Czy zmiany Amumu z LoLa spełniły swoje założenia i czy Riot jest z nich zadowolony?
Jeden z Rioterów wypowiada się na temat poprawianego w aktualizacji 11.17 Amumu.
Większość postaci, która znajdowała się w grze od samego początku, otrzymała już liczne aktualizacje, które poprawiły ich wygląd oraz działanie, jednak w przypadku części postaci zasady, na których opiera się zestaw umiejętności, pozostawały takie same.
Dokładnie tak było w przypadku Amumu, który w ostatniej aktualizacji otrzymał dość istotne i kontrowersyjne zmiany dotykające głównie jego Q – Rzutu Bandażem.
Jaki był cel zmian Amumu?
Bohater przede wszystkim miał radzić sobie lepiej na wyższych szczeblach rankingowych, jednocześnie nie stając się OP w niższych dywizjach. Amumu od zawsze kojarzył się raczej z niższym ELO ze względu na to, że championa stosunkowo w łatwy sposób można było ograć.
Podwójne Q dało mu więc wiele nowych możliwości, a osłabienie pozostałych umiejętności pozwoliło na utrzymanie balansu.
Na temat zmian wypowiedział się jeden z Rioterów, który obszernie wyjaśnił to, co było celem „przekształcenia” oraz odpisał jednemu z fanów na pytanie o to, czy projektanci są zadowoleni z tego, jak skończył bohater (Riot ograniczy reworki postaci? Twórcy zamierzają robić więcej “przekształceń” bohaterów LoLa).
Jest jeszcze za wcześnie, aby oceniać zmiany, ale nasze dane mówią, że win ratio bohatera w średnim poziomie rozgrywki wynosi 53,8%, a na “skilled” jest to 50,6%. Jeśli współczynniki nie zmienią się, będzie to oznaczało, że różnica z 4,5% spadła do 3%. Zejście do 0% nigdy nie było na naszym celowniku, ponieważ nie mam pojęcia, jak mielibyśmy do tego doprowadzić, jednocześnie sprawiając, że Amumu pozostałby sobą. Nie zmienianie podstawowych mechanik bohatera i chęć poprawy jego skuteczności, mając na uwadze wszystkie poziomy rozgrywki, jest naprawdę trudnym zadaniem.
Mam również nadzieję, że zwiększona moc we wczesnej fazie gry jest wystarczającym ulepszeniem jego użyteczności, aby gracze znajdujący się na wyższych szczeblach drabinki rankingowej byli znacznie szczęśliwsi, widząc Amumu w swojej drużynie niż wcześniej.
Aktualny stan Amumu wskazuje na to, że osłabienia bohatera będą mogły opierać się na jego uśrednionym win rate, co jest dobrym znakiem. Poprawki były na tyle niepewne, że występowała duża szansa, iż będziemy musieli interweniować znacznie wcześniej.
Rioter AzuBK informuje, że na ten moment różnica współczynnika wygranych na różnych poziomach jest zadowalająca. Spadła ona z 4,5% do 3%, jednak win ratio bohatera na średnim poziomie wskazuje na to, że Amumu może potrzebować osłabień.
Jak informuje Rioter nie jest to jednak problem ze względu na to, że win rate na różnych poziomach jest lepiej zbliżone i twórcy mogą teraz bazować osłabienia na uśrednionym współczynniku.