Reklama

Jak będzie wyglądała Yuumi po reworku? Twórcy League of Legends pokazują szczegółowe zmiany

League of Legends

Reklama

Riot przedstawia Yuumi po jej aktualizacji. Czego można się spodziewać po jej nowych umiejętnościach?

Reklama


Yuumi to bohaterka, która trafiła do League of Legends i momentalnie została znienawidzona przez sporą część społeczności. Wszystko dlatego, że zestaw umiejętności postaci, pozwala jej na przyczepienie się do innego bohatera i w założeniach wymaga naprawdę niewielkiego wkładu w rozgrywkę. Ostatecznie okazało się, że Yuumi radzi sobie w niskich dywizjach, ale gracze w najwyższych dywizjach byli w stanie w pełni wykorzystać jej skillset, co przekładało się na sporą przewagę w fazie liniowej.

Twórcy zdecydowali jednak, że konieczne są zmiany. Zapowiedziano, że bohaterka zostanie przerobiona w taki sposób, aby jej docelową grupą graczy były nowe i mniej doświadczone osoby. Teraz jeden z projektantów dzieli się szczegółowym opisem zmian – jak prezentuje się nowy zestaw umiejętności Yuumi?

Nowe skille Yuumi

Riot Phroxzon – główny projektant w zespole odpowiedzialnym za balans podzielił się nadchodzącymi poprawkami Yuumi, które mają sprawić, że bohaterka w końcu będzie idealną pozycją dla tych, którzy chcieliby sprowadzić do League of Legends swoich znajomych, którzy wcześniej nie mieli styczności z produkcją Riotu.

Reklama

Chcemy, aby Yuumi była świetnym bohaterem, który wprowadzi przyjaciela do gry (a także ogólnie świetnym doświadczeniem w duecie) i implementujemy zmiany w naszym przestarzałym modelu cenowym w tym patchu, aby odzwierciedlić tę filozofię (Yuumi będzie teraz kosztować 450 BE).

Rioter poza nowym zestawem umiejętności podzielił się przemyśleniami na temat bohaterki. Opisał jej dotychczasowe problemy oraz założenia, które rework miał spełnić.

Yuumi na live miała 2 główne problemy:

  1. Yuumi jest frustrująca do gry przeciwko. Zwłaszcza kiedy w pełni wykorzysta się jej możliwości.
  2. Bohaterka była najsilniejsza w pro playu.

Chcemy zredukować frustrację, która jest zauważalna w grze przeciwko Yuumi oraz zmniejszyć jej siłę na pro scenie, sprawiając, że będzie lepsza w przeciętnych rozgrywkach.

Brak możliwości trafienia Yuumi może być frustrujący, ale uważamy, że jest wymagany, aby mogła ona odnieść sukces w swoich celach. Granie trudnymi bohaterami, którzy uczą w trudny sposób, jest świetnym sposobem na doskonalenie się, ale niektórzy gracze tego nie szukają i chcą się po prostu dobrze bawić z przyjaciółmi.

Chcemy podtrzymać taką motywację. Nadal chcemy, aby Yuumi była łatwa do nauczenia i trudna do opanowania, z punktami mistrzostwa nawet po tysięcznej grze (i staraliśmy się, aby je zachować), chcemy tylko, aby te punkty mistrzostwa nie były najlepiej zoptymalizowane pod pro play.

Chcemy sprawić, że Yuumi będzie mniej frustrująca na kilka sposobów:

  1. Q będzie łatwiejsze do uniknięcia
  2. Leczenie jest połączone z trafieniem Q
  3. Jej ultimate już nie unieruchamia
  4. Najlepszym partnerem dla Yuumi będzie bohater, z którym grała na linii i wprowadza konsekwencje dla przyłączania się do fighterów, asasynów, czy ogólnie mobilnych sojuszników.

Jak będzie prezentowała się Yuumi po reworku ze swoim nowym skillsetem?

Podstawowe statystyki

  • Zdrowie na poziom zmniejszone z 84 do 69
  • Bazowa mana zwiększona z 400 do 440

Feline Friendship (P)

  • Kiedy ataki lub umiejętności Yuumi wpływają na bohatera, leczy się i wzmacnia heal leczący sojusznika. Jeśli podłączy się do kogoś przez 4 kolejne sekundy, uleczy sojusznika. Kiedy Yuumi jest podpięta, efekt aktywowany jest automatycznie.
  • Kiedy Yuumi jest przyłączona do sojusznika buduje przyjaźń, kiedykolwiek sojusznik zabija miniona lub bohatera. Każdy sojusznik ma wskaźnik przyjaźni, a kiedy jest podpięta do najlepszego przyjaciela, zdolności otrzymują dodatkowe efekty.
  • Czas odnowienia: 20-10 sekund (na poziomach 1-11)
  • Wartość leczenia: 20-105 (+15% AP) (na poziomach 1-18)
  • Kiedy zdolność pasywna jest gotowa, zasięg podstawowego ataku zwiększony jest o 50

Prowling Projectile (Q)

  • Yuumi strzela pociskiem, który spowalnia pierwszego trafionego przeciwnika. Jeśli spell jest rzucony, kiedy bohaterka jest podpięta do sojusznika, przez krótki czas może kontrolować pocisk zanim zostanie wzmocniony, znacznie przyspieszając i mocniej spowalniając trafionych wrogów.
  • Bonus najlepszego przyjaciela: Spowolnienie zawsze jest wzmocnione i trafienie wroga daje 10/12/14/16/18/20 (+10% AP) obrażeń on-hit sojusznikowi na kolejne 5 sekund. Obrażenia mogą być wzmocnione do 75% zależnie od szansy na trafienie krytyczne przez sojusznika.
  • Czas odnowienia: 7,5/7,25/7/6,75/6,5/6,25 sekund
  • Koszt many: 50 na wszystkich rangach
  • Bazowe obrażenia: 60/90/120/150/180/210 (+20% AP)
  • Bazowa wartość spowolnienia: 20% opadające przez sekundę
  • Bazowa wartość wzmocnionego spowolnienia: 55/60/65/70/75/80% opadające przez dwie sekundy
  • Wartość wzmocnionych obrażeń: 80/140/200/260/320/380 (+35% AP)
  • Szerokość pocisku zmniejszona z 65 do 55
  • Zdolność ujawnia trafiony cel

You and Me! (W)

  • Usunięto adaptacyjną moc przyznawaną Yuumi i sojusznikowi
  • Nie liczy się już do runy przyzywającej Aery
  • Bonus najlepszego przyjaciela: Yuumi zyskuje dodatkowe 10-20% mocy leczenia i tarcz (zależne od poziomu nosiciela), a bohater, do którego podpięła się Yuumi dostaje 3/5/7/9/11 (+4% AP) leczenia on-hit. Jest to wzmacniane przez dodatkową moc leczenia Yuumi.

Zoomies! (E)

  • Teraz osłania sojusznika tarczą zamiast go leczyć.
  • Czas odnowienia: 12/11,5/11/10,5/10 sekund
  • Koszt many: 80/90/100/110/120
  • Przyznawana tarcza: 90/120/150/180/210 (+30% AP)
  • Dodatkowa prędkość poruszania się: 20%, kiedy tarcza jest aktywna
  • Dodatkowa prędkość ataku 35% (+8% za 100 AP)
  • Przywraca 20/24/28/32/36 many sojusznikowi, do którego jest przyłączona (zwiększone o maksymalnie 100% zależne od brakującej u nich many)
  • Zdolność nie ma bonusu najlepszego przyjaciela

Final Chapter (R)

  • Przez 3,5 sekundy Yuumi wystrzeliwuje 5 fal, które wpływają na sojuszników i przeciwników. Kiedy zdolność została rzucona, kiedy Yuumi jest przyłączona, może kontrolować fale swoją myszką.
  • Fale uleczą sojuszników, a heal jest zwiększony o 130% na najlepszym przyjacielu. Nadmiarowe leczenie zmieniane jest w tarcze, która utrzymuje się przez 3 sekundy od ukończenia zdolności.
  • Przeciwnicy są ranieni oraz otrzymują nakładające się spowolnienie.
  • Czas odnowienia zwiększony z 110/100/90 do 120/110/100 sekund
  • Obrażenia na falę zmienione z 60/80/100 (+20% AP) na 75/100/125 (+20% AP)
  • Wartość leczenia na falę: 35/50/65 (+15% AP)
  • Czas trwania spowolnienia: 1,25 sekundy
  • Wartość spowolnienia: 10% + 10% za każdą falę (maksymalnie 50%)
  • Bonus najlepszego przyjaciela: Fale dają mu również 20/40/60 (+10% AP) pancerza i odporności na magię na czas trwania zaklęcia
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama