9 przyczyn, przez które gracze LoLa przegrywają gry i kompletnie nie wiedzą, co robią źle
Jakie błędy często popełniają gracze i co robić, aby wygrywać więcej gier?
League of Legends jest dość złożoną grą, w której można popełniać wiele błędów, o których nie ma się pojęcia. Gra ma stosunkowo niski próg wejścia i pozwala każdemu cieszyć się rozgrywką na swoim poziomie niezależnie od tego, jak radzi sobie gracz. W momencie, kiedy dochodzi do rozgrywek rankingowych, wspomniane błędy jednak zaczynają mieć znaczenie. O czym mowa i jak grać lepiej?
Niewielkie błędy, które mogą zaważyć na wyniku gry
Powrót do bazy, kiedy cały zespół przeciwnika jest powalony
Powyższa sytuacja jest dość częstym problemem. Niekiedy trzeba wrócić do bazy, kiedy na przykład gracz obawia się respawnującego się Karthusa lub grzybów Teemo, jednak w większości przypadków gracze wracają wyłącznie, aby wydać zdobyte złoto.
Jest to strata cennego czasu, gdzie cały zespół może skupić się na zdobyciu celów gry, takich jak na przykład Baron, smok czy wieże przeciwników, lub wyczyścić junglę przeciwnika tak, aby ten nie zdobył dodatkowego złota i doświadczenia. Taka przewaga może zaważyć na losach gry, zwłaszcza jeśli sytuacja występuje więcej niż raz na mecz.
Skupianie się wyłącznie na killach
Gracze czasami skupiają się wyłącznie na pokonaniu przeciwnika, pomijając aspekty takie jak na przykład zyskanie przewagi w złocie w momencie wycofywania się wroga. Wiele osób czasami wybiera także gonienie za bohaterem, kiedy alternatywnym wyborem jest powalenie wieży. Nawet jeśli ostatecznie uda się pokonać przeciwnika, to w wielu przypadkach wieża byłaby i tak lepszym wyborem. Dużo gier skończyło się porażką, ponieważ zespół wolał poprawić swoje statystyki kosztem inhibitorów.
ZOBACZ – Bohaterowie LoLa, którzy od dawna nie otrzymali skina, dostaną nieco lepsze skórki
Testowanie postaci w grach rankingowych
Wielu graczy skrytykuje tych, którzy nie znając bohatera, decydują się wybrać go w menu wyboru postaci. Nieznajomość wybranego championa przeważnie kończy się źle i z tego właśnie powodu gracze proponowali wprowadzenie kontrowersyjnej blokady bohatera na krótki okres po jego wydaniu. Dość podobnie sytuacja odnosi się do pickownia słabszych bohaterów w aktualnej mecie, gdzie nawet jeśli wybór niszowej postaci doprowadzi do zwycięstwa, to przeważnie postać z mety sprawdziłaby się jeszcze lepiej.
Bycie AFK z początkiem rozgrywki
Z jakiegoś powodu wiele osób, niezależnie od dywizji, uważa, że nie ma problemu w byciu AFK z początku gry, zanim jeszcze pojawią się stwory. W tym krótkim momencie gracze decydują się pójść do toalety lub przynieść sobie do komputera picie czy jedzenie. Niestety sam początek gry może być kluczowy, gdyż właśnie w nim odbywają się inwazje na junglę. Brak jednego bohatera zarówno przy obronie, jak i ataku może świadczyć o przegranej walce, a zarazem przegranej grze.
ZOBACZ – Nowe fotele w motywach z League of Legends dostępne w sprzedaży. Jak wyglądają?
Niepomaganie sojusznikom
Czasami zdarza się, że sojusznik popełni błąd, podejmując walkę, a gracz, aby przeżyć, musi uciec od danej sytuacji. Z drugiej strony mają jednak miejsce akcje, w których pomoc sojusznikowi niewielkim kosztem czaru przywoływacza pozwoliłaby mu przeżyć, a jednocześnie wspólnymi siłami mogłoby udać się powalić wroga. Poświęcenie kilku minionów jako midlaner jest warte pomocy junglerowi, który może mieć bezpośredni wpływ na wynik rozgrywki. Niezależnie od szans powodzenia akcji pomocy warto wykazać inicjatywę, choćby po to, by zwiększyć morale w drużynie. Dużo lepiej walczy się w zespole, kiedy czuje się, że innym członkom zależy na życiu drugich.
Naciskanie na sojuszników, aby ci zamienili się rolami
Niektórzy są tak przekonani o swoich umiejętnościach, że za wszelką cenę będą starali się odzyskać swoją pożądaną rolę z początkiem wyboru postaci. Niekiedy doprowadza to do sytuacji, że w grze znajduje się dwóch junglerów lub jeden z graczy zaczyna trollować. W innych przypadkach gracz, który pod naciskiem zgodzi się na zamianę, na innej roli poradzi sobie dużo gorzej, co zaś doprowadzi do porażki.
ZOBACZ – Jak odebrać darmowy żeton zwrotu w League of Legends? Każdy gracz może to zrobić
Banowanie mocnych picków sojuszników
Czasami dochodzi do sytuacji, w których gracz banuje bohatera, którego zadeklarował sojusznik. Przyczyną może być fakt, że dany bohater po prostu się komuś nie podoba lub to, że np. nie zwrócił uwagę na deklarację. Raz na jakiś czas jednak sojusznik nie zadeklaruje swojego wyboru. W takim przypadku warto sprawdzić jego profil i upewnić się, że banowany bohater nie znajduje się na jego liście najlepszych postaci. Czasu jest wystarczająco, a nie warto ryzykować odebraniem sojusznikowi jego możliwie najlepszego wyboru.
Ścisłe trzymanie się jednego buildu
Build danego bohatera z każdą grą powinien być dostosowywany do konkretnej sytuacji. Mimo że wielu z nich posiada swoje kluczowe przedmioty, to czasami warto jest przemyśleć kolejność ich budowania i to, czy na pewno spełnią one swoją rolę w danej grze. Dobrym przykładem będzie budowanie Executioner’s Calling jako ADC, kiedy przeciwnik jest do przodu w goldzie i jego pierwszym przedmiotem okazuje się BT.
ZOBACZ – Na Summoner’s Rift pojawią się reklamy Hondy Civic. Jak to ma wyglądać?
Dzielenie się farmą
Ostatnia z zasad dotyczy głównie bohaterów grających na środkowej alei bądź jako ADC. Gracze podczas całej rozgrywki często skupiają się wyłącznie na farmieniu jednej linii i nie zwracają uwagi na inne. Kiedy gracz może zaobserwować kogoś innego, kto biegnie w kierunku danej fali stworów, warto przemyśleć swój ruch i być może zmienić kierunek. Bicie się o jedną grupę minionów nie ma sensu, kiedy na innej linii znajduje się kolejna, którą nikt nie wykazuje zainteresowania.