Jak ostatecznie wyglądają zmiany zaplanowane na patch 12.10, który ma zwiększyć przeżywalność?
Społeczność LoLa od dawna zwraca uwagę na zbyt duże obrażenia w grze. Riot chce temu zaradzić, zapewniając każdemu bohaterowi dodatkowe zdrowie, pancerz i odporność na magię zwiększającą się z każdym poziomem. Ponadto osłabiane będą liczne mechaniki powiązane z leczeniem oraz tarczami. Zmiany od jakiegoś czasu mogły być testowane przez graczy na serwerach PBE, a wstępne spostrzeżenia fanów pokazują, że ogromna ilość postaci będzie wymagała dodatkowej uwagi.
Aktualizacja 12.10, mimo swoich niepozornych rozmiarów, ma być jedną z największych, jaką League of Legends kiedykolwiek otrzymało poza przedsezonem. Okazuje się, że nie będzie wprowadzona w jednej części, a podzielona zostanie na przynajmniej dwie. W związku z tym przez przynajmniej jeden dzień będzie panował duży chaos.
Postacie będą balansowane później
Już w tę środę 25 maja na oficjalne serwery trafi patch 12.10 w okrojonej wersji. Wszystko to przez wycofanie się deweloperów z ogromnej ilości zmian. Na początku planowano znerifć 80 postaci, 33 przedmioty, 10 run i 4 czary przywoływacza, więcej o tym można przeczytać w tym artykule <KLIK>. Ostatecznie osłabienia dotkną tylko tarcze, leczenie, głębokie rany, penetrację pancerza, wieże i Barona Nashora. Dodatkowo każda postać otrzyma buffa do wytrzymałości.
Rioter szybko wyjaśnił, z jakiego powodu podjęto taką decyzję. Okazuje się, że będzie to łatwiejsze do zbalansowania i wyłapania zbyt mocnych lub słabych championów. Oznacza to, że Riot celowo chce wprowadzić chaos w League of Legends.
12.10, to spory patch, więc wstrzymujemy się ze wszystkimi zmianami balansującymi. Będzie mieć o wiele lepsze wyczucie, kto potrzebuje nerfa lub buffa po wyjściu aktualizacji. Spodziewamy się mikropatcha balansującego w czwartek.
- ZOBACZ – Riot odniósł się do próśb graczy LoLa w stosunku do zmian Nami. Wiele osób może się jednak zawieść
Zapewne na jednej łatce się to nie skończy, ponieważ test nowych zmian i ich odpowiednie dostrojenie może zająć nawet kilka tygodni. Ten sam pracownik uznał dodatkowo, że będzie to świetny czas, aby gracze sprawdzali nowe buildy i się dobrze bawili.
Takie rozległe zmiany po prostu nie są wystarczająco przewidywalne, abyśmy mogli wiedzieć, który konkretny bohater będzie OP i jak bardzo przed premierą. To będzie zabawny czas wymyślania nowych buildów, kontry i tak dalej.
Czy gracze, tak jak zapowiada Riot Phlox, będą się dobrze bawić? O tym przekonają się już niedługo, za nieco ponad tydzień. Niektórzy natomiast już zapowiedzieli, że przez kilka dni nie będą grali rankedów.
Aktualizacja 12.10
Zmiany bohaterów
- Wszyscy bohaterowie
- Bazowe HP zwiększone o 70
- Zdrowie na poziom zwiększone o 14
- Pancerz na poziom zwiększony o 1,2
- Odporność na magię na poziom zwiększona o 0,8
- Obniżenie leczenia
- Zredukowane o 10-28%
- Obniżenie wartości tarcz
- Zredukowane o 10%
Zmiany systemów
- Systemy z leczeniem
- Leczenie zredukowane o 10-28%
- Systemy z tarczami
- Tarcze zredukowane o 10%
- Głębokie rany
- Bazowa wartość głębokich ran zmniejszona z 40% do 30%
- Wartość głębokich ran w ukończonych przedmiotach zmniejszona z 60% do 50%
- Przedmioty zapewniające przebicie pancerza
- Zredukowano wartość penetracji o 5-10%
- AD turretów
- AD zewnętrznych wież zwiększone z 152-278 do 167-391
- AD wewnętrznych wież zwiększone z 170-305 do 187-427
- AD wież przy inhibitorach zwiększone z 170-305 do 187-427
- AD wież przy Nexusie zwiększone z 150-285 do 165-405
- Baron Nashor
- AD zwiększone z 125 + 8 na minutę do 150 + 10 na minutę