Doublelift wyjaśnia, co aktualnie jego zdaniem jest największym problemem dotyczącym balansu w LoLu
Doublelift wypowiada się na temat balansu w League of Legends. Co aktualnie stanowi największy problem?
Balans rozgrywki w League of Legends od zawsze był tematem, który dzielił fanów gry na tych, którzy są zgodni z działaniami Riotu i tych, którzy mają co do nich zastrzeżenia. Mimo że twórcy LoLa starają się jak najlepiej zbadać aktualizację przed wprowadzeniem jej na serwery live, zespół nie jest jednak na tyle liczny oraz nie ma wystarczającej ilości czasu, aby wyłapać wszystkie elementy, które potrzebowały większej ilości poprawek.
Zdarza się również, że gracze mają po prostu odmienne zdanie na temat niektórych aspektów rozgrywki. Co na temat aktualnego balansu rozgrywki ma do powiedzenia dobrze rozpoznawalny były zawodnik TSM – Yiliang „Doublelift” Peng?
Doublelift o balansie w LoLu
W zbliżającym się do League of Legends sezonie 12 do rozgrywki trafi sporo zmian, które obejmują między innymi nowe przedmioty i poprawki tych, które już znajdują się w grze. Doublelift podczas jednej ze swoich transmisji, która odbyła się 20 października, podzielił się opinią na temat tego, co obecnie sprawia problemy i co Riot mógłby zrobić, aby je wyeliminować.
Streamer przyglądał się zmianom zaplanowanym na aktualizację 11.21, która między innymi zmieni to, jak działa jeden z aktualnie najpopularniejszych przedmiotów w grze – Goredrinker (Wystarczyły 2 dni Worlds, by Riot zrozumiał, że ten przedmiot jest OP. 100% pickrate i natychmiastowe nerfy).
Wydaje mi się, że Riot trolluje dodając do Goredrinkera Omnivamp. Już teraz przywracał on za dużo zdrowia. Jest za dużo sustainu, a te zmiany to krok w złym kierunku. Gdybym miał podsumować problemy, które dotyczą League w tym momencie, powiedziałbym, że problemem jest balansowanie wszystkiego dookoła faktu, który mówi, że możesz natychmiastowo umrzeć lub wrócić do pełnego HP.
Kontynuując temat leczenia i sustainu w LoLu mówił:
Ile razy widzieliście klipy z Apheliosem, który leczy się po 1000 HP za każdy auto-atak? Ile razy widzieliście bruisera, który był w stanie kilkukrotnie odbić swoje HP od zera do 100? Lifesteal jest tak duży, że gra jest balansowana dookoła ogromnych ilości leczenia i uważam, że to powinno się zmienić.
Swoją wypowiedź krótko podsumował w jednym zdaniu, mówiąc, że problem numer jeden dotyczy zbyt dużego leczenia i tarcz. Uważa on, że to na tym Riot powinien skupić się na samym początku.
Leczenie było na celowniku projektantów przez dłuższy czas w trakcie sezonu 11. Wprowadzenie do League of Legends mitycznych przedmiotów takich jak Immortal Shieldbow, Moonstone Renewer czy Goredrinker znacząco zwiększyło ilość przywracanego zdrowia, czy przyznawanych tarcz w trakcie rozgrywki. Mimo że Riot starał się, aby przedmioty były zbalansowane, były profesjonalny zawodnik dalej uważa, że w grze jest za dużo sustainu.