10 broken mechanik, których warto używać dla darmowego ELO w 10 sezonie LoLa
Co warto używać w 10 sezonie, by szybko piąć się do góry? Dzisiaj poznacie odpowiedź na to pytanie.
Na kanale ProGuides Challenger League of Legends Guides pojawiło się 10 porad na sezon 10. Jakie rady przygotował autor?
Chcemy pokazać 10 rzeczy, które wydają się być bardzo mocne w mecie presezonu 10 i zdecydowanie pomogą Wam w wspinaczce po tabeli rankingowej. Jak dobrze wiecie, presezon nadszedł z naprawdę wieloma zmianami i meta różni się drastycznie w porównaniu do patcha 9.22. Ta krótka lista pomoże Wam szybko odnaleźć się pośród tych wszystkich zmian i zdobyć przewagę nad tymi, którzy jeszcze nie zdają sobie sprawy z wielu aktualizacji.
ZOBACZ – Riot chce nieco zmienić kolory kolejnych przestiżowych skórek
1. Zmodyfikowana mapa na górnej i dolnej alei
Pierwsza porada dotyczy zatoczek, zwanych także przez graczy rondem do zawracania na górnej i dolenj alei. Niektórzy pewnie się zastanawiają „po co w ogóle zostały dodane do gry”. Pojawiały się również wpisy, że gracze mimo zagrania ponad 20 gier nigdy nie użyli wspomnianej zatoczki. Autor mówi o kilku sprytnych zastosowaniach, jak między innymi runa hexflash. Dzięki zatoczce możemy łatwo i niezauważenie zbliżyć się do przeciwników, a wspomniana runa tym bardziej pomaga nam ich zaskoczyć, co w połączeniu z flankującymi postaciami takimi jak Leona, Blitzcrank czy Alistar bardzo często może zaowocować killem. Rezultatem pojawienia się zatoczki jest pojawienie się kilku niespotykanych wcześniej na bocie postaci (lub zdecydowanie mniej spotykanych). Jako przykład podana jest Zoe oraz Zac, oboje ze względu na swoje zestawy umiejętności. Dla Zoe bardzo przydatna okazuje się ściana, dzięki której może ona przedłużyć zasięg swojego E i często dzięki temu zaskoczyć przeciwnika, zaś Zac ustawiając się na środku linii w niewidocznym dla przeciwnika miejscu, jest w stanie skoczyć w praktycznie dowolne miejsce na alei.
ZOBACZ – Codzienne misje na tokeny w LoLu zostaną zmienione w następnym wydarzeniu
2. Niesamowicie mocny item – Sanguine Blade
Drugim punktem na liście „op” rzeczy są nowe przedmioty dające lethality. A w szczególności przedmiot o nazwie Sanguine Blade, który okazał się tak mocny, że musiała zostać wydana łatka (hotfix) poprawiająca item (zobacz: Riot znerfił OP przedmiot w League of Legends 48 godzin po jego wyjściu). W stosunku do ceny przedmiot oferuje nam naprawdę sporo, a biorąc pod uwagę, ile postaci może go w pełni wykorzystać sprawia, że jest on naprawdę mocny. Jego pasywna umiejętność może znacznie przyspieszyć prędkość czyszczenia jungli, która od pierwszego patcha presezonu respi się o 30 sekund szybciej (2:30 -> 2:00). Co więcej, przedmiot ułatwia lub umożliwia niektórym postaciom solowanie Barona, a idealnym przykładem jest Olaf wraz ze swoja pasywką.
3. Zmiany w runie Aftershock
Trzecim punktem jest dobrze nam już znana runa – Aftershock. Jeśli ktoś nie czyta opisu aktualizacji, z pewnością mógł pominąć tę zmianę, ponieważ na pierwszy rzut oka nie przyglądając się numerkom, ciężko jest zauważyć różnicę. Jeśli jednak na nie spojrzymy, od razu widzimy, co się zmieniło. Procentowe oraz zwykle wartości otrzymywanych bonusów w postaci armora czy odporności na magie zostały zmniejszone, ale w zamian za to obrażenia zadawane za pomocą runy zostały zwiększone (podstawowe obrażenia na 18 lvlu są takie same, ale różnica w tym, jak zmieniają się teraz, a jak zmieniały się kiedyś, widoczna jest w przyroście na poziom we wczesnych fazach gry. I ta różnica jest dość spora.
Dodatkowe obrażenia od naszego zdrowia zostały zmienione na 8% bonusowego zdrowia zamiast 4% maksymalnego zdrowia. Najważniejszą zmianą jednak okazuje się cooldown, który został zmniejszony praktycznie o polowe (20 sekund z 35), co sprawia, ze na większości linii jesteśmy w stanie w prawie każdej wymianie wykorzystać runę. Zmiany dotyczące pancerza oraz odporności na magie mogą sugerować, ze runa powinna być wykorzystywana teraz stricte na tankach, ale tak niski cooldown w połączeniu ze zwiększonymi obrażeniami we wczesnej fazie gry sprawiają, że runa jest również dużo silniejsza na postaciach, które wykorzystywały runę wcześniej, a niekoniecznie są tankami (na przykład Pyke).
ZOBACZ – Duże zmiany trzech umiejętności Diany oraz efektów wizualnych i dźwiękowych
4. Żona Luciana, jako jedna z najsilniejszych bohaterek
Kolejnym, już czwartym, punktem jest najnowsza bohaterka Ligi – Senna. Jest ona zdecydowanie jedną z najmocniejszych postaci, jaką Riot Games wypuściło w ostatnim czasie. Jej zestaw umiejętności jest obfity w umiejętności pasywne, a same wartości przypisane do skilli również wydają się być dość wysokie. Na dodatek Senna jest w stanie dostosować się do drużyny. Może być ADC, supportem a czasem nawet możemy zobaczyć ją na środkowej alei. Postać może bardzo skutecznie obijać przeciwników, dzięki swojemu ogromnemu zasięgowi, jednocześnie będąc w bezpiecznej pozycji dzięki, swojemu AOE kamuflażowi i swojej przeżywalności. Autor porównał ja do Pyke’a „na sterydach” wspominając brak potrzeby narażania swojego paska życia i dużo lepszy poke. Zmiany przedmiotów dla supportów również maja duży wpływ na jej efektywność.
ZOBACZ – O co chodzi z tym Apheliosem, jak tym grać i jak to wygląda w LoLu. Wyjaśnienie po ludzku
5. Zmiany Conquerora
Piatą wspomnianą zmianą jest znów runa. Tym razem Conqueror, który również został zmieniony z początkiem presezonu. Usunięta została konwersja procenta obrażeń w nieuchronne obrażenia, ale za podwojono ilość stacków z 5 do 10 wraz z bardzo mocnym buffem leczenia z runy. Obrażenia z pojedynczego stacka zostały zmniejszone, ale biorąc pod uwagę wspomnianą wyżej zwiększoną ilość stacków i tak jesteśmy w stanie uzyskać z runy dużo więcej obrażeń, niż mogliśmy wcześniej.
Zmienione zostały również zasady pozyskiwania/utrzymywania stacków. Postać walcząca w zwarciu atakując atakami podstawowymi, zyskuje dwa stacki zamiast jednego, natomiast postać zasięgowa utrzymuje pozyskane statystyki przez 8 sekund zamiast 2. Podsumowując wszystkie zmiany, runa nieznacznie zmieniając swoje zasady, została mocno zbuffowana, sprawiając nie tylko ze postacie, na których runa była mocna, są jeszcze silniejsze, ale również pozwalając na eksperymentowanie z runą przez inne postacie.
Autor wspomina Heimerdingera, Cassiopeie czy Singeda, którzy jego zdaniem bez problemu poradzą sobie w sytuacji 1 vs 2 podczas ganka na górnej alei.
6 Pokeujący bohaterowie na wsparciu
Podstawowe przedmioty wspierających w aktualizacji 9.23 zostały zmienione. Teraz dostajemy dodatkowe AD w połączeniu z Widmowym Sierpem oraz AP z Ostrza Złodziejki Czarów. Daje to nowe możliwości wspierającym, którzy mają za zadanie obijać wrogów, jak Zyra, Xerath, Brand i Lulu. Tacy bohaterowie stali się o wiele potężniejsi w mecie. Jednak dzięki zmianom Aftershocka (Reperkusji) da się temu zaradzić, więc odpowiednie na takie supportu, będą kolosy, takie jak przykładowy Nautilus.
7 Start z Ostrzami Dorana
Strategia, która została zaczerpnięta z koreańskiego serwera. Na samym początku gry, buduje się od czterech do pięciu Ostrzy Dorana, na każdym ADC (oprócz Kai’Sy). Każdy z mieczy daje nam 8 AD, 80 HP oraz 3% kradzieży życia. Wszystko się stackuje, co prowadzi do dużej ilości zdrowia oraz gigantycznego lifesteala, przy sporej ilości obrażeń. Nawet jeżeli jesteście w tyle i używacie tego buildu, możecie przeskoczyć siłą statystyk (statystyki bohatera, a nie gracza) przeciwnego strzelca. Minusem jest strata złota, jeżeli nie poradzimy sobie z przeciwnikiem, mamy problem w późniejszej fazie gry, ponieważ jesteśmy stratni.
8 Nowe smoki
Wszystkie smoki zostały przerobione lub wzmocnione. Dają duże bonusy i są łatwiejsze do zlikwidowania. Ważne jest więc ich wczesne zdobywanie i pilnowanie, tak by leśnik przeciwnika nie mógł się do nich dobrać. Dodatkowo zdobycie czterech daje nam kolejny ogromny bonus, który w dużym stopniu jest w stanie przesądzić o losach gry.
9 Kontrola jungli przeciwnika
Jungla została zmieniona i karze graczy za nieprawidłowe czyszczenie kampów. Leśnicy nie mogą już tak często robić ganków, aby zdobywać dodatkowy XP z innych linii, ponieważ ten został osłabiony. Jeżeli dobrze wejdziemy w las przeciwnika i poprawnie podbierzemy mu obozy, będzie w plecy, przez co stanie się mniej efektywny. Mniejsza ilość ganków i poprawne czyszczenie lasu, pozwoli na zostawienie w tyle (nawet o trzy poziomy) przeciwnego junglera. Mając wyższy poziom niż przeciwnik, zadajemy więcej obrażeń ze smite (porażenia), co daje nam przewagę w zabieraniu ważnych obiektów (Smoki, Herald, Baron).
10 Cassiopeia i Rek’Sai
Silne combo, które rośnie w popularność na koreańskim serwerze. Świetnie działają w duecie i spisują się we wczesnej fazie gry. Rek’Sai ma dobry potencjał na wczesne ganki, ale polega w nich na flashu. Potrzebuje więc midlanera, który dobrze będzie z nią współgrał. Umiejętność na „W” Cassiopei, która całkowicie wyłącza błysk oraz inne odskoki przeciwnika, daje jej łatwą drogę do ganka. Dodatkowo jest w stanie zgankować z każdej strony, dzięki swoim tunelom.