Reklama

Kontrowersyjne zmiany Swaina z LoLa. Riot przygotował zmiany, które nie wszystkim odpowiadają

League of Legends

Reklama

Riot dzieli się ze społecznością nadchodzącymi poprawkami Swaina. Co zdaniem graczy jest z nimi nie tak?


Swain od kilku lat jest nieco zagubiony, jeśli chodzi o tożsamość na Summoner’s Rift. Kiedyś bohater był magiem, który najlepiej czuł się w starciach na krótkim dystansie, ale teraz stał się hybrydą supporta i leczącego się tanka, którego obrażenia wystarczają, aby grać na innych pozycjach.

Ze względu na to, że bohater grany jest na wielu pozycjach, zarówno jego win rate, jak i play rate znacząco się różnią. Na pozycji supporta, na której Swain radzi sobie najlepiej, współczynnik zwycięstw wynosi 49,61%, a na midzie lub na pozycji carry zwycięża 52% czy nawet ponad 53,5% gier.

Niszowy zestaw umiejętności bohatera nie wpasowuje się w metę, jak tradycyjne picki, które są aktualnie popularne. Aby lepiej zdefiniować rolę championa, Riot planuje zmiany, które trafią do gry w kolejnej aktualizacji 12.6.

Reklama

Jak wyglądają zmiany Swaina?

Reklama

Jeden z projektantów – TheTruexy – wyjaśnia, jaki cel mają osiągnąć poprawki Swaina.

Kilka zmian Swaina, które pojawią się na PBE w tym tygodniu! Celem jest przesunięcie mocy z mniej satysfakcjonujących miejsc do zaklęć, które czynią Swaina, no cóż, Swainem. Bardziej spamowalne Q w alei i niższy cooldown na ulcie.

​Riot usuwa obrażenia z pasywki, aby móc przenieść nieco mocy na inne elementy jego zestawu. Obejmuje to skrócenie czasu odnowienia jego superumiejętności oraz zmniejszenie kosztu many jego Q.

  • Ravenous Flock (P)
    • Nie zadaje już 20-105 (+30% AP) magicznych obrażeń
  • Death’s Hand (Q)
    • Czas odnowienia zmniejszony z 9/7,5/6/4,5/3 do 7/6/5/4/3 sekund
    • Koszt many zmniejszony z 65/70/75/80/85 do 50/55/60/65/70
  • Demonic Ascension (R)
    • Czas odnowienia zmniejszony z 120 sekund na wszystkich poziomach do 120/100/80 w zależności od poziomu

Zmiany w teorii powinny dać bohaterowi więcej swobody w alei ze względu na możliwość spamowania zdolnościami w fazie liniowej, a późniejsze fazy gry zostaną wzmocnione dzięki niższemu czasowi odnowienia superumiejętności.

Powinno to pomóc Swainowi zarówno na midzie, jak i na supporcie, dając mu lepszy dostęp do ważnych zaklęć. Przewidujemy, że będzie to małe/średnie wzmocnienie dla Swaina na każdej pozycji.

Mainy Swaina nie są do końca przekonani co do zmian – zmniejszone obrażenia bez rekompensaty w damage’u w innych miejscach znacząco odbiją się na jego burscie. Podobnie jak w przypadku Rengara niektórzy gracze proszą Riot, aby projektanci jeszcze przyjrzeli się przewidzianym zmianom.

Muszę się z tym nie zgodzić. Nie ma możliwości, aby te zmiany nie wyeliminowały go jako postać do gry w alei solo. Zgadzam się z usunięciem obrażeń pasywnych, ale absolutnie nie możemy stracić przelicznika AP. To wzmocnienia w niskim elo i poważny nerf dla wysokiego elo.

Aktualizacja 12.6, w której pojawić mają się poprawki Swaina, trafi na serwery live dopiero 30 marca, więc twórcy mają jeszcze sporo czasu na przetestowanie poprawek, które dopiero trafiają na PBE.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej