Jak groźny błąd z Hexflashem niszczy profesjonalne rozgrywki w League of Legends?
Hexflash wywołuje niebezpieczny błąd, który może zrujnować niejeden mecz.
Gracze League of Legends już przyzwyczaili się do tego, że każda aktualizacja przynosi nowe błędy i problemy. Nie zawsze bugi są szczególnie groźne – bywa, że zepsuje się jakaś animacja bohatera lub tekstura, co najwyżej może wyglądać zabawnie, ale nie powoduje, że mecz kończy się gwarantowaną wygraną.
Jednak nie zawsze nowe błędy są na tyle niewielkie, że można przymknąć na nie oko. Najgorzej bywa wtedy, gdy bug znacząco miesza w rozgrywce, zapewniając jednej z drużyn ogromną przewagę. Tym gorzej, jeśli mowa o drużynach e-sportowych.
Społeczność zauważyła ostatnio, że Hexflash wywołuje niebezpieczny bug – natychmiastowe odrodzenie się po śmierci. Gracze nie wiedzą, dlaczego tak się dzieje. Błąd ten namieszał już w kilku profesjonalnych meczach.
Hexflash i natychmiastowe odrodzenie
Błędy w League of Legends potrafią przyjmować każdą możliwą formę. Czasem zbugowanie umiejętności kompletnie wyłącza je z rozgrywki, przez co bohater staje się bezużyteczny. Innym razem dany skill staje się śmiertelną bronią i zabija przeciwników w ułamku sekundy.
Trudno wyobrazić sobie, co działoby się, gdyby każdy gracz natychmiastowo odradzałby się po śmierci. Wykorzystanie czasu po pokonaniu przeciwnika jest ważnym elementem na Summoner’s Rift. Niestety przez najnowszy błąd wszystko wywraca się do góry nogami.
5 sierpnia podczas jednej z profesjonalnych rozgrywek gracze doświadczyli dziwnej sytuacji. Na ich twarzach było widać dezorientację, po tym jak jedna z postaci natychmiastowo odrodziła się po śmierci. Warto wspomnieć, że Akshan nie maczał w tym palców.
Wszystkiemu winny jest Hexflash, który wywołuje opisywany bug, ale nikt nie jest do końca pewny, dlaczego tak się dzieje.
W niektórych profesjonalnych meczach błąd zakończył się pauzą, choć były i sytuacje, gdy dziwna sytuacja miała miejsce przed samym wybuchem Nexusa.
W LJL (League of Legends Japan League), mecz pomiędzy DetonatioN FocusMe a Sengoku Gaming został przerwany przez ten sam błąd.
Oto przykład nagrania, na którym widać wspomnianego buga:
Hexflash został już zbanowany w LEC i LCS, a inne ligi prawdopodobnie zrobią to samo, dopóki błąd nie zostanie naprawiony.
Riot uspokaja jednak, że zwykli gracze nie mają powodów do obaw. W zapowiedzi transmisji LEC dotyczącej błędu potwierdzono, że nie występuje on na zwykłych serwerach League of Legends.
Niektórzy ostro krytykują zachowanie Riotu i uważają, że niedopilnowanie tego typu spraw mocno dezorientuje profesjonalistów, ponieważ bywają zmuszani do nagłej zmiany taktyki. A jak wiadomo, wcześniej długo przygotowywali się do e-sportowych rozgrywek.
O ile zablokowanie zbugowanych umiejętności czy przedmiotów wydaje się bardzo rozsądne, tak wielu graczy twierdzi, że Riot przede wszystkim nie powinien w ogóle dopuszczać do takich błędów. Tym bardziej na scenie profesjonalnej. A jak wiadomo – bugi w League of Legends są naprawdę częste.