w

Kontrowersyjne zmiany Swaina z LoLa. Riot przygotował zmiany, które nie wszystkim odpowiadają

Riot dzieli się ze społecznością nadchodzącymi poprawkami Swaina. Co zdaniem graczy jest z nimi nie tak?


Swain od kilku lat jest nieco zagubiony, jeśli chodzi o tożsamość na Summoner’s Rift. Kiedyś bohater był magiem, który najlepiej czuł się w starciach na krótkim dystansie, ale teraz stał się hybrydą supporta i leczącego się tanka, którego obrażenia wystarczają, aby grać na innych pozycjach.

Ze względu na to, że bohater grany jest na wielu pozycjach, zarówno jego win rate, jak i play rate znacząco się różnią. Na pozycji supporta, na której Swain radzi sobie najlepiej, współczynnik zwycięstw wynosi 49,61%, a na midzie lub na pozycji carry zwycięża 52% czy nawet ponad 53,5% gier.

Niszowy zestaw umiejętności bohatera nie wpasowuje się w metę, jak tradycyjne picki, które są aktualnie popularne. Aby lepiej zdefiniować rolę championa, Riot planuje zmiany, które trafią do gry w kolejnej aktualizacji 12.6.

Jak wyglądają zmiany Swaina?

Jeden z projektantów – TheTruexy – wyjaśnia, jaki cel mają osiągnąć poprawki Swaina.

Kilka zmian Swaina, które pojawią się na PBE w tym tygodniu! Celem jest przesunięcie mocy z mniej satysfakcjonujących miejsc do zaklęć, które czynią Swaina, no cóż, Swainem. Bardziej spamowalne Q w alei i niższy cooldown na ulcie.

​Riot usuwa obrażenia z pasywki, aby móc przenieść nieco mocy na inne elementy jego zestawu. Obejmuje to skrócenie czasu odnowienia jego superumiejętności oraz zmniejszenie kosztu many jego Q.

  • Ravenous Flock (P)
    • Nie zadaje już 20-105 (+30% AP) magicznych obrażeń
  • Death’s Hand (Q)
    • Czas odnowienia zmniejszony z 9/7,5/6/4,5/3 do 7/6/5/4/3 sekund
    • Koszt many zmniejszony z 65/70/75/80/85 do 50/55/60/65/70
  • Demonic Ascension (R)
    • Czas odnowienia zmniejszony z 120 sekund na wszystkich poziomach do 120/100/80 w zależności od poziomu

Zmiany w teorii powinny dać bohaterowi więcej swobody w alei ze względu na możliwość spamowania zdolnościami w fazie liniowej, a późniejsze fazy gry zostaną wzmocnione dzięki niższemu czasowi odnowienia superumiejętności.

Powinno to pomóc Swainowi zarówno na midzie, jak i na supporcie, dając mu lepszy dostęp do ważnych zaklęć. Przewidujemy, że będzie to małe/średnie wzmocnienie dla Swaina na każdej pozycji.

Mainy Swaina nie są do końca przekonani co do zmian – zmniejszone obrażenia bez rekompensaty w damage’u w innych miejscach znacząco odbiją się na jego burscie. Podobnie jak w przypadku Rengara niektórzy gracze proszą Riot, aby projektanci jeszcze przyjrzeli się przewidzianym zmianom.

Muszę się z tym nie zgodzić. Nie ma możliwości, aby te zmiany nie wyeliminowały go jako postać do gry w alei solo. Zgadzam się z usunięciem obrażeń pasywnych, ale absolutnie nie możemy stracić przelicznika AP. To wzmocnienia w niskim elo i poważny nerf dla wysokiego elo.

Aktualizacja 12.6, w której pojawić mają się poprawki Swaina, trafi na serwery live dopiero 30 marca, więc twórcy mają jeszcze sporo czasu na przetestowanie poprawek, które dopiero trafiają na PBE.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends