w

Gracz LoLa sprawdził wszystkie skille, aby sprawdzić, czy zadają obrażenia Krabowi przy zdejmowaniu tarczy

Riot Games

Eksperyment od jednego z graczy, który pokazuje, że działanie niektórych umiejętności w LoLu jest udziwnione.


Krab w League of Legends przeszedł już jakiś czas temu pewne zmiany. Teraz posiada on dużą tarczę, którą można powoli skrobać atakami lub zdjąć od razu CC-kiem. Nie jest to trudne, ponieważ w LoLu takich umiejętności jest naprawdę dużo.

Okazuje się jednak, że niektóre zdejmują tarczę i zadają obrażenia, inne natomiast niszczą ochronę kraba po zadaniu obrażeń. Zdziwiony tą sytuacją redditor postanowił sprawdzić wszystkich bohaterów i rozpisać, jak to wygląda w przypadku ich skilli.

Krabik doświadczalny

Aktualne działanie kraba w LoLu jest proste. Posiada on oprócz HP tarczę, której wartość wynosi 60% jego aktualnego HP. Da się ją jednak momentalnie zbić przy pomocy kontroli tłumu lub smite’a. Oznacza to, że postacie posiadające CC-ka mogą go zrobić o wiele łatwiej, niż te, które go nie mają.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Istnieją umiejętności zadające obrażenia przed nałożeniem CC-ka i te, które nakładają go po unieruchomieniu przeciwnika. Chociaż podczas walki z postaciami tego nie widać, to na krabie czuć różnicę. Przykładem może być Annie. Jej pasywka daje bohaterce możliwość unieruchomienia, z tego powodu zbija tarczę Krabowi, ale obrażenia zadane przez skilla trafiają w tarczę. Natomiast “Q” Amumu najpierw zbija tarczę, a później zadaje DMG.

Aby sprawdzić, które umiejętności trafiają w tarczę, a które w kraba, redditor o nicku soaringswordfish postanowił sprawdzić, jak będą działać wszystkie skille. Okazało się, że chociaż większość działa normalnie, to kilku bohaterów wciąż najpierw trafia w tarczę. Całe podsumowanie wygląda tak:

Jak można zauważyć, łącznie 44 umiejętności nie zadają obrażeń krabowi, tylko uderzają w tarcze. Natomiast 100 działa normalnie. Gracz rozpisał także wszystkie postacie i ich skille. Może przydać się to ich mainom:

Społeczność prosi, aby zostało to naprawione. Nie chodzi o zmianę działania umiejętności i nadania priorytetu, a o kraba. Ten powinien najpierw uwzględniać zniszczenie tarczy, a później dopiero zadane mu obrażenia. Dzięki temu żaden z championów nie byłby pokrzywdzony.