w

Gracze LoLa chcą, by nazwa “Głębokie Rany” została zmieniona. Jest zbyt przestarzała?

Jeden z graczy zaproponował, by nazwa Grievous Wounds została zmieniona. Pomysł spodobał się naprawdę wielu osobom.


League of Legends to gra, która wciąż się zmienia i rozrasta. Twórcy starają się aktualizować starsze aspekty tytułu, by ten nie nudził graczy. Co sezon wprowadzane jest sporo nowości, w tym m.in. nowe przedmioty, bohaterowie, reworki i tak dalej.

Jeden z graczy zwrócił uwagę na coś, co jego zdaniem jest bardzo przestarzałym i słabo pasującym elementem gry, Chodzi o nazwę pewnego efektu nakładanego na postać. Czy twórcy powinni odświeżyć również to?

Grievous Wounds w League of Legends

Gracz o nicku Itayayay zwrócił uwagę na to, że efekt Głębokich Ran ma dość przestarzałą i mało intuicyjną nazwę. Wspomniany efekt sprawia, że leczenie bohatera, na którego został on nałożony, jest osłabione. Zdaniem gracza Riot powinien zmienić nazwę na “Redukcja leczenia”. Dlaczego?

Moim zdaniem można zmienić nazwę “Głębokie rany” na “Redukcja leczenia”.
Przemawiają za tym dwie rzeczy.

Po pierwsze: kiedyś Głębokie Rany opisywały stały procent obniżenia leczenia. Nazwa określała konkretną wartość. W przeszłości nałożenie Grievous Wounds = nałożenie 40% redukcji leczenia. Obniżenie o 40% było częścią wspomnianej nazwy. Teraz przedmioty i umiejętności mogą nałożyć różny procent Głębokich Ran. To sprawia, że nazewnictwo jest przestarzałe, ponieważ oznacza po prostu obniżenie leczenia, bez przypisanej konkretnej liczby.

Po drugie: chodzi o przejrzystość i intuicyjność. Większość innych efektów, takich jak spowolnienie, ogłuszenie czy podbicie w powietrze ma nazwy łatwe do zrozumienia. “Redukcja leczenia” jest bardziej intuicyjna niż “Głębokie rany”.

Autor pomysłu zaznaczył również, że zmiana nazwy efektu byłaby pomocna nowym graczom. Jego zdaniem nawet początkująca osoba, która zauważy, że przeciwnik leczy się zbyt dużo, będzie chciała poszukać przedmiotu, który nakłada redukcję leczenia, a nie itemu, który zadaje Głębokie Rany.

Pomysł spotkał się ze sporym odzewem. Komentujący zauważyli, że i tak większość osób używa takich określeń, jak “redukcja” czy “anty heal” ponieważ są bardziej intuicyjne i ogólnie zrozumiałe. Być może Riot w końcu zmieni nazwę nakładanego efektu, tak jak przez lata odświeżał nazewnictwo różnych przedmiotów i nie tylko.