w

Dlaczego Seraphine z LoLa jest “turbo broken” po patchu 12.12? Gracze uważają, że Riot powinien ją szybko znerfić

Riot Games

Wskaźnik wygrywanych gier Seraphine wystrzelił w górę. Społeczność twierdzi, że nie da się na nią grać.


W patch 12.12 do League of Legends trafiła mała zmiana Seraphine. Chociaż nie była ona duża, to twórcy zdecydowali się na wzmocnienie jednej z kluczowych umiejętności odpowiadających za kontrolę tłumu.

Z tego powodu jej wskaźnik zwycięstw poszybował w górę. Obecnie utrzymuje się na ponad 54%, a to niepokoi graczy. Domagają się oni jej szybkiego nerfa.

Seraphine jest broken?

Przed aktualizacją 12.12 Rozmarzona Piosenkarka radziła sobie lepiej w roli ADC niż, jako wsparcie. Wspominał o tym nawet Riot August, który dziwił się, że gracze nie grają zbyt często na tej pozycji. Postanowiono to jednak zmienić i zbuffowano umiejętność pozwalającą na spowalnianie lub całkowite zatrzymanie przeciwników. Mowa tutaj o “E”:

  • Czas odnowienia: 11/10,5/10/9,5/9 sek. —> 10 sek.
  • Czas trwania spowolnienia / ogłuszenia: 1 sek. —> 1,5 sek.

Seraphine straciła na popularności, więc wzmacniamy jej efekty kontroli tłumu, by mogła oszałamiać swoich wrogów. 

Zmniejszenie czasu odnowienia na wczesnych poziomach oraz zwiększenie długości trwania CC-ka wystarczyło, aby jej winrate poszybował w górę. Dobrze widać to na wykresie ze strony leagueofgraphs.com:

Najbardziej opłacalną umiejętnością do maxowania, jest oczywiście “Q”, później powinno się zająć “W”, a na końcu “E”. Gracze wybierający tę taktykę wygrywają najwięcej meczów i jest to 55,6%.

Jeżeli natomiast chodzi o najlepszą postać do “combo”, to świetnie z Seraphine sprawdza się Senna. Parę trudno powstrzymać, co znów widać po wskaźniku wygranych. Duo razem wygrywa 60% spotkań.

Trudno więc się dziwić graczom, że proszą o jej znerfienie i uważają ją za postać aktualnie “OP”.