w

Dlaczego teleport jest o wiele lepszy na TOPie niż ignite? Gracze o sposobie na wygrywanie gier w LoLu

Riot Games

Ogromna przewaga pomiędzy teleportem a podpaleniem na TOPie.


Pomiędzy ignitem i teleportem, czyli dwoma najczęściej używanymi (za Flashem) Summoner Spellami na górnej alei, jest spora różnica. Ten pierwszy pozwala na zdobycie pierwszej krwi i kilku likwidacji, ale to właśnie możliwość przemieszczenia się na drugi koniec mapy wydaje się być o wiele korzystniejsza.

Dlaczego więc lepiej jest brać teleport zamiast podpalenia i jak go używać, aby uzyskać przewagę potrzebną do wygrania meczu?

Różnica pomiędzy Czarami Przywoływacza

Chociaż nieuchronne obrażenia i redukcja leczenia najczęściej wybierana jest przez środkowych, zdarza się również, że pojawi się na TOPie. Jeżeli jednak nie gramy assassinem, który bazuje na likwidacjach we wczesnej fazie gry, to właśnie teleport zyskuje dużą przewagę.

ZOBACZ – Riot oficjalnie ujawnia, które skórki wygrywają najwięcej gier w LoLu i czy skiny mają znaczenie

Skąd ta różnica? Spróbował to wyjaśnić jeden z użytkowników Reddita o nicku “ACslunt”, który podzielił się z innymi użytkownikami własnymi przemyśleniami na ten temat.

Jeżeli gramy przeciwko bohaterowi posiadającemu ignite, wymiany na linii mogą być utrudnione. Nawet jeżeli zadajemy podobne obrażenia, prawdopodobnie podpali nas i tym samym wykończy. Gdy tak się nie stanie i straci przy tym połowę HP, możemy wrócić do bazy i udać na linię w mgnieniu oka, aby dzięki przewadze przedmiotów i pełnego paska zdrowia, wygrać walkę.

To nie jedyny plus teleportacji, szybszy powrót na linię zapobiega utracie złota i doświadczenia z minionów, które mogą rozbić się o turret lub zginąć w walce między sobą. Jeżeli przeciwnik cofnie się w tym samym czasie, zanim dojdzie na linię, my możemy wziąć nawet plate, co znów zaowocuje przewagą dzięki zdobytemu złotu.

Walka na alei, to nie jedyne miejsce, gdzie TP zyskuje przewagę. Dzięki niemu jesteśmy w stanie pomóc ADC i SUPowi, którzy za chwilę zostaną zlikwidowani pod własnym turretem bądź przegrają walkę o smoka 4 na 4 lub 3 na 3. Możliwość szybkiego przemieszczania się pomiędzy punktami na mapie przydaje się także podczas brania wież. W czasie, gdy my pchamy falę minionów i bierzemy obiekty, nasza drużyna może defować i odciągać wrogów wiedząc, że w razie potrzeby, szybko dołączymy do teamfightu.

To tylko kilka z ogromnej ilości sposobów na użycie teleportu, które pomogły mi i pomogą w przyszłości wygrywać gry.

Pamiętajmy, że Czaru Przywoływacza nie można już przerwać po rozpoczęciu animacji i może wyjść tak, że widząc nasz krok, przeciwnicy wykorzystają go, aby nas otoczyć i szybko pozbawić punktów zdrowia. Z tego powodu warto jest przemyśleć, czy aby na pewno miejsce, do którego się udajemy, jest bezpieczne.