Dlaczego Riot musiał w panice buffować Fiddlesticksa hotfixem po aktualizacji 10.7?
Co Riot uważa na temat „najświeższego” bohatera w League of Legends? Jakie są wobec niego plany?
Patch 10.7 ewidentnie nie poszedł po myśli Riotu, który spodziewał się większej siły Fiddlesticksa. Gracze masowo zaczęli nim grać, by szybko orientować się, że coś tu jest nie tak. Postać okazała się po prostu za słaba.
Zaledwie kilka dni po wprowadzeniu aktualizacji, na serwery trafił hotfix. Jak piszą developerzy, zostało to wypuszczone w dużym pośpiechu, by pomóc Fiddlowi w momencie, gdy jest widoczny w wielu grach, a gra się nim raczej trudno.
Stan Fiddlesticksa i natychmiastowa reakcja Riotu
Chociaż Fiddlesticks jest obecnie wybierany i banowany w prawie każdej grze, to nie znaczy, że jest silny. Gracze często chcą wypróbować nowego bohatera lub zbanować go, aby nie musieć grać z nim lub przeciwko niemu.
Kiedy postaci już uda się przecisnąć przez fazę wybierania, rozczarowuje on graczy. Jego win ratio w jungli wynosi obecnie 43,29% według strony op.gg, podczas gdy pod na supporcie radzi sobie jeszcze gorzej, z win ratio rzędu 42,82%.
Mimo że w momencie reworku jego pick i ban ratio poszybowały do góry, winratio w jungli sprawia, że trafił on na ostatnią pozycję w rakingu bohaterów według tej statystyki.
ZOBACZ – Riot planuje pomóc jungli w LoLu. Więcej XP i inne zmiany planowane na patch 10.8
Wypowiedź zamieszczoną przez Riotera, dotyczącą stanu bohatera, można przeczytać poniżej:
Wraz z aktualizacją Fiddlesticksa pojawiło się sporo nieco przerażających aspektów gry, wokół których należy grać. Jak w każdym przypadku będziemy monitorować moc bohatera i stosownie reagować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Naszymi typowymi zachowaniami przy tak dużych zmianach są:
- Kilka dni po ukazaniu się aktualizacji, jeśli sytuacja tego wymaga, wprowadzimy hotfix w postaci buffów lub nerfów.
W tym momencie należy się na chwilę zatrzymać, ponieważ zaledwie 3 godziny później ogłoszone zostały hotfixy Fiddlesticksa wzmacniające nieco jego W. Naturalnym jest, że win ratio zreworkowanego bohatera drastycznie spadnie, jednak w przypadku Fiddle’a spadło ono poniżej progu założonego przez Riot.
ZOBACZ – Dlaczego gracze League of Legends muszą ręcznie przekształcać 3 fragmenty klucza w jeden cały?
Same zmiany obejmują obrażenia z W i zostały one zwiększone z 100-340 do 120-360.
Obrażenia ostatniego ticku umiejętności zwiększone z 12 / 13 / 14 / 15 / 16% brakującego zdrowia celu do 12 / 13.5 / 15 / 16.5 / 18%.
Wracając do przemyśleń Rioterów:
- Ponowna ocena w kolejnym tygodniu, aby upewnić się, czy kolejna aktualizacja powinna dotknąć bohatera.
Fiddlesticks może być rzadkim przypadkiem, w którym krzywa gry przeciwko bohaterowi może się zrównać lub nawet przyćmić krzywą gry tym bohaterem. W przypadku większości postaci wzrost wraz z graczami, którzy uczą się nimi grać, współczynnik wygranych rośnie. Istnieje jednak specyficzny rodzaj bohatera, który może wyłamać się z tego schematu, i działać podobnie po stronie przeciwników, którzy z czasem zapoznają się z pewnymi schematami i postacią. Uczą się tego, na co powinni uważać i czego powinni unikać. Neeko jest dobrym przykładem tego rodzaju odwrotnej krzywej, w której jej wskaźnik wygranych faktycznie nieznacznie spadł w ciągu pierwszych kilku tygodni od jej wydania. Mimo to uważamy, że Fiddle powinien nadal mieć normalną krzywą, w której wskaźnik wygranych wzrośnie w pierwszym tygodniu, ponieważ ma on bardzo wyjątkowy styl gry w jungli, którego opanowanie zajmie trochę czasu.