Duże zmiany w League of Legends. Riot o przedmiotach z trafieniem krytycznym i stanie zabójców
Twórcy LoLa zaplanowali wiele ciekawych zmian z okazji środka sezonu 2023. Oto najnowsze przemyślenia Rioterów.
Śródsezonowa aktualizacja to świetny czas na zmiany w mecie i pomoc postaciom, które miały ostatnio nieco nieciekawą sytuację. Deweloperzy są świadomi tego, że niektóre klasy bohaterów czy grupy przedmiotów wymagają pewnych poprawek i usprawnień.
Riot otwarcie przyznaje, że w wielu kwestiach zgadza się ze swoją społecznością. Niestety nie zawsze da się poprawić balans jedynie za pomocą buffów. Nierzadko sytuacja wymaga większych zmian, dlatego też wzięto się za rzeczy, które zostały opisane poniżej.
Zmiany przedmiotów z trafieniem krytycznym
O aktualizacjach w itemach z trafieniem krytycznym wypowiedziało się dwóch pracowników – Riot Phreak i Riot Truexy.
Zmiany przedmiotów z trafieniem krytycznym zaczęły się od refleksji nad tym, jak wyglądałaby gra, gdyby Ostrze Nieskończoności, Szybkie Ostrza Navori i Ostrze Gniewu Guinsoo były oficjalnymi przedmiotami mitycznymi. Oznaczałoby to odejście od starego podejścia do mityków, polegającego na jak największej równości i tym, że miały być kupowane jako pierwsze. Nowe podejście miało oznaczać skupienie na mityku jako na najpotężniejszym przedmiocie, nawet jeśli dany bohater prawie zawsze będzie miał jeden i ten sam.
Następnie zastanawialiśmy się, czy powinniśmy dodać jakieś nowe przedmioty tego typu i jak mają wyglądać obecne. Poświęciliśmy trochę czasu na opracowywaniu prototypów Kosy Statikka jako przedmiotu mitycznego, którego liczba odbić skalowałyby się wraz z mitycznym efektem biernym, a reszta efektów Naładowania aktywowałaby się wraz z wystrzeleniem błyskawicy, ale zdecydowaliśmy, że nie stworzymy mityka z tak sztywnymi synergiami. Ostatecznie postanowiliśmy, że Potęga Wichury pozostanie przedmiotem mitycznym, bo tylko tak mogliśmy zostawić jej efekt aktywny w grze.
Degradowanie poprzednich mityków do rangi legendarnych polegało w zasadzie na ograniczaniu statystyk, bo nie musiały już wtedy być tak uniwersalne i zmianę stosunku ceny do efektywności do poziomu innych przedmiotów legendarnych. Pozostawiliśmy Kołczan Południa jako przejściowy przedmiot epicki i pierwszy przedmiot dla bohaterów pod trafienia krytyczne, by ich budowanie zestawów przebiegało płynnie.
Rioterzy wspomnieli, że celem zmian przedmiotów legendarnych było ograniczenie różnic w cenach, by ułatwić bezpośrednie porównywanie ich, a także drobne wzmocnienia przedmiotów używanych rzadko i osłabienia tych, które są używane zbyt często. To samo tyczy się przedmiotów epickich, by żaden z ich komponentów nie był ślepym zaułkiem.
Wczesne dane z patcha 13.10 wykazały pewne odchylenia w balansie, które postaramy się wyeliminować w 13.11. Będziemy wciąż dostosowywać system tak, by każdy przedmiot jak najlepiej spełniał swoją funkcję. Będziemy też obserwować siłę poszczególnych ról w czasie.
Zmiany zabójców
Kolejny temat skupia się wokół klasy zabójców. O planach twórców gry opowiedział co nieco Riot Truexy.
Od aktualizacji wytrzymałości 12.10 sytuacja zabójców była trudna. Wiedzieliśmy, że ten rodzaj bohaterów jest słaby, ale napotkaliśmy na ten sam problem, który ograniczał nas od sezonu 10… przedmioty mityczne. Mityki zabójców mają jedne z najciekawszych i najbardziej wyjątkowych efektów, ale stwarzały też poważne zagrożenie dla zdrowia gry. W związku z tym, że współczynnik zwycięstw przedmiotów zabójców był przez nas utrzymywany na niższym poziomie niż w przypadku innych klas. Jeżeli mieliśmy wzmocnić bohaterów tego typu, to musieliśmy wzmacniać przedmioty, o których wiedzieliśmy, że będą stwarzać ryzyko dla wyważenia, gdy będą zbyt potężne (Mroczne Ostrze i Szpon Ciemnego Typa). Alternatywą było wzmacnianie bohaterów, mając z tyłu głowy to, że jeśli kiedykolwiek wzmocnilibyśmy ich przedmioty, to musielibyśmy szybko odwrócić fajne wzmocnienia konkretnych postaci.
- ZOBACZ – Tegoroczny letni event w LoLu będzie inny niż wcześniej. Wszystko dlatego, że nie będzie w nim…
Postanowiliśmy dostosować przedmioty mityczne zabójców tak, by były nieco słabsze pod kątem irytujących efektów (doskoki, kilkukrotne ukrywanie się), a za to mocniejsze pod aspektami najważniejszymi dla graczy zabójców. Dzięki temu mogliśmy się przyjrzeć potrzebom każdego zabójcy i pozwolić im na wybór tych przedmiotów, które najbardziej do nich pasowały.
W sezonie 10. chcieliśmy zrobić mityk dla zabójców z Widmowego Ostrza, ale zrezygnowaliśmy, bo stwierdziliśmy, że jego efekt jest nieco zbyt uniwersalny i nie wpasowywał się w koncepcję dobierania przedmiotów do sytuacji w grze, którą przyjęliśmy. Od tamtej pory poluzowaliśmy ograniczenia i chcemy przywrócić przedmiot, który budowali gracze zabójców jako pierwszy od wielu lat. Nieco go zmodyfikowaliśmy, bo ma teraz być wykorzystywany do wędrówek po mapie w poszukiwaniu jednego, eksplozywnego, bezpośredniego ataku.
Mroczne Ostrze zostało standardowym mitykiem zabójców. Jego główna siła polega na wyszukiwaniu wrogów z niskim zdrowiem i szybkim wykańczaniu ich. Odeszliśmy od ukrywania się, które bardzo utrudniało wrogom czytanie gry i zmieniliśmy je na bardziej przystępną (i nieco słabszą) wersję nieobieralności za cel. Ponieważ osłabiliśmy efekt związany z czterema odnowieniami ukrywania się, to Mroczne Ostrze może być mocniejsze, jeśli chodzi o wyłapywanie samotnych, zranionych przeciwników.
Zaćmienie pozostało nietknięte, bo to świetny przedmiot będący gdzieś pomiędzy tymi dla zachłannych wojowników zadających obrażenia w czasie, a tymi stawiającymi na eksplozywną destrukcję. Podsumowując, mamy nadzieję, że to nowe połączenie wędrowania, eksplozywnych obrażeń, wyłapywania rannych wrogów i wielokrotnego zadawania obrażeń wspomoże całą klasę zabójców w osiągnięciu największego marzenia… dopadnięcia tego wrednego strzelca.