w

Czy zimowe Summoner’s Rift powróci jeszcze do LoLa? Riot dał graczom nadzieje

Czy gracze ujrzą jeszcze śnieg na Summoner’s Rift? Twórcy wypowiadają się o modyfikacjach mapy.


Zimowa mapa była niegdyś ikoną świąt w League of Legends i kojarzyła się graczom z tym charakterystycznym okresem. Miała ona swój świetny klimat, który pokochali wszyscy bez wyjątku. Riot jednak coraz bardziej sceptycznie podchodzi do tworzenia map, które miałyby trafić do gry tylko na krótki czas. Twórcy oznajmili to między innymi w kontekście wprowadzania unikatowych trybów gry zbliżonych do Star Guardian lub Odyssey.

Jakie są plany deweloperów dotyczące unikatowych map i trybów gry?

Z wypowiedzi jasno wynika, że przywrócenie śniegu na najpopularniejszą mapę League of Legends byłoby problematyczne. Wszystko ze względu na szczeliny żywiołów, które bezpośrednio wpływają na wygląd mapy.

Aktualizacje mapy stworzone na potrzeby takich wydarzeń jak Snowdown i Arcade zawsze zapewniały graczom frajdę (i szczerze mówiąc, nam także). Ich wadą jest to, że nie są zbyt trwałe i często brakuje im głębi. Dlatego zamiast co roku robić kilka takich mniejszych skórek mapy, skupiliśmy się na stworzeniu bardziej wciągającego środowiska, które gracze mogą eksplorować przez dłuższy czas.

Najnowszym przykładem takiego podejścia jest przeniesienie rozgrywki w trybie Nexus Blitz — który teraz będzie się częściej pojawiać jako część wydarzeń — w piękny (i tajemniczy) las Ionii. Kolejnym przykładem jest aktualizacja wprowadzająca szczeliny żywiołów podczas ostatniego przedsezonu.

ZOBACZ – Gracze ponownie wzywają Riot do zwiększenia ilości emotek dostępnych do użycia podczas gry w LoLa

Czyli… czy kiedykolwiek przywrócimy śnieg na Summoner’s Rift? Odpowiedź brzmi „może”, chociaż aktualnie nie mamy żadnych planów. Niemniej jednak stale ulepszamy narzędzia, których używamy do tworzenia grafiki środowiska (wiedzieliście, że pierwsze areny TFT zostały stworzone z kawałków Summoner’s Rift, chociaż w tamtym okresie nie mieliśmy jeszcze sposobu na ponowne wykorzystanie części mapy, więc najpierw musieliśmy wymyślić, jak je wyciąć i ponownie ich użyć?). Ulepszenia takie jak to pomogą nam tworzyć rozległe mapy szybciej niż kiedyś. Być może pewnego dnia będziemy mogli tworzyć tymczasowe mapy, aby wspierać wydarzenia, ale w międzyczasie mamy nadzieję, że spodoba się wam Świątynia Lilii i Lotosu.

PS. Zanim zapytacie, dlaczego nie użyjemy ponownie zimowej mapy, którą już zrobiliśmy, chciałbym przypomnieć, że Summoner’s Rift DOSŁOWNIE STAJE W PŁOMIENIACH. (I rodzi kwiaty. I skały. I… wiatr?) A mówiąc zupełnie serio, musielibyśmy stworzyć śnieżne wersje wszystkich czterech szczelin żywiołów, a także śnieżne obszary wokół nisz. To nie jest wyzwanie techniczne, ale musielibyśmy poświęcić trochę czasu, by przygotować taką grafikę, a nie planujemy tego w tym roku.