Czy Riot planuje wprowadzić więcej banów na etapie wyboru bohaterów?
Jeden z twórców odpowiedział na pytanie dotyczące zwiększenia ilości banów w lobby LoLa.
Aktualnie w League of Legends każda z drużyn może zbanować 5 championów, przeciwko którym nie chce grać. Daje to łącznie maksymalnie 10 bohaterów, którzy zostaną wyłączeni z meczu.
Gracze często zastanawiają się, czy Riot planuje zwiększyć liczbę banów, głównie dlatego, że pula bohaterów wciąż się powiększa. Dziś w grze jest ponad 150 postaci, więc 10 banów to dla niektórych zdecydowanie za mało. Co myślą o tym twórcy?
Więcej banów na etapie wyboru bohaterów
Mark Yetter, znany również jako Riot Scruffy – dyrektor do spraw projektowania rozgrywki w League of Legends – wypowiedział się na temat zwiększenia ilości banowanych postaci w grze.
Dzięki banom każdy gracz ma skuteczne narzędzie, za pomocą którego może zareagować i w pewnej mierze zablokować szczególnie niekorzystne zestawienie bohaterów lub bohatera, który wydaje się za silny. Gracze czasem (na przykład teraz) pytają, czy moglibyśmy zwiększyć liczbę banów dostępnych w grze. Jednak gdy analizujemy skutki podniesienia liczby banów z 10 do powiedzmy 20 (2 bany na osobę), okazuje się, że przyniosłoby to więcej szkód niż korzyści. Poniżej przedstawiam nasz punkt widzenia.
Pozytywne aspekty zwiększenia liczby banów:
- Większa możliwość działania i kontroli w przypadku frustrujących lub szczególnie niekorzystnych zestawień.
- Niewielkie korzyści strategiczne: budowanie ściśle określonej kompozycji drużyny i kontrowanie banami zwiększające nieco złożoność fazy przed grą.
ZOBACZ – Przedmiot w LoLu, który 6 razy przechodził rework, a i tak go finalnie usunięto, bo był OP
Negatywne aspekty zwiększenia liczby banów:
- Zwiększenie złożoności i czasu trwania etapu wyboru bohaterów: faza przed grą jest już wystarczająco skomplikowana i czasochłonna i wolelibyśmy, żeby gracze mogli szybciej przechodzić do gry przy mniejszym ryzyku restartu.
- Mniejsze szanse na grę wybranym bohaterem: jedną z bezpośrednich konsekwencji banowania trudnych lub frustrujących zestawień jest to, że bohater, którym to wy chcecie grać, może zostać zbanowany. To może być szczególnie przytłaczające dla nowych graczy, którzy potrafią grać jedynie garstką bohaterów, lub graczy, którzy wybierają głównie bohaterów lub klasy banowane najczęściej (np. zabójców).
- Niepożądane sytuacje skrajne: wiele pozycji i klas bohaterów w przypadku większej liczby banów mogłoby całkowicie wypaść z gry. Nie byłoby dobrze, gdyby nie dało się zagrać żadnym strzelcem, zaklinaczem, zabójcą lub obrońcą.
Gdy wcześniej zwiększyliśmy liczbę banów z 6 do 10, uważaliśmy że bilans wad i zalet tej zmiany jest pozytywny. Etap wyboru bohaterów stał się mniej skomplikowany i uzyskaliśmy pożądaną sytuację, w której każdy gracz dysponuje jednym banem. Żadnej klasie nie groziło też ryzyko całkowitego wykluczenia z gry przy ogólnie wyższym poziomie decyzyjności graczy.
Zwiększenie liczby banów w League dzisiaj wydaje się być obciążone zbyt wieloma negatywnymi skutkami. Ale jak w każdym wypadku, będziemy przeprowadzać ponowne analizy i być może w przyszłości nasza opinia ulegnie zmianie.