Jaki jest cel Riotu na patch 12.10 w LoLu? Gracze będą musieli przyzwyczaić się do mniejszych obrażeń
Gracze LoLa „stracą kilka likwidacji” zanim przyzwyczają się do nowych obrażeń w patch 12.10.
Już za tydzień na oficjalnych serwerach League of Legends pojawi się ogromna aktualizacja oznaczona numerem 12.10. Jest to jeden z największych patchów wprowadzonych w środku sezonu w historii.
Ma on za zadanie zmniejszyć obrażenia zadawane przez postacie. Jednak nie bezpośrednio, a w wyniku zwiększenia wytrzymałości. Teraz nareszcie Riot podaje wartości procentowe, ale wahanie jest naprawdę duże.
Cel patcha 12.10
Społeczność Ligi wyczekuje nadchodzącej aktualizacji i ma wiele obaw. Gracze boją się, że rozgrywka będzie niezbalansowana i faktycznie prawdopodobnie tak będzie. Sam Riot przygotowuje się na chaos, buffując wszystkie postacie w środę 25 maja i nerfiąc te silne dopiero następnego dnia. Więcej o tym można przeczytać w tym artykule: (Riot zamiast nerfić, to buffuje wszystkie championy. „Będzie zabawnie, ale później je zbalansujemy”)
- ZOBACZ – Na serwerach testowych League of Legends można już usłyszeć kilka kwestii dialogowych nowej postaci
Deweloperzy już zdradzili społeczności, jakie zmiany przejdą bohaterowie w następnej aktualizacji. Mianowicie tarcze i leczenie mają zostać mocno znerfione – aż o 10%. Dodatkowo wzmocniono wytrzymałości wszystkich postaci, przyznając im więcej zdrowia, MR-ów i armora. Jednak nie było wiadomo, o ile zmniejszą się zadawane obrażenia. Teraz poinformował o tym jeden z Rioterów i okazuje się, że według spekulacji wahanie jest naprawdę duże.
Naszym celem jest zmniejszenie obrażeń o 10-20% w zależności od czasu gry, klasy postaci i przedmiotów.
Jest wiele niuansów, dlaczego pakiet wytrzymałości ma HP we wczesnej fazie gry i skaluje się bardziej w stronę defensywy później (antyburst vs wytrzymałość). Mam nadzieję, że później omówimy ten proces bardziej szczegółowo.
Będzie to zauważalnie inne przez pierwszych kilka gier i prawdopodobnie stracisz kilka likwidacji, oczekując, że zadasz więcej obrażeń. Ale prawdopodobnie to powinno być wciąż League of Legends, które znasz i kochasz.
Jak można zauważyć, wszystko będzie zależeć od klasy, przedmiotów i czasu gry. W związku z tym Riot ma naprawdę trudne zadanie. Musi dopasować do nowej rozgrywki wszystkie postacie skalujące się, silne we wczesnej fazie gry, środkowej i tak dalej. Trudno jest więc się dziwić, że gracze mają poważne obawy.