Riot potwierdza, że do LoLa nadchodzi zwrot LP za gry, w których jest AFK. Wczesne poddanie się i więcej
Nasze informacje sprzed kilku tygodni raz jeszcze się potwierdzają.
Pisaliśmy kilka tygodni temu, że Riot będzie chciał ograniczać szkody graczy w momencie, gdy w drużynie znajdzie się AFK. Dzisiaj mamy potwierdzenie już oficjalnie. To rzeczywiście się stanie i to już bardzo niedługo. Oprócz tego studio planuje także zwiększyć kary, czy uruchomić wcześniejsze poddawanie się.
Informacja ta pojawiła się na oficjalnym blogu Riotu w sekcji odnośnie krótkoterminowych planów studia. Można się więc spodziewać, że za kilka tygodni granie będzie znacznie przyjemniejsze.
Co zamierza zrobić Riot?
Jak czytamy w oficjalnej informacji:
„W celu krótkoterminowego rozwiązania problemu z odchodzeniem od komputera zamierzamy rozwijać nasze działania w następujących obszarach:”
Obszary są w sumie cztery. Jest to wyczekiwane przez wszystkich wczesne poddanie się, czy zwrot punktów LP za mecze, w których ktoś poszedł AFK. Rewolucja? Trudno powiedzieć, natomiast na pewno jest to krok w dobrym kierunku.
- Możliwość wczesnego poddania się, gdy wykryjemy odchodzenie od komputera na wczesnym etapie waszej gry.
- Wyrównanie LP uczestników gier rankingowych, w których wykryliśmy w ich drużynie odchodzenie od komputera lub celowe przegrywanie.
- Bardziej restrykcyjne blokowanie kolejki w przypadku graczy rozłączających się / odchodzących od komputera.
- Ostrzeżenia przed wejściem do kolejki dla graczy, którzy wcześniej zostali przyłapani na szkodliwych zachowaniach.
Dalej studio wspomina także o większych karach, czyli ładniej „bardziej restrykcyjnym blokowaniu kolejki” oraz dodatkowych ostrzeżeniach przed dołączeniem do niej.
Teraz najważniejsze pytanie brzmi „Kiedy?”. Tego niestety nie wiadomo. Są to krótkoterminowe plany, co w przeszłości oznaczało kwestię raczej kilku tygodni, niżeli kilku miesięcy.
Celowe umieranie też pod lupą
Oprócz tego poprawi się także wykrywanie celowego umierania:
Po przerobieniu setek przygnębiających powtórek i weryfikacji sądzimy, że wiemy już, jak uzyskać poprawę w zakresie wykrywania celowego umierania i bezczynności / odchodzenia od komputera, i możemy zabrać się za testowanie. Zmiany pozwolą nam:
- Wykrywać negatywne zachowania DWA RAZY LEPIEJ niż do tej pory.
- Bardziej konsekwentnie karać negatywne zachowania.
- Informować graczy o wykryciu negatywnych zachowań w grze z ich udziałem i podejmować działania, które zniwelują ich skutki.
To wszystko brzmi bardzo dobrze na papierze. Jak będzie w praktyce? Na efekty musimy poczekać.