w

Pierwsze wersje Jayce’a wyglądały nieco inaczej

Jeden z Rioterów podzielił się ciekawostkami na temat tworzenia Jayce’a.


Rioter ujawnił ciekawostki z wczesnych prac nad Jayce’m. Dowiedzieć się można m.in. tego, jak mogły wyglądać jego skille oraz tego, że miał posiadać trzy różne bronie.

Jak wyglądały prace nad Jayce’m?

RiotZiegler na swoim Twitterze rozpisał się na temat tworzenia Jayce’a. Nie jest to pierwszy raz, gdy twórcy ujawniają jakieś ciekawostki z przeszłości (np. Riot pierwotnie nie planował lasera u Viktora).

Pracownik Riotu rozpisał się sporo rozbijając swoją wypowiedź na wiele tweetów:

Wczesne prototypy Jayce’a oryginalnie zawierały trzy rożne formy jego broni. Dwuręczną, miecz z tarczą i coś w stylu zasięgowego miecza (może Gunblade?). Niestety powstawało wiele trudności technicznych, a największą z nich było zmienianie się między wszystkimi trzema formami i stworzenie trzech zestawów umiejętności składających się na jedną postać.

ZOBACZ – Dlaczego Taliyah, Ornn czy Rek’Sai nie dostali skinów od tak dawna?

Pierwszą rzeczą, która sprawiła nam problem, była wspomniana wyżej zmiana trybu/formy broni. Z trzema broniami nie dało się zrobić czegoś takiego jak u Nidalee, ponieważ przemiana w aktualną “trzecią formę” zawsze byłaby opóźniona. Eksperymentowanie z paskiem umiejętności przywoływacza również nie było opcją, ponieważ użycie dwóch umiejętności mogłoby wymagać wciśnięcia każdego przycisku 4 lub 5 razy. W związku z powyższymi trudnościami postanowiliśmy zejść do dwóch form broni – wspomnianej wcześniej formy dwuręcznej i miecza z tarczą. Zrodziło to kolejne problemy, takie jak trudność w odróżnieniu form, ale za to stworzyło kilka interesujących umiejętności.

ZOBACZ – Aphelios ma być najtrudniejszą postacią w LoLu. Riot spodziewa się niskiego winratio

Pierwsza forma miała mieć młot, a druga miecz i tarczę, a sama postać miała mieć dwie osobne super umiejętności zależne od tego, w jakiej formie się znajdujemy. W formie młota Jayce miał uderzyć nim o ziemię, tworząc falę uderzeniową podrzucającą przeciwników. W drugiej zaś tworzył ścianę, której nie możemy przejść, a następnie przemieszczał się do przodu, odrzucając wszystkich przeciwników z drogi oraz blokując wszystkie ataki i zaklęcia.

W trakcie testowania zestawu umiejętności z dwoma ultimate’ami okazało się, że bardzo ciężko zdecydować, której umiejętności powinniśmy użyć i stworzyło to bardzo powtarzalny styl gry i budowania bohatera. W tym momencie postanowiliśmy stworzyć bardziej zróżnicowane zestawy umiejętności z formą zasięgową i forma dwuręczną.

ZOBACZ – Polski cover Light and Shadow i inne covery do porównania