w

Riot potwierdza, że do LoLa nadchodzi zwrot LP za gry, w których jest AFK. Wczesne poddanie się i więcej

Nasze informacje sprzed kilku tygodni raz jeszcze się potwierdzają.


Pisaliśmy kilka tygodni temu, że Riot będzie chciał ograniczać szkody graczy w momencie, gdy w drużynie znajdzie się AFK. Dzisiaj mamy potwierdzenie już oficjalnie. To rzeczywiście się stanie i to już bardzo niedługo. Oprócz tego studio planuje także zwiększyć kary, czy uruchomić wcześniejsze poddawanie się.

Informacja ta pojawiła się na oficjalnym blogu Riotu w sekcji odnośnie krótkoterminowych planów studia. Można się więc spodziewać, że za kilka tygodni granie będzie znacznie przyjemniejsze.

Co zamierza zrobić Riot?

Jak czytamy w oficjalnej informacji:

“W celu krótkoterminowego rozwiązania problemu z odchodzeniem od komputera zamierzamy rozwijać nasze działania w następujących obszarach:”

Obszary są w sumie cztery. Jest to wyczekiwane przez wszystkich wczesne poddanie się, czy zwrot punktów LP za mecze, w których ktoś poszedł AFK. Rewolucja? Trudno powiedzieć, natomiast na pewno jest to krok w dobrym kierunku.

  • Możliwość wczesnego poddania się, gdy wykryjemy odchodzenie od komputera na wczesnym etapie waszej gry.
  • Wyrównanie LP uczestników gier rankingowych, w których wykryliśmy w ich drużynie odchodzenie od komputera lub celowe przegrywanie.
  • Bardziej restrykcyjne blokowanie kolejki w przypadku graczy rozłączających się / odchodzących od komputera.
  • Ostrzeżenia przed wejściem do kolejki dla graczy, którzy wcześniej zostali przyłapani na szkodliwych zachowaniach.

Dalej studio wspomina także o większych karach, czyli ładniej “bardziej restrykcyjnym blokowaniu kolejki” oraz dodatkowych ostrzeżeniach przed dołączeniem do niej.

Teraz najważniejsze pytanie brzmi “Kiedy?”. Tego niestety nie wiadomo. Są to krótkoterminowe plany, co w przeszłości oznaczało kwestię raczej kilku tygodni, niżeli kilku miesięcy.

Celowe umieranie też pod lupą

Oprócz tego poprawi się także wykrywanie celowego umierania:

Po przerobieniu setek przygnębiających powtórek i weryfikacji sądzimy, że wiemy już, jak uzyskać poprawę w zakresie wykrywania celowego umierania i bezczynności / odchodzenia od komputera, i możemy zabrać się za testowanie. Zmiany pozwolą nam:

  • Wykrywać negatywne zachowania DWA RAZY LEPIEJ niż do tej pory.
  • Bardziej konsekwentnie karać negatywne zachowania.
  • Informować graczy o wykryciu negatywnych zachowań w grze z ich udziałem i podejmować działania, które zniwelują ich skutki.

To wszystko brzmi bardzo dobrze na papierze. Jak będzie w praktyce? Na efekty musimy poczekać.