Reklama

Graczom LoLa brakuje pewnej funkcji w Collectorze – legendarnym przedmiocie z gry. Co na to Riot?

League of Legends

Reklama

Kolekcjoner to przedmiot, który trafił do LoLa już jakiś czas temu. Czego może w nim brakować?

Reklama


W aktualizacji 10.23, która wprowadziła do League of Legends przedmioty mityczne wraz z wieloma innymi pozycjami, do gry trafił między innymi Collector – item przeznaczony głównie dla strzelców oraz asasynów. Cieszy się sporą popularnością – można go znaleźć na trzecim miejscu najczęściej kupowanych przedmiotów w grze zaraz za Immortal Shieldbowem oraz Klepsydrą Zhonyi.

Większość nowych itemów zyskała swojego rodzaju licznik, który w dużym uproszczeniu pozwala przyjrzeć się temu, jak wiele gracz zyskał na jego zakupie i używaniu (na przykład Redemption i ilość przywróconego zdrowia). Fani LoLa chcieliby dostać taką możliwość również w przypadku Kolekcjonera. Jak brzmi odpowiedź Riotu?

Ilość dobić Kolekcjonerem

Użytkownik o nicku viktorSMILE spytał o możliwość dodania do Collectora licznika, który śledziłby ilość udanych egzekucji czy dodatkowe złoto, które udało się z nich nazbierać. Gracze poparli pomysł i uznali, że tego typu informacja byłaby przydatna również w przypadku innych przedmiotów, jak na przykład ilość zablokowanych obrażeń butami Plated Steelcaps czy zablokowanych CC przez Mercury’s Treads.

Reklama

Gracz ItsKipz przyznał, że to rozwiązanie świetnie sprawdziłoby się, kiedy chciałoby się porównać buildy czy przedmioty.

Byłoby DUŻO prościej porównywać buildy i itemy, kiedy każdy z nich pozwalałby śledzić jego główną zdolność czy statystykę. Coś, czego zawsze mi brakowało w przypadku itemów zapewniających przebicie odporności na magię, to wskaźnik tego, ile dodatkowych obrażeń dzięki niej się zadało – sprawiłoby to, że słabości Night Harvestera byłyby znacznie bardziej widoczne.

Na prośbę dotyczącą Kolekcjonera odpowiedział RiotRayYonggi – analityk gameplayu w Riot Games.

Mechanika Collectora ma tak naprawdę bardzo niskie value w porównaniu ze statystykami, które oferuje. Wyświetlenie „0 kolekcji” po grze nie powiedziałoby nic o tym, czy item był warty zakupu, ponieważ jest jedyną opcją zapewniającą lethality oraz szansę na cios krytyczny i mógł być najlepszym zakupem niezależnie od tego, czy przyczyniał się do egzekucji przeciwników.

Powyższa informacja jest istotna, ponieważ liczniki mają na celu dać graczom informację na temat tego, czy ich zakup był słuszny. Obawiam się, że wprowadzenie tego trackera mogłoby nie być użyteczne, a w niektórych przypadkach byłoby wręcz mylące.

Mając na uwadze wszystko, co powiedziałem, tego typu liczniki mogłyby w przyszłości trafić do gry, jednak jest to śliski temat, ponieważ najbardziej zaangażowani gracze zawsze będą chcieli uzyskać więcej informacji, które ostatecznie nie mają większego znaczenia dla przypadkowych ludzi.

Mimo że sam pomysł na licznik może wydawać się ciekawy, ostatecznie dla większości graczy wprowadzenie takiej funkcji mogłoby przynieść negatywne skutki. Informacje, które byłyby w niej zwarte, mogłyby mylić część fanów, którzy nie braliby pod uwagę tego, że głównym atutem przedmiotu są zapewniane przez niego statystyki. Niemniej jednak Riot nie wyklucza możliwości wprowadzenia tego typu trackera.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej