w

Jak zmieniło się Win Rate bohaterów LoLa po aktualizacji 12.10? Magowie są teraz OP?

Riot Games

Zmiany Win Rate postaci po wprowadzeniu patcha 12.10. Kto najbardziej stracił, a kto zyskał?


W środę 25 maja na oficjalne serwery League of Legends wprowadzona została aktualizacja 12.10. Zmieniono w niej cały balans gry, buffując wytrzymałość wszystkich postaci oraz osłabiając efekty leczenia i tarczy.

Riot zapowiedziało, że zbalansuje je dopiero po jednym dniu, kiedy będzie miało dostępne statystyki. Kto zyskał, a kto stracił najwięcej w obecnym patchu? Okazuje się, że wcale nie chodzi o tanki.

Statystyki aktualizacji 12.10

W mediach społecznościowych pojawia się wiele opinii od fanów Ligi, że aktualnie granie przeciwko tankom jest niemożliwe i nie da się ich pokonać. Jednak jak się okazuje, to nie one zyskały najbardziej na tej aktualizacji. Wskaźnik wygrywanych spotkań podskoczył na magach, ale niektórzy z nich także mocno stracili.

Największym fenomenem jest Anivia. Dzięki tej aktualizacji zyskała ona ponad 5% więc Win Rate’a i aktualnie wynosi on 56,75%. Natomiast po przeciwnej stronie rankingu stoi Yuumi, zamiast 50,03% meczów, wygrywa ona teraz zaledwie 46,25%. Oto jak prezentuje się obecny ranking strat:

Największe zmiany w górę

  • Anivia (Mid): 51,65% >>> 56,76%
  • Aurelion Sol (Mid): 52,77% >>> 55,30%
  • Brand (Mid): 48,47% >>> 54,26%
  • Camille (Top): 49,93% >>> 52%
  • Gragas (Jungle): 49,39% >>> 51,65%
  • Graves (Mid): 49,90% >>> 53,00%
  • Gwen (Top): 48,00% >>> 50,62%
  • Gwen (Jungle): 48,32% >>> 51,58%
  • Kayle (Top): 52,02% >>> 54,36%
  • Kayle (Mid): 52,08% >>> 54,35%
  • Senna (Adc): 48,32% >>> 51,12%
  • Senna (Support): 52,55% >>> 54,89%
  • Seraphine (Adc): 52,56% >>> 56,63%
  • Shyvana (Jungle): 51,24% >>> 55,44%
  • Taliyah (Support): 49,07% >>> 51,38%
  • Taliyah (Jungle): 49,97% >>> 53,53%
  • Taliyah (Mid): 52,84% >>> 55,02%
  • Twitch (Jungle): 47,87% >>> 50,25%
  • Vel’Koz (Mid): 51,21% >>> 53,23%
  • Viktor (Mid): 49,91% >>> 51,96%

 

Największe zmiany w dół

  • Cassiopeia (Top): 51,93% >>> 48,45%
  • Cho’Gath (Top): 50,47% >>> 48,26%
  • Diana (Mid): 51,37% >>> 47,81%
  • Fizz (Mid): 51,33% >>> 48,70%
  • Irelia (Mid): 47,89% >>> 45,24%
  • Irelia (Top): 48,96% >>> 46,58%
  • Karma (Top): 50,98% >>> 46,81%
  • Karthus (Mid): 50,17% >>> 47,92%
  • Kled (Top): 50,72% >>> 47,35%
  • Nocturne (Jungle): 51,76% >>> 49,19%
  • Nunu & William (Jungle): 50,93% >>> 48,87%
  • Rakan (Support): 48,84% >>> 46,68%
  • Rammus (Jungle): 51,92% >>> 49,03%
  • Renekton (Mid): 50,37% >>> 47,36%
  • Riven (Top): 51,72% >>> 49,65%
  • Sejuani (Jungle): 50,24% >>> 47,96%
  • Sett (Support): 46,14% >>> 43,19%
  • Sion (Top): 48,72% >>> 46,44%
  • Sylas (Top): 49,68% >>> 47,15%
  • Tahm Kench (Top): 51,64% >>> 49,29%
  • Talon (Mid): 51,14% >>> 48,71%
  • Taric (Support): 49,52% >>> 43,59%
  • Vladimir (Mid): 50,74% >>> 47,14%
  • Volibear (Top): 48,79% >>> 46,15%
  • Yuumi (Support): 50,03% >>> 46,25%

Statystyki bazują na stronie u.gg i obejmują tylko bohaterów, których wskaźnik zwycięstw zmniejszył się o przynajmniej 2%. W związku z tym pokrzywdzonych lub wynagrodzonych postaci jest o wiele więcej.