Czy pozycja Caitlyn podczas używania ulta wpływa na jej hitbox? Dziwna sytuacja jednego z graczy LoLa
Wieża znajdująca się przy fontannie zaatakowała gracza wtedy, kiedy nie powinna?
Hitboxy w grach sieciowych, w których rywalizują ze sobą gracze, są niezmiernie ważne. To często one decydują o wyniku pojedynczych starć, które mają bezpośredni wpływ na wynik rozgrywki. Nic więc dziwnego, że problemy związane z hitboxami są niezwykle gorącym tematem w środowisku League of Legends.
Bohaterowie wspomnianej gry posiadają liczne animacje, które wpływają na to, jaką pozycję posiadają. Pozycja ta jednak nie jest powiązana z hitboxem, który pozostaje w miejscu. Dlaczego więc wieża fontanny zaatakowała Caitlyn, pozornie znajdującą się w zasięgu tylko i wyłącznie poprzez animację superumiejętności?
Hitbox a model postaci
Klip, którym postanowił podzielić się użytkownik o nicku TheScyphozoa, zyskał ogromną popularność ze względu na dziwną sytuację, która została na nim uwieczniona. Caitlyn, która zaczęła ultować na skraju wrogiej platformy przywoływacza, nagle znalazła się w zasięgu wieży, przez co momentalnie zginęła.
To, co zostało nagrane na powyższym klipie, postanowił wyjaśnić Rioter Reinboom, który wypowiedział się w komentarzu.
Sytuacja nie jest powiązana z hitboxem bohaterki. Nie przemieszcza się on podczas używania superumiejętności. Problem dotyczy wizji.
Turret znajdujący się na platformie widzi w zasięgu 1200 jednostek i atakuje tylko tych, których jest w stanie zobaczyć. Zasięg to jednak 1250 jednostek. W przypadku Caitlyn jej superumiejętność ujawnia bohaterkę przeciwnemu zespołowi (jest to tzw. „link vision”, będący zupełnie innym rodzajem wizji).
Bohaterka sama więc umożliwia zaatakowanie jej turretowi, jeśli znajdowała się w tym niewielkim przedziale 50 jednostek pomiędzy zasięgiem wizji a zasięgiem ataku.
W grze znajduje się więc znacznie więcej ukrytych mechanizmów, niż mogłoby się wydawać. Wypowiedź Riotera w prosty sposób wyjaśniła to, jak działają wieże znajdujące się na platformie przywoływacza.