Reklama

Czy Bariera z League of Legends potrzebuje aktualizacji? Większość graczy unika tego spella

League of Legends

Reklama

Okazuje się, że Bariera jest czarem, który nie cieszy się szczególną popularnością wśród graczy LoLa.

Reklama


Czary przywoływacza to z założenia potężne umiejętności, które mają mieć spory wpływ na wynik walki. I w większości przypadków tak właśnie jest – właściwe użycie Flasha, Heala czy Ignite’a nie raz wygrywało pojedynek.

Summoner Spelle często mają na tyle charakterystyczne działanie, że przypisywane są do konkretnych ról (choć nie jest to sztywną zasadą) i po prostu kojarzą się z konkretnymi bohaterami, jak np. to, że Heal najczęściej pojawia się na bocie, teleport na topie, a Smite to czar przypisany do junglera.

Jednak po spojrzeniu na statystyki widać, że jeden z czarów cieszy się naprawdę niewielkim zainteresowaniem ze strony graczy. Mowa o Barierze.

Reklama

Bariera powinna zostać odświeżona?

Po przejrzeniu działania czarów przywoływacza można zauważyć, że wiele z nich oferuje różne efekty. Heal uzdrawia championa i sojusznika, który znajduje się najbliżej kursora (priorytet mają bohaterowie posiadający najmniej zdrowia), ale również zapewnia premię do prędkości ruchu, Ignite podpala wybranego wroga, zadając mu obrażenia, a dodatkowo ujawnia go i nakłada efekt głębokich ran. Co prawda są też czary bardzo proste, jak Flash, ale raczej każdy gracz wie, że to naprawdę potężne narzędzie w League of Legends, więc w jego przypadku wiele dodatkowych mechanik nie byłoby potrzebne.

Po ogólnych statystykach summoner spelli widać, że najpopularniejszym połączeniem jest Flash i Ignite. Dzieje się tak, ponieważ to duo pojawia się nie tylko na środkowej alei, ale również świetnie sprawdzi się na bocie, jak i na topie. Zaraz za nim naturalnie pojawia się Flash i Teleport, Flash i Smite czy Flash i Heal.

Daleko w tyle pozostają Flash i Bariera oraz Flash i Cleanse. Popularność tych połączeń w porównaniu z topką w rankingu jest niesamowicie niska. W obu przypadkach nie dobija nawet do 2%.

Statystyki pochodzą ze strony leagueofgraphs.com i obejmują dywizje Platyna+

Część osób uważa, że w przypadku Bariery winą jest to, że spell jest po prostu nudny. Na początek warto przypomnieć, jak dokładnie działa Bariera:

Osłania twojego bohatera tarczą, która pochłania od 115 do 455 (w zależności od poziomu) obrażeń przez 2 sekundy.

Choć faktycznie dobrze użyta tarcza nie raz odwróciła losy walki (zobacz: Widowiskowy “triple kill” Warwicka, który idealnie poradził sobie w sytuacji, w której wielu by się poddało), to wiele osób pomija ją na rzecz bardziej użytecznych summoner spelli. Gracze narzekają, że Bariera oferuje za mało, ponieważ tak naprawdę jest tylko krótką tarczą, która nie zapewnia dodatkowych bonusów, tak jak inne czary przywoływacza. Przy okazji użycia postać nie jest przyspieszana, nie przenika przez jednostki, nie dostaje buffa do statystyk ani nic podobnego.

Trudno tak naprawdę stwierdzić, co dokładnie powinno się zmienić, by czar nagle nie stał się zbyt OP. Jednak zaledwie 1,9% popularności wypada naprawdę słabo. Niektórzy twierdzą, że Riot powinien pomyśleć nad dodaniem buffów w stylu zwiększonej odporności na chwilę po użyciu summoner spella.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej