Hotfixy osłabiające Vi oraz Xayah z LoLa. Rioter wyjaśnia, dlaczego poprawki były konieczne
Build Xayah oparty na Lethality znacząco wpłynął na sytuację bohaterki, a Vi wymagała nerfów po ostatnich poprawkach.
Xayah po wielu miesiącach średnich wyników w grach rankingowych w końcu trafiła do mety w sezonie 11. Stało się to za sprawą nowego buildu, w którym, zamiast tradycyjnych przedmiotów opartych na ciosach krytycznych, można było znaleźć itemy bazujące na Lethality.
Build okazał się tak silny, że wymagane były natychmiastowe poprawki ze strony Riotu. Z tego powodu na serwery live trafiły hotfixy, które osłabiły zarówno Xayah, jak i Vi, która również wymagała drobnych nerfów po wprowadzeniu ostatnich zmian (Vi z League of Legends otrzyma znaczące poprawki Q oraz R w nadchodzącej aktualizacji 11.22).
Rioter o najnowszych hotfixach
Nowy build Xayah skupiał się na przedmiotach takich jak Eclipse, Muramana, Infinity Edge oraz sytuacyjnych Serylda’s Grudge lub Lord Dominik’s Regards. Bazował na regularnym poke’u przy pomocy Q, które było wzmacniane kilkukrotnie w tym sezonie.
Nowa strategia pozwoliła bohaterce na wybicie się ze współczynnika wygranych na poziomie 49,80% z aktualizacji 11.20 do 53,14% w patchu 11.22, który na serwery live trafił 3 listopada. Drastycznie zwiększył się również współczynnik popularności – dwie aktualizacje wcześniej wynosił 3,18%, natomiast teraz jest to 18,16%.
Tak szybki skok popularności oraz współczynnika zwycięstw nakłonił Riot do wprowadzenia szybkich poprawek już 4 listopada. Jak pisze Riot Phlox, build okazał się zdecydowanie zbyt silny.
Build Xayah oparty na Lethality nabrał na popularności przez ostatnie kilka tygodni i jest on zbyt OP.
- ZOBACZ – League of Legends i inne gry Riotu znalazły się w Epic Store. Granie i tak wymaga klienta Riotu
Rioter w sekcji komentarzy dodał również:
Lethality Xayah oraz Vi przebiły poziom 55% win rate (Xayah radziła sobie lepiej od Vi).
Statystyki tych bohaterek wyszły daleko poza nasze ustalone wartości, a czekanie na kolejną łatkę mogłoby doprowadzić do wielu nieprzyjemnych rozgrywek. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że jest to końcówka sezonu rankingowego.
Xayah nie była jedyną postacią, która wymagała natychmiastowych poprawek. Zmiany Vi, które miały na celu poprawę działania Q oraz R, sprawiły, że bohaterka stała się znacznie silniejsza.
Niedawny reskrypt Vi dodał dużo spójności do jej zaklęć, co sprawiło, że postać niekoniecznie jest teraz zbalansowana.
Podstawowe statystyki postaci zostały nieco osłabione, aby zmniejszyć jej skalowanie w późniejszych fazach gry. Nieznacznie skrócono również czas trwania podbicia superumiejętności.
Poniżej można przyjrzeć się dokładnej liście poprawek obu bohaterek.
- Xayah
- Double Daggers (Q)
- Obrażenia zmniejszone z 50/75/100/125/150 do 45/65/85/105/125
- Czas odnowienia zwiększony z 10/8,5/7/5,5/4 do 10/9/8/7/6 sekund
- Double Daggers (Q)
- Vi
- Bazowe statystyki
- Pancerz na poziom zmniejszony z 4 do 3,5
- AD na poziom zmniejszone z 3,5 do 3
- Assault and Battery (R)
- Czas trwania podbicia zmniejszony z 1,4 do 1,3 sekundy
- Bazowe statystyki