Czy w League of Legends powinny być nagrody za wbicie miliona punktów maestrii na konkretnej postaci?
Społeczność zastanawia się, czy w LoLu sprawdziłyby się nagrody za wbicie konkretnej ilości punktów maestrii.
Gracze lubią nagradzanie włożonego w grę wysiłku. Nieważne, czy chodzi o nagrody za staż konta, ilość godzin w grze, bonusy za udział w eventach czy zaangażowanie w gry rankingowe – zawsze dodatkowe przedmioty kosmetyczne, unikatowe skiny czy nawet darmowe postacie motywują do dalszej gry i poprawiania swoich wyników.
Niektórzy zastanawiają się, dlaczego w League of Legends nie ma upominku lub wyróżnienia za dobicie miliona punktów maestrii, co jakby nie patrzeć – jest dla wielu naprawdę sporym osiągnięciem, które wymaga dużej liczby gier.
Nagrody za punkty maestrii
System punktów maestrii to coś, co kojarzy każdy gracz League of Legends. Początkowe pięć poziomów wbija się stosunkowo prosto – wystarczy grać. Nieważne, czy jest to mecz na Summoner’s Rift, ARAM czy jakikolwiek inny tryb, nieważne też czy wygra się grę – zawsze rozgrywka kończy się dodaniem pewnej ilości wspomnianych punktów.
Nieco trudniej jest z poziomami 6 i 7, ponieważ te wymagają tokenów, a zdobyć je można za dobrą ocenę na koniec meczu. Mimo że w teorii wymaga to dobrego poznania bohatera, to według niektórych wbicie 7 poziomu jest banalne i nawet ktoś, kto gra źle, prędzej czy później zrobi to, bo poszczęści mu się w prostym meczu i otrzyma ocenę S.
ZOBACZ – Lillia jest perfekcyjnie zbalansowana? Riot szczerze o tym, jak udało się to osiągnąć
Mimo że ilość zebranej maestrii nie świadczy o żadnym skillu, to gracze LoLa lubią chwalić się swoimi wynikami, porównywać do innych i sprawdzać przeróżne rankingi. W grze ktoś, kto ma ogromną ilość punktów, przyciąga uwagę, a gracze, którzy wbijają największe wyniki, wymieniani są w przeróżnych rankingach czy artykułach na temat konkretnego bohatera. W końcu określenie „gracz z najwyższą ilością punktów maestrii na świecie” dla niejednego brzmi naprawdę dumnie.
Społeczność League of Legends od jakiegoś czasu zastanawiała się, czemu gra w żaden sposób nie docenia graczy, którzy poświęcili setki godzin na granie ukochanym bohaterem. Z jednej strony można uznać, że Riot nie jest nikomu nic winien i skoro nie obiecał nagród, to nie musi ich wprowadzać. Z drugiej – docenienie takich graczy byłoby miłym gestem.
ZOBACZ – Usunięty w 2015 roku Czar Przywoływacza wrócił do LoLa w nietypowej sytuacji. Co to oznacza?
Trzeba wspomnieć, że w wielu innych grach maksowanie konkretnych postaci daje przeróżne bonusy, które jeszcze bardziej motywują do dalszego grania. Np. w Paladins od Hi-Rez Studios za wbicie konkretnych poziomów dostaje się zwycięską pozę, emotkę czy nawet złotą skórkę.
O ile nie ma co wymagać tworzenia ponad 150 skinów, by każda postać LoLa miała swoją skórkę maestrii, to według graczy dodanie choćby ogólnych emotek czy ikonek symbolizujących np. wbity milion, byłoby naprawdę motywujące.
Na Reddicie czy Twitterze można przeczytać wiele próśb o zwiększenie atrakcyjności punktów maestrii. Gracze przywołują inne tytuły, w których wspomniane nagradzanie obecne jest od długiego czasu, np. Heroes of the Storm.
Czy Riot wprowadzi nagrody tego typu w przyszłości? Być może. Gra wciąż jest rozwijana, a już teraz jest wiele możliwości, by stworzyć personalizowane upominki – ikonki, emotki czy skórki do wardów.