LoL patch 12.10. Riot zamiast nerfić, buffuje wszystkie postacie. „Będzie zabawnie, ale później je zbalansujemy”
Jak ostatecznie wyglądają zmiany zaplanowane na patch 12.10, który ma zwiększyć przeżywalność?
Społeczność LoLa od dawna zwraca uwagę na zbyt duże obrażenia w grze. Riot chce temu zaradzić, zapewniając każdemu bohaterowi dodatkowe zdrowie, pancerz i odporność na magię zwiększającą się z każdym poziomem. Ponadto osłabiane będą liczne mechaniki powiązane z leczeniem oraz tarczami. Zmiany od jakiegoś czasu mogły być testowane przez graczy na serwerach PBE, a wstępne spostrzeżenia fanów pokazują, że ogromna ilość postaci będzie wymagała dodatkowej uwagi.
Aktualizacja 12.10, mimo swoich niepozornych rozmiarów, ma być jedną z największych, jaką League of Legends kiedykolwiek otrzymało poza przedsezonem. Okazuje się, że nie będzie wprowadzona w jednej części, a podzielona zostanie na przynajmniej dwie. W związku z tym przez przynajmniej jeden dzień będzie panował duży chaos.
Postacie będą balansowane później
Już w tę środę 25 maja na oficjalne serwery trafi patch 12.10 w okrojonej wersji. Wszystko to przez wycofanie się deweloperów z ogromnej ilości zmian. Na początku planowano znerifć 80 postaci, 33 przedmioty, 10 run i 4 czary przywoływacza, więcej o tym można przeczytać w tym artykule <KLIK>. Ostatecznie osłabienia dotkną tylko tarcze, leczenie, głębokie rany, penetrację pancerza, wieże i Barona Nashora. Dodatkowo każda postać otrzyma buffa do wytrzymałości.
Rioter szybko wyjaśnił, z jakiego powodu podjęto taką decyzję. Okazuje się, że będzie to łatwiejsze do zbalansowania i wyłapania zbyt mocnych lub słabych championów. Oznacza to, że Riot celowo chce wprowadzić chaos w League of Legends.
12.10, to spory patch, więc wstrzymujemy się ze wszystkimi zmianami balansującymi. Będzie mieć o wiele lepsze wyczucie, kto potrzebuje nerfa lub buffa po wyjściu aktualizacji. Spodziewamy się mikropatcha balansującego w czwartek.
- ZOBACZ – Riot odniósł się do próśb graczy LoLa w stosunku do zmian Nami. Wiele osób może się jednak zawieść
Zapewne na jednej łatce się to nie skończy, ponieważ test nowych zmian i ich odpowiednie dostrojenie może zająć nawet kilka tygodni. Ten sam pracownik uznał dodatkowo, że będzie to świetny czas, aby gracze sprawdzali nowe buildy i się dobrze bawili.
Takie rozległe zmiany po prostu nie są wystarczająco przewidywalne, abyśmy mogli wiedzieć, który konkretny bohater będzie OP i jak bardzo przed premierą. To będzie zabawny czas wymyślania nowych buildów, kontry i tak dalej.
Czy gracze, tak jak zapowiada Riot Phlox, będą się dobrze bawić? O tym przekonają się już niedługo, za nieco ponad tydzień. Niektórzy natomiast już zapowiedzieli, że przez kilka dni nie będą grali rankedów.
Aktualizacja 12.10
Zmiany bohaterów
- Wszyscy bohaterowie
- Bazowe HP zwiększone o 70
- Zdrowie na poziom zwiększone o 14
- Pancerz na poziom zwiększony o 1,2
- Odporność na magię na poziom zwiększona o 0,8
- Obniżenie leczenia
- Zredukowane o 10-28%
- Obniżenie wartości tarcz
- Zredukowane o 10%
Zmiany systemów
- Systemy z leczeniem
- Leczenie zredukowane o 10-28%
- Systemy z tarczami
- Tarcze zredukowane o 10%
- Głębokie rany
- Bazowa wartość głębokich ran zmniejszona z 40% do 30%
- Wartość głębokich ran w ukończonych przedmiotach zmniejszona z 60% do 50%
- Przedmioty zapewniające przebicie pancerza
- Zredukowano wartość penetracji o 5-10%
- AD turretów
- AD zewnętrznych wież zwiększone z 152-278 do 167-391
- AD wewnętrznych wież zwiększone z 170-305 do 187-427
- AD wież przy inhibitorach zwiększone z 170-305 do 187-427
- AD wież przy Nexusie zwiększone z 150-285 do 165-405
- Baron Nashor
- AD zwiększone z 125 + 8 na minutę do 150 + 10 na minutę