League of Legends najpopularniejszą grą, Fortnite na kolanach?
Riot Games ostatnio potwierdziło, że League of Legends na ten moment jest najpopularniejszą grą na świecie.
Riot przy okazji ogłaszania 10 urodzin League of Legends otwarcie napisał, że Liga jest obecnie najpopularniejszą grą świata. Z danych podanych przez studio wynika, że codziennie do LoLa loguje się 8 milionów graczy.
„League ma więcej użytkowników niż 10 najpopularniejszych gier na Steamie razem.” – pisze Riot.
League of Legends pobiło Fortnite, swojego największego konkurenta
Zdecydowanie największym konkurentem w kwestii popularności jest Fortnite. Produkcja przez kilka miesięcy zajmowała systematycznie pierwsze miejsce na Twitchu. Od kilku tygodni coś się jednak psuje i odejście topowych twórców przełożyło się na spadek oglądalności.
Epic Games o swoim rekordzie graczy informowało pod koniec marca 2019 roku. Wtedy miało się zalogować więcej osób, niż podczas koncertu Marshmello – 10.8mln osób. Czyli blisko 3 miliony więcej, niż obecnie średnio loguje się dziennie do League of Legends.
Teraz wygląda to jednak inaczej. Wiele tytułów przez te 10 lat miało więcej widzów, League of Legends zdaje się być jednak niesamowicie stabilne. Tyle lat, a graczy tylko przybywa.
Dlaczego liga przebiła Fortnite?
Fortnite można postawić na równi ze słowem „zmiany”. Dobrym przykładem są tu wakacje, gdzie wiele osób po prostu wyjeżdżało na kilkadziesiąt dni. W Fortnite kompletnie nie wiadomo, czego możecie się spodziewać po powrocie. Mimo, że nowości jest cała masa (aktualizacje co tydzień), to jest to tak samo duża zaleta, jak i spora wada. Trudno nadążyć za wszystkim co się dzieje i zrozumieć obecny stan gry.
League of Legends oczywiście ma zmiany balansu postaci, nowe wydarzenia sezonowe, przedmioty kosmetyczne, ale w produkcję Riotu możecie nie grać rok i po powrocie w kilka dni załapiecie co się dzieje i jak grać. W Fortnite zmieniają się nie tylko postacie, ale i bronie, miejscówki, mechaniki, przedmioty czy pojazdy.
Na sukces League of Legends wpływa też wiele innych czynników. Produkcja Riotu od wielu lat utrzymuje ten sam poziom. Choć gracze często narzekają, to ostatecznie wszystko w grze skupione jest na komforcie rozgrywki.
OP w LoLu, a w Fortnite
W Fortnite OP mechanika wychodzi dość często. Praktycznie co sezon pojawia się coś, co zdecydowanie zaburza balans. Miecz nieskończoności, samoloty, czy ostatnio mechy – wielkie roboty, które utrudniają sensowną rozgrywkę.
W League of Legends można narzekać na balans postaci, szczególnie przy wychodzeniu nowych. Natomiast Riot ostatnio zmienił podejście do kwestii bohaterów i stara się zachować balans poprzez wielogodzinne testy.
Ostatecznie popularność League of Legends na pewno jest zaskoczeniem dla wielu osób. W trendach Google produkcja Epic Games ma ogromną przewagę.
Jednak liczba graczy wskazuje, że LoL trzyma się naprawdę dobrze, a zainteresowanie nie odzwierciedla logujących się codziennie osób.