczna Eye of the Allfather
    • Podświetlenie utrzymuje się teraz 4 sekundy zamiast 3.
    • Zmniejszony czas odnowienia z 35 sekund na 25.

Crypto

  • Umiejętność taktyczna Drone
    • Crypto może oznaczać bannery, kiedy kontroluje swojego drona, aby ostrzec sojuszników o pobliskich składach.

Lifeline

  • Szansa na pojawienie się skrzynki Lifeline zwiększona do 20%.
  • Tarcze powaleniowe zostały usunięte z dodatkowego schowka w skrzynce Lifeline.

Caustic

  • Gaz sojuszniczego Caustica nie będzie już spowalniał sojuszników.
  • Pułapki Caustica nie będą aktywowały się, jeśli gracz znajduje się po drugiej stronie drzwi.

Octane

  • Czas odnowienia umiejętności specjalnej zmniejszony z 90 sekund do 60.

Gibraltar

  • Czas trwania tarczy zmniejszony z 18 sekund do 12.

Pathfinder

  • Czas odnowienia umiejętności taktycznej wydłużony z 15 sekund do 35.

ZOBACZ – Zwiastun kolejnego sezonu w Apex Legends z Lobą i mapą King’s Canyon w rolach głównych

Zmiany balansu w broniach w sezonie 5

Twórcy doszli do wniosków, że dodawanie nowych broni do gry zaczęłoby wprowadzać zamęt, więc postanowili oni zająć się balansem tych aktualnie znajdujących się w grze.

W pełni wyposażone złote bronie w nowym sezonie:

  • Longbow DMR
  • Hemlok
  • Spitfire
  • EVA-8
  • RE-45

Złota osłona osobista

  • Małe strzykawki i ogniwa odnawiające tarcze odnawiają teraz dwukrotną ilość tarczy i zdrowia.
  • Usunięto zwiększenie prędkości leczenia się za pomocą strzykawek, apteczek, ogniw i baterii.

Mastiff

  • Mastiff jest usunięty z zrzutów zaopatrzenia i dodany do puli regularnie pojawiających się broni, a jego moc została odpowiednio dostosowana.
  • Obrażenia na pocisk zmniejszone z 18 do 13.
  • Mnożnik obrażeń strzału w głowę zmniejszony z 2.0 do 1.25.
  • Zwiększono rozbryzg pocisków wystrzeliwanych z każdym strzałem z 0.5 do 0.55.
  • Zmniejszono prędkość oddawania strzałów z 1.3 do 1.0.
  • Dostosowano rozmiar pocisku, tak, aby dorównał on innym strzelbom.
  • Prędkość pocisku dostosowana, tak, aby dorównała ona innym strzelbom.
  • Zwiększono pojemność magazynka z 4 do 6 naboi.

Peacekeeper

  • Peacekeeper został usunięty z puli regularnie pojawiających się broni i dodany do zrzutów zaopatrzenia, a jego moc została odpowiednio dostosowana.
  • Zawężono rozbryzg pocisków podczas oddawania strzału.
  • Zredukowano czas potrzebny na przeładowanie po każdym strzale.
  • Czas przeładowania broni zmniejszony z 2.65 to 2.45 podstawowo i 3.6 do 3.35 przy pustym.
  • Rozmiar pocisków zwiększony, aby dostosować broń na bliskiej odległości.

Alternator

  • Zwiększono pojemność magazynka z 16 do 19.
  • Poziom 1 magazynka – 22 naboje.
  • Poziom 2 magazynka – 25 naboi.
  • Poziom 3 magazynka – 27 naboi.

RE-45

  • Zwiększono obrażenia z 11 do 12.
  • Czas przeładowania broni zmniejszony z 1.74 do 1.5 podstawowo and 2.12 do 1.95 przy pustym.

Havoc

  • Zwiększony rozrzut pionowy.
  • Znacząco zwiększony rozrzut poziomy.
  • Rozrzut przy pierwszych dwóch pociskach zwiększony.

Longbow DMR

  • Mnożnik przy strzale w głowę zmniejszony z 2.15 do 2.1.

Wingman

  • Mnożnik przy strzale w głowę zmniejszony z 2.1 do 2.0.

Ulepszenia do broni

  • Dla Longbow DMR i Wingmana dodany został Skullpiercer.
    • DMR z Skullpiercerem – mnożnik przy strzale w głowę 2.1 -> 2.5
    • Wingman z Skullpiercerem – mnożnik przy strzale w głowę 2.0 -> 2.25
  • Usunięto Podajnik Kowadełkowy.