w

Aurelion Sol jest bezużyteczny? Jeden z najlepszych graczy EUW najwyraźniej tego nie wie

Riot Games

Aurelion Sol nie jest wcale taki bezużyteczny. Gdzie leży fenomen tej postaci?


Wielu graczy narzeka na rzadko wybieranego Aurelion Sola. Niektórzy uważają, że jest kompletnie bezużyteczny i powinien zostać zreworkowany albo chociaż nieco wzmocniony.

Nie stanowi to jednak problemu dla prawdziwych OTPków, którzy potrafią wycisnąć z postaci 100% tego, co jest w stanie zaoferować. Takim oto sposobem jeden gracz z EUW wbił TOP 5 serwera, grając tylko tą postacią.

Fenomen Aurelion Sola

Jeżeli zapytamy graczy League of Legends o to, jakiego bohatera widzą najrzadziej, to z pewnością duża część odpowie, że jest to Architekt Gwiazd. Jedna z najpotężniejszych postaci w uniwersum, nie jest wcale taka silna na Summoner’s Rift i ma swój unikalny styl gry, którego należy się nauczyć, a do tego potrzeba wielu godzin pracy.

ZOBACZ – Rylai’s Crystal Scepter z LoLa powinien być zmieniony? Co uważają gracze?

W związku z tym możemy podzielić graczy Aurelion Sola na dwie grupy. Początkujących, którzy zazwyczaj wybierają innych championów i od czasu do czasu pickną smoka, aby przegrać mecz i znów go odstawić. Świetnym przykładem jest Tyler1, który chciał zejść ze środkowej alei na TOPa już na trzecim poziomie, ale zapomniał, że jego gwiazdy widać z krzaków.

Przez to zagranie został okrzyknięty „typowym nowym graczem Aureliona” i wyśmiany przez jego OTPków. Stanowią oni drugą grupę, która cieszy się postacią i nie przejmuje się opinią innych.

Jeżeli chcemy zobaczyć, jak powinno się grać bohaterem, musimy przeanalizować gry użytkownika Diablo, który posiada profil na Twitterze @Diabloleague1 i uznawany jest za najlepszego gracza smoka na świecie. Aktualnie zajmuje on odpowiednio 69 i 5 miejsce w rankingu najlepszych graczy na serwerze EUW i pickuje tylko i wyłącznie Aureliona i to na TOPie.

Jak wyglądają natomiast ogólne statystyki postaci? Dzięki stronie leagueofhraphs.com możemy dowiedzieć się, że popularność Aureliona wynosi jedyne 0.9% i wygrywa średnio 50% meczów powyżej platyny na wszystkich serwerach. Takie Win Rate spowodowane może być jednak niską popularnością, albowiem średnią w takich przypadkach zawyżają OTP, którzy wygrywają więcej spotkań niż zwykli gracze i rekompensują ujemny współczynnik zwycięstw „niedzielnych wyborów”.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends