Co było dotychczas najtrudniejszym do zbalansowania elementem League of Legends w 11 sezonie?
Czego balansowanie sprawiło Riotowi największy problem w tym sezonie?
League of Legends jest grą, która nieustannie się zmienia. Zespół balansujący monitoruje bohaterów, przedmioty, runy i wiele innych elementów rozgrywki, aby osłabiać i wzmacniać te, które zbyt wyraźnie odchylają się od środka, za który można uznać 50% współczynnik wygranych.
Tworzenie listy buffów i nerfów nie jest jednak prostym zadaniem, a twórcy czasem muszą nieźle się nagłowić, aby dojść do wniosku, że należy zająć się konkretnym elementem przedmiotu lub bohatera.
Wyzwanie dla zespołu balansującego
W przypadku postaci czy przedmiotów, które mają stosunkowo proste zdolności, twórcom również łatwiej jest zdecydować o tym, co powinno zostać wzmocnione lub osłabione. Do League of Legends trafiają jednak itemy oraz bohaterowie, którzy są co raz to bardziej złożeni (Może i opis “E” Akshana jest dłuższy, niż opis wszystkich skilli Nasusa, ale to też więcej, niż całe lore tego bohatera).
Im więcej mechanik posiada dany champion lub przedmiot, tym więcej trzeba brać pod uwagę, kiedy się go balansuje. Z tego względu niektóre elementy gry potrafią być istną kulą u nogi dla zespołu balansującego. Co projektant Jeevun Sidhu – jeden z głównych designerów gry pod względem gameplayu uważa za największą z nich w tym sezonie?
Wydaje mi się, że jeśli powiem, że mam na myśli championa, domyślicie się, kogo mogę mieć na myśli. Mowa tu o Akali, która w tym roku przeszła minirework, a następnie wróciła z odwetem. Najzabawniejsze jest to, że tuż po wprowadzeniu tych zmian wszyscy uznali, że ten champion jest martwy na wyższym mmr, ponieważ brakuje jej funkcjonalności, a w fazie liniowej jest bezużyteczna, a następnie ponownie stała się bohaterem z praktycznie 100% pick/ban ratio.
Ten champion sam w sobie jest po prostu niesamowicie potężny w pro playu ze względu na potencjał w ogrywaniu przeciwnika oraz sporą ilość wyspecjalizowanych narzędzi, które świetnie sprawdzają się w rękach profesjonalnych graczy, co sprawia, że bohaterka jest naprawdę trudna do zbalansowania.
Gracze zapewne zastanawiają się, dlaczego buffujemy E Akali, a odpowiedzią jest to, że uważamy, że ten spell jest najbezpieczniejszym i najbardziej fair w stosunku do graczy do wzmacniania, którego używa w swoim combo, aby powalić przeciwnika. W połączeniu z innymi skillami czy mechanikami praktycznie niemożliwe jest uniknięcie Q czy R, ale E jest jedyną umiejętnością, której trafienie nie jest trywialne. Dlatego właśnie postanowiliśmy przenieść moc bohaterki w kierunku tego skilla. Rezultat jednak niekoniecznie jest taki, jakiego byśmy oczekiwali.
O championie można przeczytać więcej w bardzo rozbudowanym artykule, który dogłębnie opisuje wszystkie wzloty i upadki bohaterki powiązane z wprowadzanymi do jej zestawu mechanikami, które w dużej mierze ostatecznie były jej odbierane.