Czy bycie złym czarodziejem w Hogwarts Legacy będzie wiązało się z konsekwencjami?
Co jeszcze wiadomo o byciu złym w Hogwarts Legacy?
W serii książek oraz filmów, które przedstawiały świat Harry’ego Pottera, można było znaleźć uzdolnionych czarodziejów nie tylko po stronie dobra, ale i zła. Od momentu pojawienia się pierwszych informacji na temat najprawdopodobniej najbardziej ambitnej gry komputerowej utrzymanej w tym uniwersum, fani zastanawiali się, czy możliwe będzie można zagrać inaczej, niż przeciętna osoba, która chciałaby uratować świat (Czy w Hogwarts Legacy będzie można być tym złym? Wszystko, co na ten temat wiadomo).
Okazuje się, że twórcy dzielą się dodatkowymi informacjami, które pozwalają określić to, co będzie powiązane z wykonywaniem akcji, które zarówno w świecie gry, jak i faktycznym mogłoby zostać uznane za niemoralne.
System moralności w grze
Ze względu na to, że premiera gry odbędzie się już za kilkanaście dni, twórcy dzielą się ze społecznością coraz większą ilością informacji, a niektórzy Youtuberzy otrzymali już dostęp do produkcji. Sprawia to, że do potencjalnie zainteresowanych produkcją fanów napływa ogromna ilość informacji na temat Hogwarts Legacy. Z nowych filmików można było dowiedzieć się między innymi o tym, czy bycie złym będzie w jakiś sposób karane.
Gry, w których gracz stoi przed wyborem ścieżek zależnych od tego, jakie podejmują czyny, zazwyczaj posiadają system moralności, który w bezpośredni sposób pozwala określić to, jak dobrym dla świata gry jest gracz. Jak będzie to wyglądało w produkcji studia Avalanche Software?
Okazuje się, że w grze nie znajduje się system moralności, a złe czyny nie będą w żaden sposób karane. Bez problemu można więc wcielić się w rolę czarnego charakteru, którego inni uczniowie wewnątrz murów Hogwartu będą się bali. Co na ten temat dodają deweloperzy?
Zakazanych zaklęć nie uczy się w szkole i gracz musi zdecydować, że chce się ich nauczyć. Poza tym nie jest zmuszony do ich używania.
Napisano również, że świat gry będzie reagował na rzucanie zakazanych zaklęć.
Postacie zareagują zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo, widząc gracza, który używa zakazanego zaklęcia, ale nie wprowadziliśmy systemu moralności, który karałby go za zrobienie tego. Uznaliśmy, że byłoby to zbyt oceniające ze strony twórców. To, czy gracz będzie używał tych narzędzi, będzie miało jednak skutki w świecie gry.
Nie wiadomo wiele na temat tego, jak korzystanie z czarnej magii odbije się na świecie, który będą mogli przemierzać gracze Hogwarts Legacy. Do oficjalnej premiery gry pozostało jeszcze trochę czasu, a twórcy być może nie chcą psuć zabawy fanom, którzy woleliby wszystko odkryć po prostu grając.
Na ten moment wiadomo, że czyny gracza nie będą bezpośrednio karane przez system moralności, jednak rzucanie zakazanych zaklęć będzie adekwatnie odbierane przez otoczenie, a świat gry będzie pamiętał ich wykorzystywanie.